Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Faktisk langtidsforbuk

Startet av e-Golfer, fredag 15. august 2014, klokken 18:21

« forrige - neste »

Nuvolari

Kona som kjører og hun har ikke kjørt elbil før. I tillegg er det mye småkjøring:

544km
21:04h
Snitt 26km/t
Std dekk/felg
Kun normal modus
15,4kWh/100km
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

grønnskolling

Er det kanskje interessant og se hvor folk faktisk kjører også? Om de bor i Oslo og småkjører eller om de kjører lange strekninger for eksempel in til Oslo fra utenbys osv.?

Vet ikke om det har så mye å si, men tenker at det utgjør litt forskjell likevel?

Råde

Det gjør nok utslag på gjennomsnittsfarten og driftstid. Men interresant lell.
e-Golf | X75D

olegregert

hvor mye lenger går golf kontra E-up egentlig fordi forbruket per 100 km er noe høyere
Jeg er eier av E-up

Ohm

Sitat fra: grønnskolling på tirsdag 02. september 2014, klokken 15:56
Er det kanskje interessant og se hvor folk faktisk kjører også? Om de bor i Oslo og småkjører eller om de kjører lange strekninger for eksempel in til Oslo fra utenbys osv.?

Vet ikke om det har så mye å si, men tenker at det utgjør litt forskjell likevel?
Motorvei i 110 -120 tar mye rekkevidde.  Best er 60-70 km, så det har noe å si hvor folk kjører. Oppstart i 6 varme grader, tar varmeapparatet 50 km rekkevidde til å begynne med.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Audigaudi

1081km
36:50h
Snitt 29km/t
Std dekk/felg
Ulike modus
14,7kWh/100km

iAnders

1194km
39:08h
Snitt 31km/t
Std dekk/felg
Ulike modus
14,6kWh/100km

gajagd


jensjacob

#23
Bare lige for en ordens skyld : De forbrugstal i skriver her er udlæst på et display i bilen. Men er det alene motorens forbrug i pågældende periode ? - eller er det bilens totale forbrug fra dens batteri i perioden ?

Jeg spørger for at jeg kan danne mig et indtryk af bilens brændstoføkonomi.

Uanset hvad, så skal jeg gange en passende ladetabsfaktor på (svarer til utæt benzinslange på tankstationen) - og måske en batteritabsfaktor ved langtidsparkering (svarer til utæt benzintank i bilen). Håber i forstår hvad jeg mener.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Ohm

Jeg tror den tar med varmeapparat osv. Jeg sto i rom med "motoren" i gang en time, snittforbruket totalt økte.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Audigaudi

Jeg satt på 18" felger med 225/40/18 Roadstone N8000 dekk etter forrige måling.

Nå er forbruket slik:
2095km
66:32h
Snitt 32km/t
Ulike modus
15,6kWh/100km

Råde

Roadstone med rullemotstand E. Hm, ikke dårlig med 15,6 da. Men det kan nok hende det sniker seg litt opp når resultatene fra originaldekkene de første 1000km utvannes.
e-Golf | X75D

e-Golfer

Ettersom det kanskje er noen som begynner å få levert biler med VP, har jeg også lagt inn dette som et punkt i listen på min oppdatering.

Om dere andre også gjør dette, så får vi jo reelle målinger etterhvert på hva man opplever med og uten VP.

Bør kanskje legge inn oppdateringer etterhvert som man bytter til vinterdekk også. Ihvertfall for de av oss som kjører med andre dekkdimensjoner på sommer og/eller vinter.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

sjeverni

Hei,
ny på forumen :),
eer det i praksis betyr at med en gjennomsnitt forbruk av 15 kWh/100 km ein kan kjøre på 24.4 kWh bateri ca. 162 km?
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

StigAnders

Hei
Forbruk i dag 2. Oktober 13° tørt vær.
20.2 kWh/100km
Horten - Larvik på E18 cruise control stilt til 120 km/t

Første dag med 110 grense på E18. Forbruket økte ca. 1 kWh/100km når farten økte fra 95 til 120.
E-golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA