Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjoner i TomTom Z.E. Services og talegjenkjening

Startet av Baard, torsdag 18. september 2014, klokken 19:55

« forrige - neste »

Baard

Er det noen som vet om ladestasjoner i Z.E. Services i TomTom navigatoren skal fungere på Zoe? Jeg får bare beskjed om at den "ikke er tilgjengelig i dette landet" når jeg ber den søke etter stasjoner.

Og når jeg forsøker å starte talegjenkjenningen så får jeg beskjed om "talegjenkjenning lastes fortsatt inn" Noen som har vært borti det?
Renault Zoe, 2014

Flips

Ladestasjonene kommer opp hos meg, men det er ikke mye interessant der. Bare et par Schuko-punkter i Oslo.

Stemmegjenkjenningen virker når man bytter språk til engelsk :)

Baard

Jeg får ikke opp noen stasjoner...vet du hvor den henter infoen hen??

Jeg prøver engelsk i morgen på talegjenkjenningen :-)
Renault Zoe, 2014

Kåre

Holder på å teste Zoe nå. Får samme meldingen. Prøvde å søke opp ladepunkter, men den virker ikke oppdatert. F.eks fortalte forhandler at det var to punkter på Flykafeen i Vestfold og det stemmer, men fant ikke de på GPS'en.
Kia Soul EV. Blå-Hvit. Levering januar ble medio april.

Baard

Jeg har testet de på flykafeen. De fungerer fint de. 22kw ladere. 2 stk.
Renault Zoe, 2014

Kåre

Helt sikkert (60 kr/t), men finner du dem på GPS'en som ladepunkt?
Kia Soul EV. Blå-Hvit. Levering januar ble medio april.

edakcots

Det kommer oppdatering i tom tom snart, der kommer det ganske mange nye punkter inn:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Baard

Sitat fra: Flips på torsdag 18. september 2014, klokken 20:22
Ladestasjonene kommer opp hos meg, men det er ikke mye interessant der. Bare et par Schuko-punkter i Oslo.

Stemmegjenkjenningen virker når man bytter språk til engelsk :)

Hei igjen.

Jeg har hatt bilen hos forhandler 2 ganger for å se på problemene med manglende ladestasjoner og talegjenkjenning. Ladestasjonene kan jeg nå få opp, om en på en litt tungvint måte, samt at jeg fortsatt får en feilmelding.

Når det gjelder talegjenkjenningen så fungerer ikke denne verken på norsk eller engelsk. Forhandler sir at dette ikke er støttet i Norge, og at det ikke er noe å gjøre med foreløpig.

Kan du bekrefte at dette fungerer i din bil? Og har du gjort noe spesielt for å få det til å fungere???
Renault Zoe, 2014

Flips

Sitat fra: Baard på fredag 17. oktober 2014, klokken 18:43
Sitat fra: Flips på torsdag 18. september 2014, klokken 20:22
Ladestasjonene kommer opp hos meg, men det er ikke mye interessant der. Bare et par Schuko-punkter i Oslo.

Stemmegjenkjenningen virker når man bytter språk til engelsk :)

Kan du bekrefte at dette fungerer i din bil? Og har du gjort noe spesielt for å få det til å fungere???
Dette fungerer helt fint for meg. Det eneste jeg har gjort for å få det til å fungere er å bytte språk til engelsk. Det kan også hende at man må endre GPS-stemmen til engelsk. Hvis det fortsatt ikke fungerer kan du prøve å trykke på stemmekontroll-knappen gang etter gang med ca. 1 sekund mellomrom.

Trond.m

Noen som vet om oppdatering av kart til navigasjonen er gratis ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA