Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Løst og fast - rykter -synsing

Startet av TMX2523, torsdag 28. august 2014, klokken 10:06

« forrige - neste »

sigurdi


Sitat fra: JohanH på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:40
Rykte: Tesla kommer akkurat til å klare å levere founders cars og kanskje noen Signaturer i USA i Q2 2015 d.v.s. før utgangen av Juni. De kommer til å produsere kun 5000 Model X biler hele 2015.

Har du kilder til de ryktene?
Men går da ut fra at de 5000 blir alle signaturene og noen tusen NA produksjon.
Så jeg får min bil, om jeg velger å kjøpe Signaturen i 2015. :-)

Andre tegn gir jo litt motsatt inntrykk.
- Understellet er ferdig og i produksjon fra Januar. (D versjonene av Model S)
- Logistikk reiser til USA nå i slutten av oktober for å planlegge transport, det betyr mål osv er ganske sikkert spikret, samt Alfa biler tilgjengelig for å teste ut frakt metoder. :-)

Så blir spennende å høre hva Q3 share holder sier, jeg tror Tesla gjør sitt beste og kanskje litt til for å holde ruten når der gjelder X og batterifabrikker slik at markedet får en oppsving igjen.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Amoss

Sitat fra: JohanH på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:40
Rykte: Tesla kommer akkurat til å klare å levere founders cars og kanskje noen Signaturer i USA i Q2 2015 d.v.s. før utgangen av Juni. De kommer til å produsere kun 5000 Model X biler hele 2015.

I så fall må vel markedet for Model S øke litt, da de har planer om å produsere totalt rundt 60k biler i løpet av 2015?  Greit nok at AWD "D" versjonen nok kan bidra til litt øket salg, men skal de klare dette må de vel til med både hengerfester og koppholdere ;)
Model S 85D

Kiefer

Sitat fra: JohanH på mandag 20. oktober 2014, klokken 12:40
Rykte: Tesla kommer akkurat til å klare å levere founders cars og kanskje noen Signaturer i USA i Q2 2015 d.v.s. før utgangen av Juni. De kommer til å produsere kun 5000 Model X biler hele 2015.

Er dette andet end dit eget rykte?
Det er ikke til at finde tilsvarende rygter på udenlandske fora, så en kildeangivelse til denne type rykter kunne være en god idé.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

kjellan

According to Morgan Stanley, the lack of visible progress in developing a prototype car puts serious doubt in their minds that a production ready Model X will hit the streets any time soon.  Adam Jonas, the Morgan Stanley analyst covering this sector, believes that a date of Q3 is more likely, and that later still wouldn't be unexpected.

http://tsla.co/tesla-model-x-delivery-delay-rumoured/

Tesla bør komme med informasjoner når vi får innsyn i priser, leveringstider etc. etc.

Er ikkje intressert i gratis lån til Tesla på ubestemt tid    ???
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Vind

Da kan du jo be om å få det tilbake.  Det er uansett rykter, men jeg tror heller vi ikke ser mange biler før Q3
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Epleskreller

Sitat fra: kjellan på mandag 20. oktober 2014, klokken 17:02
Tesla bør komme med informasjoner når vi får innsyn i priser, leveringstider etc. etc.

Er ikkje intressert i gratis lån til Tesla på ubestemt tid    ???

Du har jo gitt det rentefrie lånet du beskriver  ::)

Jeg tror ikke engang Tesla selv VET når den kommer i produksjon..  Den skulle vel rullet på veiene siden 2013..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

kjellan

Sitat fra: Vind på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 06:38
Da kan du jo be om å få det tilbake.  Det er uansett rykter, men jeg tror heller vi ikke ser mange biler før Q3

Ja, klar over det.  Med ein Signatur reservervasjon er det valgmulighet å velge ein rask leveranse eller å gå for produksjonsreservasjonen med seinare leveranse dersom det frister meir.

Liker å ha fleire muligheter når valg skal gjerast.  ::)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

sigurdi

Men dersom Tesla bare skal produsere 5000 X i 2015 bør de endre teksten til nye bestillinger levering 2016, siden hele 2015 er solgt ut med god margin.
Men etter som reservasjonene går opp, endres teksten til å reflektere når Tesla tror leveransene kommer om de holder dagens tids skjema.

Blir noe å glede seg over i vinter/vår også. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Kiefer

på TMC skriver en i dag at, han har fået et opkald fra Tesla og at, de stadig forventer at, selv nye reservationsholdere får deres bil i 2015. Så den med de 5000 holder vist ikke helt...

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

sigurdi


Sitat fra: Kiefer på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 23:56
på TMC skriver en i dag at, han har fået et opkald fra Tesla og at, de stadig forventer at, selv nye reservationsholdere får deres bil i 2015. Så den med de 5000 holder vist ikke helt...

/Martin
Kan være svært mange som har gått for Model S D istede ;-)
Men tror også at teksten går til 2016 på levering, når de ser at estimert produksjon 2015 er borte.
Kunder som må vente mye lengre en estimert blir sure. (Spesielt kinesere)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Vind

..det med 5 000 enheter i 2015 er jo fortsatt bare ett rykte - tror ikke vi skal legge så stor verdi i ett rykte (noe jo hele denne tråden er).  Er litt usikker på om "håp" er sterkere eller svakere enn rykte ?
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

sigurdi

For å legge ut litt mer rykter

Hentet fra denne artikkelen.
http://m.hegnar.no/motor/artikkel522788.ece

Model X
Det er knyttet stor spenning til SUV-en Model X. Pedersen sier at Model X produksjonen starter tidlig neste år. Da Model S kom, ble biler for det amerikanske markedet produsert i lang tid før eksporten startet opp. Pedersen tror europeiske kunder ikke nødvendigvis må vente like lenge denne gangen.

Så produksjons start tidlig neste år? Hva er definert som tidlig?



Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Tok meg tid å lese litt på TMC i kveld.
Løse rykter om produksjon av 5000TMX i 2015, kom etter at kunder i USA fikk mulighet å oppgradere til Signature, i bekreftelsen de fikk så sto det levering høsten 2015.
Konklusjonen var da at om signaturer i USA ikke ble levert ut før høsten 2015, så ble det liten produksjon totalt sett.
Dette har vist seg å være en feil av Tesla, uppgrade knappen skulle aldri vært aktivert, og bekreftelses mailen var for Produksjon og ikke Signature.
Dersom nye reservasjons holdere i USA får levering høsten 2015, snakker vi om 15000-20000 produserte Model X i 2015.
Desverre for de nye Sign holderene (som fikk oppgradert), så har de fått telefon fra Tesla om at dette var en feil, pengene blir tilbakebetalt og de får sitt originale Produksjons reservasjonsnummer tilbake. Fikk og en Tesla bag som plaster på såret.
Her er hva Gwgan fikk ut av samtalen med support.

Sitat fra: Gwgan;794320I got the call too. What a tease! The rep did say my production queue position remains unchanged and since new MX's will be shipping in the fall I should be getting mine sooner than that. I would really like to know what happened there—just a web site date error or some executive room drama.
Horten
Model X90D (18.03.17)

KrW

Meldte meg inn i "Tesla Model X owners club" gruppa på Facebook og leste dette (se den siste setningen  ;) ):  "Coincidentally, I just spoke to the national sales office and expressed our frustration at the lack of communication and the problems it creates for those of us who have leases expiring in 2015 and need to make plans. He responded with the usual platitudes and the party line of "as soon as we know something you will". He did say that, as far as they know, "production will start in early 2015". He also said that there have been substantial styling changes from the early prototypes we have all seen."
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

vebjornwa

Jeg var innom Skøyen i går, for å se på TMS i Steel Gray (den nye gråfargen) som de har utstilt der. Jeg har en S85D reservert, som går i lås i morgen.

Selgeren der var nesten mer opptatt av å snakke om X, til tross for at jeg har reservasjon på S. Tidligere har jeg opplevd at de snakker S opp og X ned. På direkte spørsmål virket han sikker på at man ville få X levert til høsten om man la inn reservasjon nå (altså stiller seg bakerst i X-køen). Jeg har vanskelig for å ta dette for god fisk, basert på det jeg leser andre steder. Hva tror dere? Sannsynlig med X-leveranser til "alle" neste høst?

Var nesten bestemt på S85D nå for å unngå avgiftshopp, men etter besøket på Skøyen ble jeg usikker igjen...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA