Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva ville du valgt?

Startet av html, søndag 24. august 2014, klokken 10:27

« forrige - neste »

ionboy

Takker for inspill ang. min varmepumpeløse eGolf

1. Kontaktet selger
2. Ba om oppdatert bil MED varmepumpe
3. Signerte kontrakten på nytt. Løste seg greit men fikk lenger leveringstid
4. Ser frem til å få bilen selv om det er lenge til!

Takk for hjelpen :)

Alfano

Lykke til med valget ditt....

Leser her att egentlig ønsker de fleste en Tesla om de kunne fått den for 200.000,-  :).
Noe man ikke gjør selvsagt, men nå finnes det gode alternativer om man virkelig ønsker og bruke så mye penger på bil.
Og når det gjelder valg av bil, så er smaken som baken.

Vi har 2 biler i vår familie, og bil nr. 1 er en Opel Ampera hybrid, denne kjører jeg gratis opp til 7 mil på sommer og 4 mil på vinter.
Bil nr. 2 har vi nå valgt en Kia Soul EL. rett og slett den gir mest for pengene idag, samt du sitter høyt og fint, stor plass bak, og den blir levert med en mengde utstyr som andre tar godt betalt for. Og vi har ikke små barn så vi trenger ikke barnevogn på Kian, kunne da brukt den på Ampraen.

Så her har jeg løst vårt el. bil problem, og enda så har vi penger igjen i forhold til og velge en Tesla  8).
Personlig syntes jeg teslaen er fin og se på, men begynner og bli for mange av den, og er sikker på att man snart får teslar slengt etter seg når man ser prisen på de..... dere vet luksusfellen  :), er mange måter og finnanseirer dette på og noen er absolutt feil måte..
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

emil

Sitat fra: Alfano på søndag 21. september 2014, klokken 09:18
Leser her att egentlig ønsker de fleste en Tesla om de kunne fått den for 200.000,-  :).

Selv til 200.000 ville jeg ikke hatt dagens Model S da den er alt for upraktisk til min kjøring i trange bygater og små parkeringsplasser, men jeg ville gjerne hatt en Leaf/Soul til den prisen og samme kjørelengde som en Model S.

K S

Sitat fra: Alfano på søndag 21. september 2014, klokken 09:18
Lykke til med valget ditt....

Leser her att egentlig ønsker de fleste en Tesla om de kunne fått den for 200.000,-  :).
Noe man ikke gjør selvsagt, men nå finnes det gode alternativer om man virkelig ønsker og bruke så mye penger på bil.
Og når det gjelder valg av bil, så er smaken som baken.

Jeg ville heller ikke hatt Tesla for 200.000, men jeg skulle gjerne gitt 350.000 for Soul med 350-500 km rekkevidde og hengerfeste.

I stedet for å bruke 5-700.000 på Tesla vil jeg heller ha Soul som jeg har bestillt og Outlander hybrid eller annen hybrid med hengerfeste....
Model S er rett og slett for stor, det er altså min mening.

Alfano

#34
Hva gjør man når man venter på bil..... Jo prøver andre el biler  :)

Har nå vært og prøvd Renault Zoe og Golf E, og personlig er jeg nå mer og mer glad for att jeg venter på en Kia Soul EV.

Ikke noe vont om bilene for alle fungerer på hver sin måte, men Renaulten piper og bråker, samt mangler utstyr som setevarmer, denne blir rett og slett for liten og for dårlig.

Golf E, ja det er vel den bilen som ser ut som en helt standard bil, samt hele dasjen er jo så tysk rett som det går ann og bli, setter du deg inn i en BMW, Audi eller golf, så ser du nesten ikke forskjell, men selvsagt er jo dette smaken til hver enkelte. Du sitter også veldig lavt i denne bilen.
Men den er god og kjøre og man har mulighet for og sette på takboks/stativ osv..
Men den blir ca. 50.000,- dyrere en Kia`n med alt av utstyr.

Så etter og ha prøvd disse bilene, så gleder jeg meg mer og mer til Kia`n kommer  8)
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

html

Og da har jeg valgt; til tross for den massive stemmingen på Kia Soul er jeg nå den lykkelige eier av en VW e-Up!
:D
E-Up'en har jo sin egen sang; Euphoria - we're going Up Up Up

http://www.youtube.com/watch?v=lWKTBjDEKUE

;D


Mvh. Trond Martin!

P.t.:
VW e-Up! (2014 modell) - heter Euphoria :)
Mitsubishi Outlander (2011 modell)
Yamaha Majesty 125 Scooter (2000 modell)

.

svingen

Vedrørende barnevogn får du jo "triller" som ikke tar så mye plass,selv har jeg kutta ut vogn prosjektet og eller bære han i bære seler,går seint med vogn. Trenger vel bare vogn 1 år tid resten er det mere "kjekt å ha" men med en liten ion og barn på 1 år og 5 år på lang tur med dama i bilen blir man jo litt kreativ,nesten gram jeger tendenser ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Råde

Sitat fra: Småfly på mandag 15. september 2014, klokken 21:30
Mener de at varmepumpa først begynner å virke etter ti mil? Det må i såfall være tidenes, da er du jo snart tom for strøm allikevel?
Har vw blitt like gode på å snakke bort varmepumpa som Nissan er på 6.6kw laderen til leaf...
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA