Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor langt har dere kjørt deres i3 ?

Startet av Kin2k3, mandag 20. oktober 2014, klokken 15:40

« forrige - neste »

Kin2k3

I dag passerte jeg endelig 10000km. Tok levering på bilen i Februar, så det har tatt sin tid.

Jeg har under 10km fra hjemme til jobb, så det er mest kjøring i jobbtiden og en og annen tur til familien som bor 40-60km unna.

- Paul

Klykken

Passerte 7000km idag. Kjørt siden starten av juli. 50km tur retur jobb, og en del småkjøring. Godt fornøyd! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

GelpMan

Har kjørt over 15 000km siden April.

Må utvide forsikringen da jeg regnet med å kjøre under 16 000km i året.

Vind


Greide 10 000 med 100 km rekkevidde og 10 km fart  8) - 100 km/t passet desverre ikke på Frogner.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

moonbuggy

Er det slik jeg har mistanke om at ELbil eiere kjører flere km enn før, bare fordi jo lengre man kjører mer sparer man ?
Omtrent som når folk handler som gale når rabatten er stor.

Jeg får nesten inntrykk av det når jeg leser spaltene  :)

Klykken

Jeg innrømmer at jeg gjerne kjører litt ekstra med i3en. Kun fordi jeg liker opplevelsen bilen gir meg. :) Og, ja, det koster jo "ingenting". Jeg hadde aldri gjort samme med 04' Passaten vi eier!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

02jan

Siden vi er to som er avhengig av bil til daglig transport, brukes i3 både som bil nr 1 og 2 . Dvs i3 utfører kjøring for meg i uken og hele familie i helg.

4x4 og hengerfeste bil , brukes i mindre grad. + levetiden på den økes.

Passert 7000 km.


Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Herwitz

Har i3 som eneste bil, fikk den i begynnelsen av april og har kjørt ca 8.300 km til nå. Det er mer enn jeg hadde regnet med - og mer enn jeg pleier å kjøre  :D
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

roso

Jeg fikk min i3 i mars, og har nå snart kjørt 17000 km. 120 km pendling hver dag. Kjempefornøyd på alle måter.

Sirka

Passerte 5000 km for noen dager siden, ingen nevneverdige problemer så langt. Turene i bilen er blitt dagens høydepunkter! 8)
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Roman

Kjørt 14302 km i skrivende øyeblikk siden jeg fikk bilen i starten av juni. Regnet ut at det i snitt blir 105 km pr dag siden jeg fikk den, noe som høres ut som overraskende høyt, men troverdig tall. Kjører mye til og fra jobb, samt bor et stykke unna sentrum så man er avhengig av bil. Meget fornøyd med alle mine elektriske km som jeg har bak beltet hittil! 

MortenR

Min i3 har nå kjørt 7800km, passerer vel 8000 innen november. Har hatt bilen siden starter av august, veldig fornøyd med bilen enn så langt  :). Ikke hatt noe problemer enda, blir spennende å se om noe går galt nå som vinteren er rundt hjørnet!

skritt

Vår har kjørt 12200 km siden mars. Brukes som bil nr 1, pendler drøyt 40 km pr dag og brukes en del på kveld. I starten var det mye "morokjøring".

Kuriositet: Måtte hente ut bompasseringer forleden dag og telte 25 bompasseringer på en dag på det meste. :o

amund.alfredsen

Har hatt bilen siden 27/3 og har kjørt 17500km uten problemer med bilen! Ladekladden fikk imidlertid et illebefinnende da den ble litt for våt i en av de siste dagenes regnskruerer, men jeg har fått en ny på garantien allerede. Bilen brukes til all slags kjøring av både meg og kjæresten min, men jeg får tid til noen turer i 745en også...

snakkis


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA