Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Grønnkontakt - klippekort ikke mulig å bestille

Startet av sla, onsdag 01. oktober 2014, klokken 21:07

« forrige - neste »

sla

Til min store skuffelse fant jeg ut at det ikke er noen mulighet å bestille klippekort hos GK lenger.
Noen som vet noe om grunnen til at dette er fjernet.?

For oss som sjelden trenger hurtiglading hadde klippekortløsningen fungert utmerket.
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

Panduck

#1
Sitat fra: sla på onsdag 01. oktober 2014, klokken 21:07
Til min store skuffelse fant jeg ut at det ikke er noen mulighet å bestille klippekort hos GK lenger.
Noen som vet noe om grunnen til at dette er fjernet.?

For oss som sjelden trenger hurtiglading hadde klippekortløsningen fungert utmerket.

Jeg skulle AKURATT til å skrive innlegg om dette. Jeg bestilte GK klippekort. Skulle gå for å betale fakturaen fra de nå og har blitt fakturert 75kr per gang jeg har ladet, for det står jeg har abo "Skjelden". Jeg har ikke motatt noen beskjed om overføring til annet abo, og har altså betalt mer enn avtalt for lading. Dette synes jeg er FREKT av GK!

Slår meg at jeg har betalt 75kr for en 20 min lading på Hamar, som koster 44kr dersom jeg hadde brukt VISA-kortet mitt. GK, dette er for dårlig :|

Panduck

Sitat fra: nime01 på onsdag 01. oktober 2014, klokken 21:20
Jøss, dette var rart, det er bare noen dager siden jeg fikk mitt klippekort...

Sikker på det? GK sender INGEN epostbekreftelse på hva du har bestilt, nå må jeg prøve å rote frem de papirene de sente meg og se om det faktisk står spesifiert der hva jeg besilte. Jeg bestilte klippekort, men de mener tydligvis noe annet. Står det i papirene dine at det er klippekort du har fått?

Panduck

Sitat fra: nime01 på onsdag 01. oktober 2014, klokken 21:35
Tydelig at det skjer ting i markedet. På tide å etablere et semihurtigladerfond kanskje..? :)

Jeg vet ikke, men det er tydlig på tide å gi full støtte til Fortum, som eneste med fornuftig prisstruktur!

emil

#4
Fikk faktura fra GK for to uker siden. Produktlinjen er merket klippekort og 500kr som vanlig. Blir vel gull verd det nå hvis de slutter å selge nye klippekort.

Regningen gikk på avtalegiro i dag, men tydelig at jeg sansynligivs må holde et litt mer nøye med den i fremtiden.

Leon

Venter selv på regning for fornyelse av klippekortet. Har garantert ladet mye mer enn 10 ganger med kortet. Avventer spent hva som skjer. Alternative abonnementer er en mye dårligere løsning for meg, siden jeg bruker GKs ladere ganske uregelmessig.  ???
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Jørgen S.K

Hei,

Som dere allerede har merket fjerner GK sitt klippekort. Dette begrunnes med at GK skal gå over til en ny prismodell hvor betaling pr minutt blir gjeldene. I en slik modell passer dessverre ikke klippekort, ettersom det da betales pr lading og ikke pr minutt.

Fra nyttår vil GK tilby to alternativer for kunder, nemlig pris pr minutt og abonnementet "ofte" som lar deg lade så mye du ønsker for 500,- i måneden.

For de som nå har klippekort er det ingen grunn til å frykte at dine klipp blir borte. Klippekortet vil ha den gyldigheten på 1. år som ble avtalt, men det vil ikke være mulig for nye kunder å kjøpe klippekort eller å fornye det.

Som nevnt i diskusjonen er dette en mer fleksibel løsning som gir kunden mulighet til å lade det de har behov for i stedet for å måtte lade helt fult. Dette ikke et forsøk på å låse kunder til GK, men registrerte kunder vil få en bedre pris enn drop in-kunder.

Håper dette var svar på noe av usikkerheten.
GK skal ut med en melding i løpet av dagen og hvis det er noen flere spørsmål kan de sendes til post@gronnkontakt.no.

emil

Sitat fra: Jørgen S.K på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:36
Hei,

Som dere allerede har merket fjerner GK sitt klippekort. Dette begrunnes med at GK skal gå over til en ny prismodell hvor betaling pr minutt blir gjeldene. I en slik modell passer dessverre ikke klippekort, ettersom det da betales pr lading og ikke pr minutt.

Fra nyttår vil GK tilby to alternativer for kunder, nemlig pris pr minutt og abonnementet "ofte" som lar deg lade så mye du ønsker for 500,- i måneden.

Dette høres jo veldig bra ut. Godt at noen går motsatt vei av Ishavsveien.

Så får vi håpe at minuttprisen ligger på nivå med Fortum eller lavere og at det blir fornuftige betalingsmåter også for de som ikke har avtale.

goggo

Dette lover jo veldig bra. Hvis vi bare kan bli kvitt "Ishavsveien spøkelset" nå, så har vi som hurtiglader sør for Trøndelag en prismodell på hurtiglading som er tilnærmet perfect :)

HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Kent

Da ser det ut som prisene er identisk med fortum sine, så da kan vel krisen avblåses.

Bra jobba GK :)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

svingen

Var jo veldig bra nyhet! :)
da ungår man jo att folk lader får moro skyld over lang tid og kan lade litt får og komme hjemme osv :)
veldig bra jobbet,burde jo få en liten artikel om det på elbil.no syns jeg.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

Dette er en god start og da er det bare å håpe at de andre aktørene følger etter.

Kent

Nå er det bare å snakke sammen med fortum og, så det kan bli roaming på stasjonene, så man slipper å ha haugevis med abonnement :p
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Rapid

Fantastisk bra. Nå mangler bare ladestasjonen på Helleland så skal nok kronestykkene mine begynne og forflytte seg over på GK sin konto.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA