Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 16. september 2014, klokken 16:41

« forrige - neste »

JTB

Jeg hadde bilen på service på onsdag, og har fått den fiksen som også viser at man har edge. Har ikke hatt utfall av 3g siden, og det er første gang siden juni den har vært oppe så mange dager. Lover veldig bra!
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

M@Do

Ringte Tesla på fredag og spurt når de forventet å fikse dette. Fikk da til svar at mobiloperatør og tesla jobber med saken. Fikk inntrykk at dette kun var ett problem i Norge. Så derfor kan nok dette ta minst 2 tesla uker å få fikset.

Anbefaler derfor så mange så mulig å ringe Tesla slik at de logger feilen og kan få høyere prioritet på dette, slik at det kanskje blir løst før kulda setter inn.

M@Do

Ser at TeliaSonera er mobiloperatør for Tesla i Norden. Noe som betyr at bilen benytter seg av Netcom sitt nett. Netcom holder på å oppgradere i store deler av landet til 4g, kan det være en sammenheng her?

http://youtu.be/5khRa3q-1eE

sn0le

@Rasmus B:
Ikke min. Jeg har foliert min matt grå. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cairnz

Er i stockholm nå, kjørte inn i sverige i går. Bilen hoppet over til E, får ikke 3G selv i tykkeste stockholm. har prøvd reset av stor og liten skjerm, men nope, stuck med E. Alt virker, bilen er online, kart oppdateres og p3-internett-radio virker i korte øyeblikk før den har mistet alt den bufret opp.

Noen vært borti tilsvarende?
Elbilist

Nordtroms

Jeg ser at min bil nå viser E når 3G ikke er tilgjengelig. Er 3G problematikken nå fikset? At det ikke kommer opp i Sverige kan ha å gjøre med operatører og at de ikke får 3G i utlandet. Er det noen som fortsatt har probemer i Norge. Min fungerer knirkefritt!  ;D
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

cairnz


Sitat fra: Nordtroms på lørdag 18. oktober 2014, klokken 21:18
Jeg ser at min bil nå viser E når 3G ikke er tilgjengelig. Er 3G problematikken nå fikset? At det ikke kommer opp i Sverige kan ha å gjøre med operatører og at de ikke får 3G i utlandet. Er det noen som fortsatt har probemer i Norge. Min fungerer knirkefritt!  ;D

De to jeg møtte på SC Arboga hadde begge 3G (1.67.43) - så det skal være 3G i utlandet også
Elbilist

Olatho

Kjørte ned til treffet ved Inspiria i dag, og bortsett fra en liten disconnect i Vinterbrotunnelen hadde jeg streaming av P13 hele veien. Så den skifta mellom 3G og edge flere steder, men det virka greit. Tidligere mener jeg nettradio har pleid å falle ut i lengre perioder på E6 nedover der.

Ted

#113
Sitat fra: cairnz på lørdag 18. oktober 2014, klokken 17:23
Er i stockholm nå, kjørte inn i sverige i går. Bilen hoppet over til E, får ikke 3G selv i tykkeste stockholm. har prøvd reset av stor og liten skjerm, men nope, stuck med E. Alt virker, bilen er online, kart oppdateres og p3-internett-radio virker i korte øyeblikk før den har mistet alt den bufret opp.

Noen vært borti tilsvarende?

Var i Gøteborg i helgen, fikk også bare Edge, men tapte i vært fall ikke dekning når bilen stod parkert.

Ebbe

Vi kjører en del mellom Tønsberg - Oslo, tidligere ble både kart og internet musikk borte mye av veien. Nå etter siste oppdatering og E og 3G tegnene så har vi kart nesten hele veien. Men musikk via E får vi ikke. Så en viss forbedring men håper på mer! Men flott at Tesla prøver da!
P39240

F_P

Kanskje nevnt tidligere. Forsøkte å skru på "always connected". Resultat, daglige 3G problemer når bilen stod i ro noen timer. Deaktivert igjen for en drøy uke siden, og ikke mistet det en eneste gang. Nyeste SW.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Kim L

Synes fortsatt det er rart de ikke bruker 4G ,,, noen som vet om det kommer ?

Olatho

4G krever nok ny hardware. Men det er tidligere annonsert at de skulle begynne med det i Frankrike, så det er vel ikke helt usannsynlig at det vil komme en hardwareoppgradering.

JohanH


Sitat fra: Olatho på lørdag 25. oktober 2014, klokken 10:11
4G krever nok ny hardware. Men det er tidligere annonsert at de skulle begynne med det i Frankrike, så det er vel ikke helt usannsynlig at det vil komme en hardwareoppgradering.

Biler bygget til nå bruker  Sierra Wireless AR8550 chip. Det støtter ikke 4G/LTE. Vet dog ikke 100% om dette chip sitter i de nyeste bilene. Sitter vistnok dypt i/bak skjermen så nok ikke lett å bare skifte ut.

http://www.sierrawireless.com/productsandservices/AirPrime_Wireless_Modules/Smart_Modules/SL_Series.aspx

ctr46

#119
Fikk beskjed igår om at 3G ville bli løst forhåpentligvis om 2 uker.. Vel vi får nå se

Ellers har jeg nå fått midlertidig løsning på plass. Et datasimkort i en gammel telefon med delt wifi som bilen kobler seg til. Det funket når jeg testet istad. Bilen hadde så klart mistet dekning men etter å ha koblet på telefonen får jeg nå kontakt igjen via appen. Bilen er fortsatt uten 3G selv.

Høre om tesla dekker dette kanskje?

Edit: Bjørn (bb) kunne ikke du lagd en film om dette så de kanskje får opp dampen litt på problemløsningen sin
.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA