Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla-Teslakræsj på E18/Strand?

Startet av Leaf_2014, torsdag 18. september 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

Leaf_2014

Var det to Teslaer som krasjet ved Strand inn mot Oslo idag? Så redningsbilene stuck in traffic lengre inn mot Sandvika, de sleit med å komme seg frem i fullt kollektivfelt ...



Edit: Har lagt inn pil som viser Tesla #2 (som prøver å gjemme seg).
Leaf 2014

grodum

Jeg så en sort og en grå Model S når jeg passerte, pluss blinkende ambulanse.

Leaf_2014

Leaf 2014

Anders Heibø

Vær nå forsiktige da.
Det ringte en selger fra ett forsikringselskap og ville selge meg forsikring, men når han hørte jeg hadde Tesla var han kjapp med å legge på... ??? Var visst mye ulykker med de sa han.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

hgs

Sitat fra: Anders Heibø på torsdag 18. september 2014, klokken 20:54
Vær nå forsiktige da.
Det ringte en selger fra ett forsikringselskap og ville selge meg forsikring, men når han hørte jeg hadde Tesla var han kjapp med å legge på... ??? Var visst mye ulykker med de sa han.

Er det lov å spørre om hvilket selskap det var?

Er det noen som kjenner til noen slik statistikk annet enn det forsikringsselskapene selv sitter på? Vegvesenet har et API mot nasjonal vegdatabank der man kan hente ut trafikkulykkestatistikk, og SSB har publisert en rekke tabeller, men jeg har ikke sett at noen av dem differensierer på bilmerke.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Havebigfun

Ifølge min forsikringsagent er Tesla dyrere enn man trodde tidl pga. dyre reparasjoner som tar lang tid..
Det at det er lite/ingen tyverier betyr mindre i det totale bilde- hørtes ut som om prisene skulle opp.

Johnny

Bilskader og stigende forsikringspriser er tilsynelatende ikke et aktuelt problem for mange trafikanter. Spesielt ikke i og rundt den byen dette uhellet skjedde.

Var på besøk for noen uker siden, og ble også denne gangen sjokkert over den agressive kjørestilen mange praktiserer!
TMS og eGolf.

Anders Heibø

Sitat fra: hgs på torsdag 18. september 2014, klokken 21:21
Sitat fra: Anders Heibø på torsdag 18. september 2014, klokken 20:54
Vær nå forsiktige da.
Det ringte en selger fra ett forsikringselskap og ville selge meg forsikring, men når han hørte jeg hadde Tesla var han kjapp med å legge på... ??? Var visst mye ulykker med de sa han.

Er det lov å spørre om hvilket selskap det var?
Mener dette var Tryg, uten at jeg helt bet meg merke i det. Han visste ihvertfall at han ikke kan konkurere med prisen IF har gitt meg. Er mulig han snakket om reparasjonstider og slikt også. Jeg pleier som regel ikke å høre godt etter når telefonselgere ringer.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

F_P

Dette er jo delvis OT, men siden det kom opp. Tegnet forsikring på min kommende Model S nå nettopp. Kan bekrefte at prisene er opp også hos DNB. Nesten 2000,- pr. år for meg, men jeg "kranglet" meg til gammel pris  ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

jazzwheel


Sjøhyene

jeg gikk ned i pris (effektivt) etter at jeg reforhandlet med høyere km nå nylig, hos storebrand
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

hgs

Sitat fra: Anders Heibø på torsdag 18. september 2014, klokken 22:57
Sitat fra: hgs på torsdag 18. september 2014, klokken 21:21
Sitat fra: Anders Heibø på torsdag 18. september 2014, klokken 20:54
Vær nå forsiktige da.
Det ringte en selger fra ett forsikringselskap og ville selge meg forsikring, men når han hørte jeg hadde Tesla var han kjapp med å legge på... ??? Var visst mye ulykker med de sa han.

Er det lov å spørre om hvilket selskap det var?
Mener dette var Tryg, uten at jeg helt bet meg merke i det. Han visste ihvertfall at han ikke kan konkurere med prisen IF har gitt meg. Er mulig han snakket om reparasjonstider og slikt også. Jeg pleier som regel ikke å høre godt etter når telefonselgere ringer.

Jeg hentet inn tilbud fra 6-7 selskaper før vi fikk bilen, og her var Tryg i særklasse dyrest. De skulle ha over 20000 for 30k km med 75% bonus. Selgeren gikk så langt som å råde meg til å gå til et annet selskap, for slike biler var rett og slett ikke i deres målgruppe, og da priset de også produktene sine deretter.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

F_P

Sitat fra: jazzwheel på fredag 19. september 2014, klokken 11:09
2000kr pr år???

Jepp. Dette var på 20.000km. Nå hører det med til historien at jeg fikk prutet ned totalpakken med 20% ved først forsøk i sommer. Ta altså aldri første tilbud for god fisk, ei heller argumentet om at det er ikke mer å gå på  ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Rashid

Hurra for jernbanesbank og forsikring.

5000kr, model P85+, full kasko, 10.000km. 75, 5år bonus, 43år, Nordstrand.

Egenandel, husker ikke.

jakoys

En personlig anbefaling er å hoppe glatt over Tryg uansett forsikring. De cherry-picker kundene og velger kun kunder som kanskje egentlig ikke behøver forsikring.

Når jeg var 18 (30 år siden) var de klare på at de ikke ville ha ungdom som kunder pga risiko og priset seg helt ut av det markedet. Det var den gangen jeg trengte litt goodwill. Nå kan jeg betale for meg og litt til og slipper å stå med lua i den stigmatiserte hånda. Gjensidige tok også 'ungdomsgebyr' på kr. 800 den gangen pga økt risiko. Helt fair, og de betalte tilbake gebyret etter 2 års skadefri kjøring. Nå har jeg vært lojal og helt skadefri Gjensidige-kunde med 2 biler, bolig, ++ i over 20 år.

Og hva jeg leser her om Tesla/Tryg så fortsetter de tydeligvis i samme tralten fremdeles med å prise seg ut av enkelte markeder.

Etter behandlingen for 30 år siden så får ikke Tryg meg som kunde selv om de tilbyr forsikringen gratis.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA