Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Løst og fast - rykter -synsing

Startet av TMX2523, torsdag 28. august 2014, klokken 10:06

« forrige - neste »

KrW

Leser på Model S forumet at mange sliter bakdekkene fort. På X vil det vel trolig bli både mindre og jevnere slitasje på alle 4 dekkene. Sikkert mye mindre spinn når man trykker inn wattpedal da det er trekk på alle hjul. Da vil forhåpentligvis dekkutgiftene bli lavere om ikke dekkene er større og dyrere da.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

P85 sliter mer dekk, mykere gummi for å få nok grep til eksta effekt og moment.
Performance biler har ofte dette og bruker mer dekk en de med mindre krefter som skal temmes.
Har og vært mye feil justering, noe som må endres på fra Teslas side ellers blir det minst like mye på X, og var vel feil produksjon på serie med continental dekk.

X kan få mer slitasje fremme, dekk dimensjoner effekt fordeling osv vil spille in på dette.
Vil tro både pådrag og regen blir fordelt på alle 4 hjul når det er behov og dermed mye mer kontaktflate mot veibanen til å fordele kreftene. Som igjen gir mindre slitasje og kanskje ikke like myk gummiblanding på P.
Så dekk rotasjon blir nok ikke nødvendig. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

samotholt

Sitat fra: sigurdi på onsdag 17. september 2014, klokken 23:43
P85 sliter mer dekk, mykere gummi for å få nok grep til eksta effekt og moment.

Er det virkelig slik at mykere dekk slites fortere? Min erfaring er at piggfridekk varer vesentlig lengre enn sommerdekk. Begge deler kjøres stort sett på hovedsaklig bar asfalt.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

sigurdi

Gummiblandinger for høye hastigheter og stor kraftoverføring til underlaget har kortere levetid. :-)
Dog litt usikker om P har W merking.

http://www.dinside.no/902847/dekkene-var-utslitt-etter-7-500-kilometer

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

KrW

http://www.marketwatch.com/story/goldman-tesla-model-x-prototype-likely-at-detroit-show-2014-09-19
SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- A prototype of Tesla Motors Inc TSLA, -1.71% next model, the Model X, will likely be unveiled at the Detroit auto show, analyts at Goldman Sachs said in a note Friday. The analysts visited the factory in Fremont, Calif. recently but didn't get to see the prototype of the SUV. The car will have a dual motor all-wheel drive feature, which points to "a superior driving experience for owners," but will add about $1,200 to the price, Goldman said. The Detroit auto show takes place in late January, with previews for the press starting Jan. 12.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Epleskreller

Er det noen rykter om hva Tesla sliter med siden Model X ikke lanseres samtidig som Model S AWD?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øggen

Er temmelig sikker på at det er dørene som skaper problemer.

Real EoN

Hvorfor lansere alt samtidig, når man har flere gode ting å holde media interessert med ?  :D
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

sigurdi

At P85D kom nå, er mer på å bekrefte at X ikke er så langt unna.
Nå er jo understellet med AWD ferdig og typegodkjent.
X har jo i bunn og grunn bare annet overbygg.

De får og endel bruks erfaring med AWD og autopilot.

Jeg tror det blir en event på vårparten, da den lanseres og de første Signatur holderene får sine biler samtidig.
Og det er selvfølgelig testkjøring sv Model X P85 (D)
Tror og 100kWh batteri kommer for å toppe opp, råeste blir nesten like rå som P85D som ble vist nå.
Horten
Model X90D (18.03.17)

KrW

Følger med på TSLA og leser denne artikkelen i dag http://blogs.barrons.com/stockstowatchtoday/2014/10/13/tesla-falls-again-but-credit-suisse-is-substantially-more-confident/

Leser denne setningen: "Additionally, dual motor all-wheel-drive intro is a proof-point that Model X is on-track and that it will be even more differentiated vs premium SUV competition than Model S is vs. premium sedans."

Dette tenker egentlig jeg også, at Model X blir enda lengre foran premium SUV konkurrentene enn Model S er foran de andre premium sedanene. Særlig nå som de nye sikkerhetssystemene og autopilot også har kommet på plass føles det som X ligger langt foran og vil skille seg ut iforhold til andre SUVer.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Samme følelsen sitter jeg med, gleder meg bare ennå mer til å sitte bak rattet og slappe av, mes bilen kjører meg dit jeg ønsker om jeg ønsker.
Vist ikke kjører jeg selv.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Djur1

Hva med lysene?

Kan en håpe på at de setter inn noe kraftigere zenon lys med nivellering eller kanskje laser lys!
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

teslanor

Ja. hadde vært spennende med utvikling på "lysfronten". Audi leverer vel laserlys som tilvalg på enkelte modeller...

Vind

Der er det vel en diskusjon om hvem som var først av Audi og BMW, men BMW leverte det vel først på i8, når nå P85D er raskere enn i8 0-100, så burde den vel få Laserlys som tilvalg :-) - og da kommer det kansje til X også
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

JohanH

Rykte: Tesla kommer akkurat til å klare å levere founders cars og kanskje noen Signaturer i USA i Q2 2015 d.v.s. før utgangen av Juni. De kommer til å produsere kun 5000 Model X biler hele 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA