Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe varebil?

Startet av Electrix, mandag 29. september 2014, klokken 15:25

« forrige - neste »

Electrix

Man kan si mye for og mot ladeløsningen til Zoe, men det som slår meg er at denne løsningen må være perfekt for firmabiler som ofte kjører mange av de samme småstrekningene. Som f.eks pizzabil eller annen budbil vil det være rimelig å etablere hurtig eller semihurtig lading på fast sted, og den vil nesten klare å lade seg opp igjen på vanlig stoppetid. Man kan dermed holde den nesten kontinuerlig I drift uten fare for å gå tom eller bruke tid på å kjøre innom hurtiglader. En del varebiler som går lengre strekk har også mange av de samme hente og leveringstedene, og med en enkel type 2 boks kan man gjøre unna mesteparten av nødvendig lading under lasting/lossing.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

tinker

Det er nok en grunn til at dominos valgte Zoe ja
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS


edakcots

Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

stefka

emil, dette her er Zoe-forumet. Kan du slutte å sutre her hele tiden? Og vis meg den artikkelen i pressen som "slakter" Zoe? Det ble faktisk mange terningskast 5. Bortsett fra ladeproblematikken.

Det jeg ikke skjønner: burde ikke alle som satser på elbil heie på alle andre som satser på det samme, uansett merke? Men du går rundt og snakker nedsettende om elbilen vår hele tiden. Du tar ekstrem mye plass her. Og dette begynner å bli usympatisk.

abc

Jeg måtte le litt for meg selv i forbindelse med en kronikk om OL i aftenposten. Det første jeg tenkte på var denne delen av forumet...

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Hvor-tok-rausheten-veien-i-OL-debatten-7715515.html

Fordi i dagens Norge er det enkleste å si nei, det er lettvint, og det stilles du ikke til ansvar for.

Å si ja til noe (om det er en røykelov, et nytt Opera-bygg eller annet) krever et langt større mot.

Nei-ene ropes, mens ja snakker med innestemme.


Visstnok har vi et par stykker som åpenbart har en interesse i å pushe biler, men de andre av oss som har en Zoe og etter hvert har fått en del kilometer på de, ja, de snakker med innestemme.

Domino's har fått stilige og lett gjenkjennelige biler i Zoe. Jeg mener de har gjort det beste valget i elbilmarkedet for øyeblikket mht lading, størrelse og lettkjørthet. Rett og slett hvilket verktøy som er best for jobben som skal gjøres  :)

Tenk om deltakerne her inne heller kunne ha vist raushet og løftet hverandre opp istedenfor å holde på med dagens tøv. I blant lurer jeg på hvilken sandkasse vi sitter i egentlig.

emil

Sitat fra: abc på tirsdag 30. september 2014, klokken 00:19
Tenk om deltakerne her inne heller kunne ha vist raushet og løftet hverandre opp istedenfor å holde på med dagens tøv. I blant lurer jeg på hvilken sandkasse vi sitter i egentlig.

Hvis man faktisk leser det jeg skriver om bilen så er det mye med den jeg liker. Etter prøvekjøring viste det seg derimot at det ikke var bilen for meg av diverse grunner. Grunnen til at jeg fokuserer på ladeutfordringen er at enkelte her omtaler bilen som den perfekte elbil uten en eneste svakhet. Dette er tross alt et diskusjonsforum der alle sider bør få lov til å komme fram, ikke bare en plass for skryt. For kjøpere er det best om alle sider og potensielle problemer blir belyst før kjøp så man kan gjøre det beste valget for sin egen bruk.

edakcots

Emil, hva er det "mye" du liker med bilen?
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

emil

Sitat fra: edakcots på tirsdag 30. september 2014, klokken 02:55
Emil, hva er det "mye" du liker med bilen?

Sitat fra: emil på søndag 28. september 2014, klokken 20:00
Sitat fra: Mrtiger på søndag 07. september 2014, klokken 23:27
Sitat fra: edakcots på torsdag 04. september 2014, klokken 23:51
Enig i det Emil, men det er nok litt andre ting som kommer, vent p se:)
Jobber du for Renault?

Snart på tide at du oppklarer dine forbindelser til Renault eller andre som pusher elbiler...

Hvorfor er du så redd for å svare på denne?

Du driver fortsatt å maser om at det snart kommer nyheter som gjør at Zoe er den eneste ebilen man bør ha.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA