Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85 ,flere som opplever at akselerasjonen er endret? ikke like kjapp etter v6.0

Startet av Teslanewbie, lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:24

« forrige - neste »

JohanH


Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. oktober 2014, klokken 19:24
Opplever at min bil ikke er samme bil etter v6.0.

Er det flere som opplever dette. Akselerasjonen er tydelig endret, den er ikke like aggressiv .

Har ladet fullt og kjørt flere prøve runder . Andre som har kjørt bilen tidligere opplever også endret karakter på bilen. 
Hvis Tesla har endret på effektkurven så må dette stilles tilbake til de gamle verdiene.

Nei min bil er uendret. Sikkert noe galt med din bil... Kjipt siden du neppe får mer enn 100-150 tusen for den på finn.no.

Teslanewbie

Sitat fra: staleand på lørdag 18. oktober 2014, klokken 20:14
Enig med øggen. Du har mistet all kredibilitet teslanewbie.

Det jeg primært lurer på er hva agendaen er for all trollingen? Kjedsomhet?

Og ditt bidrag til tråden er? Og når du er igang kanskje du kan spesifisere ?

Jeg skrev at alle som panikkselger kommer få det vansklig å selge bilen , jeg fikk rett .

Jeg skrev at jeg finner det ikke korrekt at tesla fremdeles leverer biler til nye kunder nå der de nye features er standard de påfører nye kunder et stort tap og at dette  ikke er veien til et godt kundeforhold .

Jeg tror prisene skall langt ned noe som jeg ser flere aviser også er enige i.
Nye D leveres snart , X kommer snart ..  Gen 1 er dessverre en utdatert bil allerede , hvis du ikke liker budskapet er det ditt problem ..


Re staleand , du snakker om menighet , LOL

Sitat fra: staleand på torsdag 16. oktober 2014, klokken 18:40
Enig med muffinman her. Hvorfor skal man bli så aggresiv bare fordi han kommer med et forslag. Må da gå an å ikke bli så sint for småting. Ikke være så hårsåre. Han angrep ikke Tesla, slapp av folkens... Slik slike ting minner om en fanatisk menighet. Ikke hyggelig lesning, nei.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman


ellholt

Jeg og fruen har begge reagert litt på at regen er slappere en før, ikke like aggressiv når man slipper gassen. Rapporterte dette til Tesla, men de påstod hardnakket at dette ikke kunne stemme. Jeg er 90 % sikker på at den er annerledes ihvertfall.
Mulig at akselerasjonen er litt slappere, men vi har også lurt på om det bare kan være at vi er blitt vant til den......
Men skulle jeg svare JA eller NEI, så hadde jeg svart JA på at den er slappere. Den er ikke like rå som før, etter min mening. Har lurt på om dette er gjort for å spare på slitasjen/stresset på Drive Uniten.

Jeg er særdeles fornøyd med bilen og med servicen jeg har fått fra Teslamotors men hadde satt stor pris på om de kunne gitt meg et svar på dette.

Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Teslanewbie

Ska forsøke å gjøre objektiv måling . Kan være at de bare har dratt ut , flatet ut effektkurven litt i begynnelsen . Veit fra radiostyrte biler at de større traxxas motorene kunde stilles inn på 1000 forskjellige måter .. Ska se på dette ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

skywalker

Har kjørt med 6.0 noen dager nå og opplevelsen er at den er "mykere" mellom pådrag og regnen. Merker det mest når jeg kjører i saktegående kø. Tester sjeldent fullt pådrag, så jeg har ingen oppfatning av om dette er endret. Mistenker at noe er justert i effektkurven for å redusere slitasjen på DU. Uansett oppfattes det ihvertfall mer behagelig for min del.. 8)
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

Teslanewbie

Sitat fra: skywalker på lørdag 18. oktober 2014, klokken 20:59
Har kjørt med 6.0 noen dager nå og opplevelsen er at den er "mykere" mellom pådrag og regnen. Merker det mest når jeg kjører i saktegående kø. Tester sjeldent fullt pådrag, så jeg har ingen oppfatning av om dette er endret. Mistenker at noe er justert i effektkurven for å redusere slitasjen på DU. Uansett oppfattes det ihvertfall mer behagelig for min del.. 8)

Viktig det du skriver , jeg synes at det burde være ulike kjøremodus på bilen. Den nye P85d kommer å få 3 kjøremodus , normal, sport og insane . Jeg regner med at fjæring, styring og gass responsen reguleres .

Kan faktisk være at eksisterende TMS får dette ved ny oppdatering der vi kan stille inn kjøremodus. Noen liker soft  noen liker kjapp respons vore greit hvis vi kunde customisere dette..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

amund

Leste litt om 6.0 på Teslas eget forum, mens jeg ventet spent på at min skulle få oppgraderingen. Der var det en fyr som sa at bilen hans (P85) begynte å spinne vilt på tørr asfalt etter 6.0. Han mente også at han hadde god peiling på dette da han hadde kjørt dragracing og bygd og justert biler for det i mange år. Mange stemte i og var enig.

Leste mer, cruise control var endret.

Jo mer jeg leste jo mer mente folk at ALT med bilen var forskjellig.

Jeg har ikke merka noenting med min. Jo kanskje 'creep' har blitt litt rarere. Virker som den nå bråstopper (sakte fart i kø) hvis du er nær bremsen, mener det kunne finjusteres som på en automat før. MEN jeg tipper dette er rein placebo, akkurat som alle de andre forslagene som dukker opp, denne tråden inkludert.

Sånn generelt, er det vanlig at de er inne og endrer ting som dette i software updates, når det ikke står annet enn designet på speedometeret og kalender og kart i changeloggen?

Enig med hr. Newbie i én ting, håper vi får en 'sport' og til og med 'insane' mode, hvor 'insane' skrur ESP 100% av og man har direkte kontroll på pådraget, i steden for en ganske så sein ramp-up som er i dag.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

OddB

Her er min måling av aks og regen  (0-100-0) på min S85 etter 6.0  Fra 300kW til -60kW på 1,1 sek
Merket INGEN endring fra 5.11.
Disse temaene dukker opp til stadighet. Det var en lik tråd for en god stund siden der konklusjonen vel var at man etter to tre uker hadde vent seg til aksen og at den dermed føltes slappere...
Start heller en tråd når du har noen konkrete måletall å komme med.
(Målingen er gjort med mobiltelefon og redigeringsprogram)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

sn0le

Er vel viktig å teste slikt på likt føre.
Hvis veien er våt eller man har dårligere grep av en annen grunn så trer vel TC inn og begrenser pådraget?
Det samme kan vel gjelde regen?
Synes og regen er blitt litt "slappere" etter 6.0, men har ikke tenkt noe videre over det.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

D.O

Jeg opplever sw6 som mykere både i aks og regen. Den er ikke like agressiv på små utslag på pedalen. Men tramper du pedalen i bånn er den like kjapp som før. Jeg synes bilen er mere behagelig nå
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

pwb

Kanskje man kan konkludere med at Teslanewbie fakitsk er en av de få som bruker bilen skikkelig og faktisk da legger merke til dette? De som gir nesten full pedal kun for å "tøffe" seg en gang i blant vil nok ikke merke noen ting. Har man en slik bil så må man jo gi full pedal ut av lyskryss, rundkjøringer osv. hele tiden, eller i hvertfall noen ganger om dagen. Er ikke vits med en slik utgave hvis man ikke bruker den.

Stig O

Merker stor forskjell på regen før og etter 6.0. Bremser mye mere nå en jeg gjorde tidligere. Dette er helt signifikant, og savner virkelig den gammle kjørestilen.Manglende behov for bremsing var noe av det jeg satte pris på med elbil.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

hoffa

Sitat fra: Stig O på søndag 19. oktober 2014, klokken 10:32
Merker stor forskjell på regen før og etter 6.0. Bremser mye mere nå en jeg gjorde tidligere. Dette er helt signifikant, og savner virkelig den gammle kjørestilen.Manglende behov for bremsing var noe av det jeg satte pris på med elbil.
Du har det samme problemet som jeg. Meld det inn til Tesla, det har jeg gjort og de har opprettet en sak på det. Ikke fått svar enda. Fint hvis flere som har dette problemet melder det inn.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

JohanH


Sitat fra: hoffa på søndag 19. oktober 2014, klokken 10:45
Sitat fra: Stig O på søndag 19. oktober 2014, klokken 10:32
Merker stor forskjell på regen før og etter 6.0. Bremser mye mere nå en jeg gjorde tidligere. Dette er helt signifikant, og savner virkelig den gammle kjørestilen.Manglende behov for bremsing var noe av det jeg satte pris på med elbil.
Du har det samme problemet som jeg. Meld det inn til Tesla, det har jeg gjort og de har opprettet en sak på det. Ikke fått svar enda. Fint hvis flere som har dette problemet melder det inn.

Sett regen til "low", sen tilbake til "standard" sen kjør en reboot på store skjermen så ordner det seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA