Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla parkering. Samling bilder der Tesla breier seg ut.

Startet av elektrolux, tirsdag 19. august 2014, klokken 18:09

« forrige - neste »

janmb

Dersom jeg måtte parkere i en slik trang fellesgarasje hadde jeg for det første hatt permanent angstanfall og for det andre definitivt ordnet meg med en eller annen form for skillevegg å sette mellom egen bil og naboen som padding.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Sandpusher

2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Olatho

Hvis jeg rygger inn tror jeg ikke jeg får opp førerdøra hvis det står en bil ved siden av meg. Ved å kjøre inn med snuta får jeg åpnet døra på førersiden bak søylen.
Men, ja. Jeg har konstant angst og ser etter lure løsninger...

Olatho

De svarte stripene på veggen er forøvrig noen billige isopor-liggeunderlag jeg har hengt opp sjøl.
Men det viser i alle fall klart problemet med denne bilen. Den er ikke helt tilpasset norske parkeringsforhold.

Philip Marlowe

Den norske standarden med bredde på 230 cm bør jo snart økes. F.eks så var 1974 Golf 161 cm bred mens en 2014 Golf er 180 cm. Modellen har blitt 19 cm bredere.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Leaf_2014

Heldiggris, olatho, jeg har hel betongvegg på den ene siden og en A6 på den andre.
Leaf 2014

Ebe

Olathi, du har vel ikke en 7-seter full av unger som nabo vel? ;-) Da er det bare å kjøpe dørbeskyttelse med en gang, evt be de legge inn et sånt svart liggeunderlag under folien! :-D
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

elektrolux

Her er eksempel på parkering som gir plass til 1 ekstra elbil. Parkerer alltid slik her, og gir dermed andre også plass
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arthur

I går var jeg en tur på Holmen-senteret i Asker (per el-sykkel), og der stod det en el-bil parkert på en plass (nærmest inngangen) tydelig merket for politi og ambulanse og ved siden av denne igjen, oppe på "fortauet" og delvis sperret inngangen til senteret stod det jamen meg også en el-bil! Om dette var Teslaer? Neida, de var en Leaf og en Think! Snakker om å gjøre el-bilene populære.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

K S

Sitat fra: Olatho på torsdag 28. august 2014, klokken 11:36
Her er eksempel på hvordan undertegnede breier seg i fellesgarasjen i borettslaget... Gruer meg til "naboen" kommer hjem.





Interessant diskusjon dette. Hadde jeg hatt en tilsvarende parkeringsplass hadde jeg garantert ikke kjøpt en bil som var for stor for plassen. Denne bilen er for stor for parkeringsplassen.

En kan en klage på at parkeringsplassene i Norge er for små. Ja, det er de. Men de blir ikke større om Nordmenn kjøper større og større biler og størrelsen på folka øker proporsjonalt med størrelsen på bilene!
En har et valg.

Velger en stor bil så må det vel for søren gå an å innrette seg etter hvordan kart og terreng ser ut????

Grunnen til at jeg ikke vurderte Tesla var størrelsen. Bilen er helt totalt uaktuell for meg. Hadde derimot Leaf blitt levert med Tesla rekkevidde så hadde jeg sterkt vurdert den (selv om jeg ikke liker Leaf....) Men å kjøre rundt med et flak på 10 m2 er ikke tema for oss.

elektrolux

Sitat fra: Klykken på fredag 22. august 2014, klokken 20:13
Og den dobbelplassen kan virkelig ikke være mer enn 4,6m bred?? Såvidt det er plass til to bittesmå biler, jo...

Da har jeg parkert en stor varebil på samme plass. Denne Berlingoen er kjent for å ha plass til 7 sykler, eller 1 liten hest, og likevel er det plass i massevis til en til bil.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Philip Marlowe

Mercedes Sprinter er en stor varebil. Det der en av de minste varebilene jeg har sett.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Øyvind.h

#57
Sitat fra: elektrolux på lørdag 27. september 2014, klokken 18:15
Sitat fra: Klykken på fredag 22. august 2014, klokken 20:13
Og den dobbelplassen kan virkelig ikke være mer enn 4,6m bred?? Såvidt det er plass til to bittesmå biler, jo...

Da har jeg parkert en stor varebil på samme plass. Denne Berlingoen er kjent for å ha plass til 7 sykler, eller 1 liten hest, og likevel er det plass i massevis til en til bil.
Bittliten kassebil. Sikkert 15-20cm smalere karosseri enn Model S. Kanskje du skulle prøvd med noe som har samme ytre mål? En berlingo blir jo noe helt annet, men det visste du selvfølgelig :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

K S

Er kommentarene over et forsøk på å forsvare en skikkelig tullete parkering av en Tesla i første innlegg? Det er da vel for pokker ikke parkeringsplassen det er feil med når en parkerer midt mellom to parkeringsplasser??? En må da parkere der det er plass da????

Øyvind.h

Sitat fra: K S på lørdag 27. september 2014, klokken 19:55
Er kommentarene over et forsøk på å forsvare en skikkelig tullete parkering av en Tesla i første innlegg? Det er da vel for pokker ikke parkeringsplassen det er feil med når en parkerer midt mellom to parkeringsplasser??? En må da parkere der det er plass da????
Overhodet ikke. Det er bare en kommentar til bruk av en liten berlingo for å illustrere hvor god plass det er for en Tesla. En trenger naturligvis ikke parkere som en idiot bare fordi man har bred bil. Man trenger heller ikke starte en dedikert tråd for å stigmatisere Tesla-eiere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA