Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf lader ikke! Hva kan det være? Hjelp!

Startet av acedynamite, torsdag 18. september 2014, klokken 19:41

« forrige - neste »

acedynamite

Bilen har stått på lading fra kl.10.00 i dag, frem til klokka 17.
Prosenten har statt på den samme hele veien, 13% og 17km.
Når ladekablen plugges i piper det som vanlig, og de tre lysene i frontruta blinker "på rad".
Etter en stund slukkes alle lysene, og da virker det som den slutter å lade.
"Klumpen" på ladekabelen lyser grønt på power, og blinker charging.

Vet ikke om det har skjedd noe med kabelen. Bilen var parkert i Oslo sentrum i går, og da hadde noen dratt ut stikkontakten, så bilen var mer eller mindre tom for strøm, kom oss akkurat hjem.

Noen ideer om hva dette kan være?
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

elektrolux

Noe som har hengt seg opp. Er det mulig å resette bilen på noe vis?  Eventuelt prøve med en annen ladekabel.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

acedynamite

Ja, det virker som at det er noe som har hengt seg. Aner ikke om det er måter for å restarte bilen.
Den starter jo å lade, så stopper den igjen...
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

cra

Resetting av Leaf foregår vel vanligvis ved å koble fra 12V batteriet og la det være frakoblet en stund, gjerne et kvarters tid, før man kobler det til igjen.  Det er i alle fall en enkel prosedyre å gjære, og verdt et forsøk. Gjorde det selv i forbindelse med noen andre problemer like etter at jeg fikk min. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

acedynamite

Sitat fra: cra på torsdag 18. september 2014, klokken 21:05
Resetting av Leaf foregår vel vanligvis ved å koble fra 12V batteriet og la det være frakoblet en stund, gjerne et kvarters tid, før man kobler det til igjen.  Det er i alle fall en enkel prosedyre å gjære, og verdt et forsøk. Gjorde det selv i forbindelse med noen andre problemer like etter at jeg fikk min. :)

Ok. Jeg tenker det er verdt et forsøk. Vil jeg miste noen data når jeg gjør dette? Eller blir det forandringer?
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

acedynamite

Kobla fra batteriet en stund. Når jeg kobla det til igjen, så blinka kun det første av de tre "ladelysa", og klumpen på kabelen gikk frå å blinke grønt til å lyse konstant på charging.
Det ser ut som det funker nå :)
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

jkirkebo

Sitat fra: acedynamite på torsdag 18. september 2014, klokken 19:41
Bilen har stått på lading fra kl.10.00 i dag, frem til klokka 17.
Prosenten har statt på den samme hele veien, 13% og 17km.
Når ladekablen plugges i piper det som vanlig, og de tre lysene i frontruta blinker "på rad".
Etter en stund slukkes alle lysene, og da virker det som den slutter å lade.

Dette er nøyaktig det hendelsesforløpet man får om det er stilt inn ladetimer på bilen. Får du samme problem igjen, prøv å trykke på "timer override" knappen før du plugger i laderen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA