Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Visste du....at volumet går til 11 [EDIT]

Startet av Nasse, lørdag 30. august 2014, klokken 21:45

« forrige - neste »

Nasse

...at volumet på stereoen går til 11?

::)


Nasse


jepp selvsagt  ::)

men flirte godt da jeg så det

Muffinman

Spinal tap er konge. Hva tycks om en Les Paul med 5 humbuckere?

Nasse


Sjekk også ut denne - mer fun facts...

http://mentalfloss.com/article/55369/15-things-you-might-not-know-about-spinal-tap

inkludert - imdb.com rater filmen This is Spinal Tap til 8 av 11 mulige  :D

jazzwheel

Ja.. Men dessverre er volumet på 10 laaangt fra hva jeg kjenner igjen fra min BMW og Volvo så det skulle bare mangle... :)

cairnz

Sitat fra: jazzwheel på søndag 31. august 2014, klokken 03:40
Ja.. Men dessverre er volumet på 10 laaangt fra hva jeg kjenner igjen fra min BMW og Volvo så det skulle bare mangle... :)
Mener du at din BMW og din Volvo har anlegg som spiller høyere enn Teslaen?
Elbilist

Lokführer

Sitat fra: jazzwheel på søndag 31. august 2014, klokken 03:40
Ja.. Men dessverre er volumet på 10 laaangt fra hva jeg kjenner igjen fra min BMW og Volvo så det skulle bare mangle... :)
På dårlig FM radio eller? Det er fryktelig stor forskjell på lydnivå fra den ene kilden til den andre. Enkelte radiostasjoner, som franske Futuradios, våger man snaut over 9.
NRK er veldig flat og det virker som de ikke har trykket inn Loudness knappen før de kaster i kring. NRK på FM-båndet vs streamet er to forskjellige ting.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Bjoris

Enig i at det er stor forskjell på lydkildene, ekstremt feks fra NRK Hordaland på FM og Internettradio. Men med riktig kvalitet er det helt rå lyd, Audi DSP fra 2010 A6 er iallefall elendig i forhold, alt for stramt og kjedelig. I TMS frå en smilet frem og det er det det handler om for meg:)

laumb

Rocker alltid avgårde med anlegget på 11 når jeg er alene.
Det er deilig!

Nye favoritten er Money for nothing av Dire Straits. Det tar helt av! :)

jkirkebo

Sitat fra: laumb på søndag 31. august 2014, klokken 23:09
Rocker alltid avgårde med anlegget på 11 når jeg er alene.
Det er deilig!

Nye favoritten er Money for nothing av Dire Straits. Det tar helt av! :)

Prøv i så fall også The Show must go on med Queen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

t0ffluss

Sitat fra: laumb på søndag 31. august 2014, klokken 23:09
Rocker alltid avgårde med anlegget på 11 når jeg er alene.
Det er deilig!

Nye favoritten er Money for nothing av Dire Straits. Det tar helt av! :)

på 11 så begynner jeg å blø ut ørene.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Car-El

... differansen mellom 19" & 21" er hele 0,56cm i omkrets. Dette vil si at etter en omdreining på hjulene så vil en bil med 21" være kommet 5,6mm (0,26%) lengere?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Sjøhyene

Sitat fra: t0ffluss på mandag 01. september 2014, klokken 00:12

på 11 så begynner jeg å blø ut ørene.

+1

Mulig jeg begynner å bli gammel altså, men fatter ikke at dere orker å ha det så høyt over tid.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

Dynamikken avtar og forvrengning øker med økende volum, og jeg foretrekker heller god lyd fremfor høy lyd. En bil i fart med tilhørende høyt støygulv er ikke egnet, i det minste ikke i mine ører.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA