Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstrautstyrstråden

Startet av Gordon Retriever, mandag 11. august 2014, klokken 17:37

« forrige - neste »

e-Golfer

Bilde 1: LED list i innsteget
Bilde 2: LED list i dørpanel, baklyst døråpner og bak håndtaket du lukker døren med.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

helgolf

Noen som vet om det vil komme varme i ratt?

Råde

Sitat fra: helgolf på onsdag 13. august 2014, klokken 20:40
Ingen info om verken det eller panoramatak foreløpig. Spør du vw, så får du vel høyest et tåkete svar :)
Det er vel ingen andre vw modeller som har rattvarme, er det?
e-Golf | X75D

iAnders

Ingen tegn til LED-list desverre. Men jeg er enig i at Demobilen (Møller Stavanger) hadde dette uten at jeg la merke til andre Ambiente features.

Carl

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 11. august 2014, klokken 23:58
Dynaudio, utvidet lydanlegg:

Standardanlegget i e-Golf gir lyd som er grei nok, men kanskje ikke veldig mye mer.
I Fossilgolfen ligger basselementet i Dynaudio-pakken i reservehjulsbrønnen. Siden e-Golf ikke har reservehjulsbrønn, opptar derfor basselementet noe plass i bunnen av bagasjerommet. Er det noen som har tilgang på et bilde av bagasjerommet i en Dynaudio-e-Golf som viser hvor mye plass som går bort? :)
bilder av bagasjerommet med syn audio :'(
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

Gordon Retriever

Sitat fra: Carl på torsdag 14. august 2014, klokken 23:46

Der var bildene jeg har ønsket meg lenge.  :D  Flotte saker, takk for at du tok tid til å ta bildene.

Fordelen med Dynaudio-bagasjerommet ser ut til å være at ladekabler, jekk m.m. får egne  inndelte rom, noe jeg savner ellers. Ulempen er at hvis du trenger høyden du får ved å ha bagasjeromsgulvet på nedre nivå, er ikke Dynaudio noe for deg. :(

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 15. august 2014, klokken 17:38
Sitat fra: Carl på torsdag 14. august 2014, klokken 23:46

Der var bildene jeg har ønsket meg lenge.  :D  Flotte saker, takk for at du tok tid til å ta bildene.

Fordelen med Dynaudio-bagasjerommet ser ut til å være at ladekabler, jekk m.m. får egne  inndelte rom, noe jeg savner ellers. Ulempen er at hvis du trenger høyden du får ved å ha bagasjeromsgulvet på nedre nivå, er ikke Dynaudio noe for deg. :(

Det er vel ikke værre enn å ta ut isoporgreia hvis det bare er en gang imellom du trenger plass?
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Ikke en gang i blant: Hver eneste dag. ;)
Dessuten ville basselementet i midten  gjøre det umulig å senke gulvet, selv om isoporkassene var borte.

EspenT

Ser jo ut som en grei sak å ta ut basskassa og. En elektrisk tilkobling og en stor skrue i midten.

Gordon Retriever

Men betale for ekstrautstyr man skal demontere?

Salgsapparatet til VW virker lite briefet på fordelene ved Dynaudio:  En selger snakket om kraftig og fyldig bass på høye volum, men et bra bilanlegg kjennetegnes også på utmerket lydkvalitet på lave volum - gjennom hele klangspekteret.  Jeg er ganske sikker på at Dynaudio har oppgraderte høyttalere og forsterker i tillegg til subwoofer.

Gordon Retriever

Sitat fra: Ohm på onsdag 13. august 2014, klokken 09:39
Dobbeltsjekket i går, ikke noe blå lysstripe hos meg :D

Jeg trodde deg alt første gang. ;)

Da har jeg sjekket litt hos et par VW-selgere.  Som nevnt har demoene jeg har sett lysstripen i dørene men ikke fotromsbelysning.

Selger nr. 1 ante ingen ting om ambientepakken utover det å lese høyt fra prislisten. Men selgeren tilbød seg å kontakte Møller sentralt og spørre. Jeg takket og avslo høflig. Deretter spurte jeg om hvilket ekstrautstyr demobilen hadde, noe selgeren ikke visste og ikke kjente til noen muligheter for å finne ut av. I ettertid ser jeg at jeg skulle spurt om selgeren ikke kunne ringt importøren og spurt om dette også...

Selger nr. 2 var ganske konsis på at demoen hans ikke hadde ambientepakke og at lysstripen i innsteget er standard på alle e-Golf

Det kan virke som om det enten er små detaljvariasjoner på biler fra tidlig produksjon, eller så har noen slått av fotromsbelysningen i Møllers demobiler.  Det er mulig å justere ambientebelysingen i forskjellige steg i kjørecomputeren, men jeg vet ikke om akkurat dette lar seg gjøre.

Takk til dere som har dokumentert ved å ta bilde av dørterskelen i e-Golf.
Her er også en link til en finn-annonse for en annen e-Golf som ser ut til å være uten terskelbelysning: Link.

JLafton

Sitat fra: Råde på onsdag 13. august 2014, klokken 21:19
Sitat fra: helgolf på onsdag 13. august 2014, klokken 20:40
Ingen info om verken det eller panoramatak foreløpig. Spør du vw, så får du vel høyest et tåkete svar :)
Det er vel ingen andre vw modeller som har rattvarme, er det?
Hei.
Du får varme i ratt som ekstrautstyr på fosil golf.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

djdura

Hei.

Har bestilt meg e-golf og har bestilt Dynaudio. Det var fint å få sett bilde av bagasjerommet her i tråden. Da jeg spurte selger hadde han ikke fått sett en slik selv ergo kunne han ikke si hvordan det kom til å bli.
Men jeg er ferdig med barnevogner og trenger ikke så mye bagasjeplass.

Jeg fikk høre Dynaudio anlegget i en vanlig golf og kan bekrefte at det var fin dynamikk i alle spektre. Litt justering av lyden og jeg kunne spille høyt og uanstrengt. Nydelig lyd.

Nå er det bare å vente ca. 6 mnd tenker jeg på ny bil  :)
Mvh
djdura, Hokksund

Ove

Jeg har også valgt Dynaudio. Synes lyden på standard anlegg var grei nok til radiolytting, men til musikk vil jeg ha noe bedre. Bestilte ikke e-Golfen fordi jeg hadde behov for plassen. Håper kombinasjonen lav støy fra bilen og god lyd fra Dynaudioen blir som forventet. Dersom noen har erfaring med dette, så del gjerne  :)
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

lightningii

Jeg har bestilt uten dynaudio, noe jeg angrer litt på nå, men på den andre siden så har fossil Audien B&O anlegg, så det blir ihvertfall god lyd på langkjøring :-)
Sitat fra: Ove på mandag 18. august 2014, klokken 21:24
Jeg har også valgt Dynaudio. Synes lyden på standard anlegg var grei nok til radiolytting, men til musikk vil jeg ha noe bedre. Bestilte ikke e-Golfen fordi jeg hadde behov for plassen. Håper kombinasjonen lav støy fra bilen og god lyd fra Dynaudioen blir som forventet. Dersom noen har erfaring med dette, så del gjerne  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA