Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sittepute Performance sete

Startet av tstens, søndag 17. august 2014, klokken 22:45

« forrige - neste »

tstens

Hei
Har et lite problem m ryggen/isjas .
Setene er ganske harde på perf setene og det gir meg problemer . Fra jeg setter meg inn til det begynner å verke nedover låret og leggen , så går det 10 min. Blir rimelig uholdbart og jeg må stoppe for en strekk etter 45 min .Går over etter 10 sec ute av stolen. Pendler ca 2,5-3  timer i bil hver dag så begynner å gå lei. Noen som har en løsning jeg kan prøve?har prøvd å justere korsrygg støtter og vinkler hit og dit uten at det hjelper . Min gamle 2001 Laguna har myke seter og der er problemet mye mindre.Har jo lest om rykter om mykere seter som skal komme , men er det noe man da kan oppdatere eldre biler med?. Tenker egentlig litt på om jeg skal kontakte en interiør maker for å se om det er mulig å bygge om m tempur pute. Anyone?
Mvh Terje
P85,White

petersv

Det er mulig å slakke spennet i fjærene i setene foran, men de gjør det ikke på Skøyen sist jeg spurte. Du kan jo forklare problemet og høre med de.

Forresten er det ikke noen forskjell på perf. og ikke-perf. hva det angår seter.

Diravi

Den kommende seteoppdateringen som vel er blitt lovet i år skulle vel tilbys som retrofit til dem som alt har kjøpt bil. Elon Musk har sagt at putene skal bli litt mykere som resultat.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Muffinman

Vi kan vel i dette tilfellet konstantere at smaken er som baken, bokstavelig talt. Selv synes jeg at setene er harde, og før mottak av egen bil var jeg svært skeptisk til hvordan dette ville fungere. Nå etter gode 35.000km kan jeg konstantere at det fungerer svært bra for min del selv om det kjennes hardt ut når man setter seg inn. Det er stor forskjell på hvordan man opplever komforten ut fra hvordan man justerer setene og jeg anbefaler å eksperimentere med innstilling.

Kommer antagelig ikke til å be om å få justert hardheten på sitteputen da det fungerer såpass bra som det gjør, og at jeg er litt engstelig for å få strekk i skinnet om føreren synker lenger ned i setet.

Lokführer

Kanskje det går an å bytte stolen med et av de andre premiummerkene. Hvis skikka er lik.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

petersv

Har noen fått utført denne endringen på stolene sine? Minnes noen skrev de skulle få gjort det i Drammen?

BMW850

Jeg synes setene i og for seg er bra. Men liten støtte på nedre del av lårene foran på setet, det merkes. Er 193cm.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ellholt

Jeg synes setene er veldig bra.
12 timer i bil på autobahn, gikk helt topp. jeg er 196 høy :-) Synes egentlig det største problemet er at nakkestøttene er så smale..... :D
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Lokführer

Kan isjasproblemet løses med annen sittestilling?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Anders Heibø

Det er vel ganske sensitive følere i setet som registrerer en del ting og ved ev krasj vil utløse airbag og stramme setebeltet ut ifra dataene fra følerne. Jeg ville derfor vært veldig forsiktig å gjort noe uten samtaler med Tesla. Det kan jo være håp om at den nevnte oppgraderingen er nok?

Jeg har også problemer med ryggen, og går til "kjølholdt" for behandling. Setene i Tesla'n er eneste plass jeg kan oppholde meg der smertene forsvinner. Er helt enig med "Muffinman" om at smaken er som baken...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Cato76

Jeg går selv til kiropraktor pga en gammel prolaps som kommer og går at par ganger i året. Men i min gamle (2011) VW Tiguan R-Line med sport-seter kunne jeg ikke sitte lengre enn to-tre timer før jeg MÅTTE ut å strekke ryggen. I Teslaen har jeg kjørt 28.000 km og ikke hatt antydninger til problemer med ryggen. Det eneste jeg savner er mulighet for å regulere nakkestøtten lengre frem.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Philip

Sitat fra: BMW850 på mandag 18. august 2014, klokken 11:51
Jeg synes setene i og for seg er bra. Men liten støtte på nedre del av lårene foran på setet, det merkes. Er 193cm.

Syns det er rart at de ikke lagt en slik løsning som BWM og Audi har med en ting du kan vippe ut for å få ekstra støtte hvis en er lang... (jeg er 195cm)..

Philip

tstens

Ja får vel kansje ta meg en tur til Kiropraktor el fysioterapeut først for å se om de finner ut noe.Har prøvd et utall m instillinger og vinkler på setet uten at det var mye til hjelp.Har ihvertfall fått valuta for Statoilkopp kjøpet,siden jeg må strekke ut på Minnesund hver morra :o   .
P85,White

Teslaeier

Du har kanskje prøvd de fleste innstillinger på setet. Det tok litt tid før jeg fant ut at hele setet (med sitteflaten) kan vippes bakover slik at rumpa kommer lenger ned og lårene lenger opp. Synes jeg fikk mye bedre støtte under lårene noe som gjorde langtur mindre slitsomt. Det går immidlertid ikke når du har heist setet veldig høyt opp noe jeg hadde i begynnelsen for å lettere slippe unna skinn fra lav sol.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA