Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader i Førde og Florø?

Startet av Mippen, søndag 31. august 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

Mippen

Har hørt at det skal komme hurtiglader i Førde og i Florø. Var i Førde for noen uker siden og så ikke noe tegn til dette. Har også hørt om en hurtiglader på Romarheim. Noen som vet når de skal komme?
Fremtiden er elektrisk.

Ebe

Den i Førde spurte jeg om for ikke så lenge siden, fikk svar 20. august:

"Hei,
Sunnfjord Energi venter på et fordelingsskap, men alt annet er klart så vi satser på at denne snart kommer på plass."

Vet ikke noe mer enn det :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Erik N

Romarheimen har jeg ventet lenge på, da jeg ofte kjører opp til Sula (og det blir omvei å lade i Oppedal). Den skulle vel vart i drift i våres, siden før sommeren, nå står det høst 2014, men de fikk ikke tilskudd fra Transnova i siste runden så den er nesten sikkert ikke i drift før neste runde noen gang i 2015..

Men vintertid kan man jo snart kjøre over Mongstad for å rekke fergen i Rutledal, så da er jeg fornøjd å ha fått en løsning på min rute :) Alternativ 2 er å lade i Knarvik og eventuellt toppa opp litt med langsamlading i Matre.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Erik N

Det har jag ikke hørt noe om. Tenker det er lite sannsynligt da det kun er ca 40 km mellom Romarheimen og Oppedal. Men det finns ett par 16A schuko utanfør BKK i Matre. Ganske fint og intressant å gå tur med bikkja der også, kan godt rekommendere en time i Matre :)

Ebe

Nei, klarer ikke finne igjen infoen, så mye muilg det er Romarheimen jeg en gang tolket som matre :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

sla

Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

Haa

ang. Førde - har spurt GK et par ganger.
Varierende svar-frekvens.
Fikk svar i juni at den ville være klar i juli.
Ikke fått svar på siste mail jeg sendte (starten av sep.)
TMS 85, Mars 2014, Grønn

sla

Jeg har også sendt spørsmål til GK ang. Førde og Nordfjordeid for noen ukser siden.
Svaret glimrer med sitt fravær :(
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

kjølholdt

hvorfor ikkw bruke hurtigladeren til best jølstraholmen den er operativ
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

sla

Ser på kartet til GK at hurtigladeren i Førde er operativ  :D
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA