Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade Golf på Tesla Supercharger

Startet av Kribbster, lørdag 27. september 2014, klokken 10:25

« forrige - neste »

Kribbster

Jeg stoppet på Brokelandsheia og så på Teslas Supercharger. Er det riktig at den har type2 kontakt? I tilfelle, kan man lade en Golf der? Er det noen som vet om det er CCS lader Kristiansand - Oslo?

emil

Kun tesla på supercharger uavhengig av kontakttype. Tesla kjører uansett DC gjennom Type2 kontakten og ikke via de ekstra DC pinnene på Combo.

Alternativene mellom Drammen og Kristiansand er Skien semihurtig ved Odd stadion og muligens VW forhandleren i Arendal, også semihurtig hvis en er satt i drift.

Mippen

Det går ikke an å lade på SC med mindre man har en tms. Teslaeiere har betalt for å lade på ladestasjonene gratis gjennom det de har betalt for bilen. Mener det er rundt 16.000kr av prisen. Det er også en software og fysisk begrensning.
Fremtiden er elektrisk.

torgrand

Hurtiglderen på vw forhandler i Arendal er ikke opeartiv selv om kartene sier noe annet...
Gromstad Auto sier den kommer på plass i 1 eller 2 kvartal 2015.

emil

Sitat fra: torgrand på tirsdag 30. september 2014, klokken 15:36
Hurtiglderen på vw forhandler i Arendal er ikke opeartiv selv om kartene sier noe annet...
Gromstad Auto sier den kommer på plass i 1 eller 2 kvartal 2015.

Derfor jeg ikke fant den da jeg kikket innom for et par tre uker siden. Kun to sakteladingsboker til demobilene.

Tidemann76

Gumpens Auto Vest, altså VW forhandler i Kristiansand har hurtiglader operativ.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA