Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul EV

Startet av elbilentusiast, fredag 22. august 2014, klokken 19:57

« forrige - neste »

elbilentusiast

Hei,

Har sett etter en elbil over en veldig lang periode nå. Var først innom trillingene, så vært innom leafen, e-up og nå på kia soul. Kjører ikke så mye hver dag, men som regel er det korte turer foruten om til skolen som er ca 40 km en vei. Var innom en kia forhandler og fikk et tilbud på en hvit med blått tak siden selgeren sa at de andre fargene ikke ville bli produsert før i slutten av oktober. Tilbudet jeg fikk var 249 000 for exclusive modellen med vinterdekk inkludert. Hva tenker dere om denne prisen? Og begynner ikke produksjonen på de andre fargene før i oktober?

Takk for alle svar.
Eier av en blå og hvit Kia Soul levert i september! Superfornøyd :)

SoulEv

Sitat fra: elbilentusiast på fredag 22. august 2014, klokken 19:57
Hei,

Har sett etter en elbil over en veldig lang periode nå. Var først innom trillingene, så vært innom leafen, e-up og nå på kia soul. Kjører ikke så mye hver dag, men som regel er det korte turer foruten om til skolen som er ca 40 km en vei. Var innom en kia forhandler og fikk et tilbud på en hvit med blått tak siden selgeren sa at de andre fargene ikke ville bli produsert før i slutten av oktober. Tilbudet jeg fikk var 249 000 for exclusive modellen med vinterdekk inkludert. Hva tenker dere om denne prisen? Og begynner ikke produksjonen på de andre fargene før i oktober?

Takk for alle svar.

Prisen er helt grei, jeg fikk en pris på kr. 250.000,- men det er i Trøndelag og da tilkommer det litt ekstra i frakt. Jeg har også med lys i innsteget som er ekstrautstyr og selvfølgelig med vinter hjul. De andre fargene er produsert ja, men antagelig utsolgt, så for å få en farge som ikke er utsolgt så må du vente litt ekstra. Sort med rødt tak kom som valg litt i etterkant så må nok vente litt ekstra på den også.

Ona IX

Jeg tror kanskje at kia Ensjø i oslo har noen biler ledige til levering i september. Blå med hvitt tak. Ville sjekket litt rundt. Beste prisen i oslo området er 245'000.

sauenmagnus

Sitat fra: elbilentusiast på fredag 22. august 2014, klokken 19:57
Hei,

Har sett etter en elbil over en veldig lang periode nå. Var først innom trillingene, så vært innom leafen, e-up og nå på kia soul. Kjører ikke så mye hver dag, men som regel er det korte turer foruten om til skolen som er ca 40 km en vei. Var innom en kia forhandler og fikk et tilbud på en hvit med blått tak siden selgeren sa at de andre fargene ikke ville bli produsert før i slutten av oktober. Tilbudet jeg fikk var 249 000 for exclusive modellen med vinterdekk inkludert. Hva tenker dere om denne prisen? Og begynner ikke produksjonen på de andre fargene før i oktober?

Takk for alle svar.

Heisann!

Har førhørt meg med alle forhandlere på Østlandet, og enste som hadde igjen bil var Buskerud Bilsenter, der kjøpte jeg en blå med hvit tak i dag.
Så nå tur jeg alle er solgt for sep./okt. levering.

Stort sett alle skal ha 245-250 000 kr for exclusive modellen med vinterdekk, ferdig på veien. Er listepris.
Venter på en Kia Soul Electric Exclusive Caribbean Blue and Clear White - leveres sep./okt.

ionboy

Jeg var egenlig klar for Leaf, men digget Soulen i sort og rød. Men hvordan er lastekapasitet/plass i denne kontra Leaf? Er det noen som har peil på en sammenligning mellom disse to bilene?

Hanzo

Jeg er avhengig av god plass i bilen, bruker den flere ganger i uka til å frakte med meg endel utstyr, 2 RC helikopter, ladekoffert, batterikoffert, radiokoffert, bensintank til aggregat, plus endel småting. jeg har testet de fleste bilene til dette og Kia Soul kom desidert best ut, langt bedre plass og lettere tilgjengelig en Leaf

K S

Hmmmm, bare vi som liker hvit med blått tak best? Får håpe det, så skiller vi oss ut :-)

ionboy

Tusen takk for input Hanzo!

Jeg er nå helt klar med økonomi etc. for kjøp. Men jeg er helt fersk i el-gamet. Er det slik at jeg må ha hjemmelader-automat ting, eller holder det med 16amp utekontakt på veggen?

nofuelno

Sitat fra: ionboy på lørdag 30. august 2014, klokken 21:33

Jeg er nå helt klar med økonomi etc. for kjøp. Men jeg er helt fersk i el-gamet. Er det slik at jeg må ha hjemmelader-automat ting, eller holder det med 16amp utekontakt på veggen?

Jeg vil anbefale en 16A veggboks fra Ensto http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/-ensto-chago-16a-vegglader#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

elbilentusiast

Takk for alle svar!

Fikk et nytt tilbud fra Østfold, 239 som inkluderer vinterhjul og at bilen leveres klar til å kjøre! Og blå m/hvit, en farge jeg likte mye bedre enn hvit m/blå, men dette er jo veldig forskjellig fra person til person. Levering i september. Prøvekjørte elbilen nå på torsdag og var superfornøyd! Veldig god å kjøre og likte den veldig godt, gleder meg masse til å hente bilen allerede!
Eier av en blå og hvit Kia Soul levert i september! Superfornøyd :)

jkirkebo

Sitat fra: ionboy på lørdag 30. august 2014, klokken 21:33
Tusen takk for input Hanzo!

Jeg er nå helt klar med økonomi etc. for kjøp. Men jeg er helt fersk i el-gamet. Er det slik at jeg må ha hjemmelader-automat ting, eller holder det med 16amp utekontakt på veggen?

Her har du et noenlunde rimelig alternativt som kan brukes på alt fra 10A til 32A ihvertfall:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15683.0.html

Du kan selvsagt bruke ladekabelen som følger med, men jeg antar det er en 10A kabel så lading går ikke så fort. Dessuten kan det bli kjedelig i lengden å pakke opp og ned originalkabelen hele tiden om du også har behov for å ha den med deg hjemmefra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ona IX

Sitat fra: ionboy på lørdag 30. august 2014, klokken 21:33
Tusen takk for input Hanzo!

Jeg er nå helt klar med økonomi etc. for kjøp. Men jeg er helt fersk i el-gamet. Er det slik at jeg må ha hjemmelader-automat ting, eller holder det med 16amp utekontakt på veggen?

Det holder fint med en 16amp kontakt på veggen. Vil anbefale å sette opp en CEE stikk istedenfor Schuko (husholdningskontakt) og bruke overgang mellom Schuko-Cee.
Hvis du derimot kjører veldig mye er nok en 32a boks det beste. (f.eks. 31338 fra elbilhjelpen http://elbilhjelpen.no/htm/type1.html)

Hanzo

Er det bare jeg som reagerer på prisen på endel av dette? En 5-6 tusen for en ladeboks virker dyrt, det er vel ikke mye elektronik i disse, selve laderen sitter vel i bilen? Ser selv at det hadde vært greit å slippe å rote rundt i bagasjerommet etter ladekabel hver kveld, men synes endel av disse veggboksene ser dyre ut.

Kianus

Prisen er høy synes jeg også.
Kan fint lage disse selv, men det krever jo noe kunnskap på området.

EV-Institute

#14
Electric Vehicle Institute AS leverer 16A ladekabler som er kompatibel med Kia Soul EV og de fleste andre elbilene. Se på forskjellige løsninger på nettsiden http://www.ev-institute.no/. Prisene starter på kr 3.000,- inkludert MVA.

Prisen på kr 3.000,- for en 16A ladekabel, "klar-til-bruk" og som er CE-godkjent er kanskje det billigste du får på markedet.

Vi monterer også CEE-støpsel på EVI ladekabel samt leverer med veggkontakt om du trenger dette.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA