Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: TRM på fredag 04. september 2015, klokken 10:56
Kjøpte Brodit ProClip fra http://www.mytrendyphone.no/shop/brodit-proclip-tesla-111764p.html. Venter på bil å installere den i...
Er denne saken beregnet til å montere en nesten hvilken som helst holder på? Går sikkert an å skru/bore i den?

cra

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. september 2015, klokken 13:04
Sitat fra: TRM på fredag 04. september 2015, klokken 10:56
Kjøpte Brodit ProClip fra http://www.mytrendyphone.no/shop/brodit-proclip-tesla-111764p.html. Venter på bil å installere den i...
Er denne saken beregnet til å montere en nesten hvilken som helst holder på? Går sikkert an å skru/bore i den?

Ser definitivt slik ut. Har alltid hatt sansen for slike 2-delers holdere. Slipper å bytte ut alt om en skifter bil eller telefon. Sitter og klikker inn bestilling på en slik selv akkurat nå. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

TRM

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. september 2015, klokken 13:04
Sitat fra: TRM på fredag 04. september 2015, klokken 10:56
Kjøpte Brodit ProClip fra http://www.mytrendyphone.no/shop/brodit-proclip-tesla-111764p.html. Venter på bil å installere den i...
Er denne saken beregnet til å montere en nesten hvilken som helst holder på? Går sikkert an å skru/bore i den?
Det er 8 "forborra" hull i plata, men det er ingen problem å gå utenom disse.

Har brukt ProClip på andre biler, og de sitter veldig tight.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Da er en slik bestilt. Mangler bare en holder til telefonen nå. Har for tiden en S5, men det kan endre seg når som helst. Bruker mye mobil i jobben og sliter dem fort ut, og dessuten har jeg en Griffin Survivor case på som jeg nødig vil ta av hver gang telefonen skal i bilholderen.

Noen som har tips til en universalholder som kan festes i proclip`et?

cra

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. september 2015, klokken 21:59
Noen som har tips til en universalholder som kan festes i proclip`et?

Har ikke noe konkret tips per se, men har en universalholder som jeg tror jeg kjøpte på biltema i sin tid. Ser helt OK ut og er ganske stødig. Jeg kommer til å starte med den såframt armen er passe lang. Er av den typen an klemmer sammen rundt telefonen, så den vil fungere med de fleste cases, tenker jeg. Mulig jeg må "padde" den litt på baksiden når jeg bruker telefonen uten. :)

Uansett er vel det enkleste å kikke litt rundt i ymse butikker ("alle" har jo slike unversalholdere) og finne en som har passelige mål og et design du liker.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cato76

#215
På disse sidene (linker under) finner dere både passive og aktive holdere som er tilpasset flere telefon modeller. Disse kan monteres direkte på Proclip festet.

http://transmedia.mystore3.no/categories/mobilpdagps-tilbehor

http://www.mytrendyphone.no/shop/bilholder-125277s1.html
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Kavorka

Bestilte et dashcam G1WH. Ikke så fancy som blackvuemodellene, men satser på at det er greit nok. Sammen med et mikro-SD kort kom det akkurat under 350 kr-grense. Så tok jeg med en OBD2 til mikro-USB for hundrelappen, som jeg regner med er enkel å koble opp til permanent strøm.

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_16927.html
http://www.dx.com/p/obd2-16-pin-male-to-mini-usb-5-pin-male-smart-charging-cable-for-car-gps-dvr-android-phone-4m-398995#.VfkqkBGqpBc

Alt sendes fra kina med bananbåt, så nå er det bare å veeeente.

HelectriC

Sitat fra: Kavorka på onsdag 16. september 2015, klokken 10:42
Bestilte et dashcam G1WH. Ikke så fancy som blackvuemodellene, men satser på at det er greit nok. Sammen med et mikro-SD kort kom det akkurat under 350 kr-grense. Så tok jeg med en OBD2 til mikro-USB for hundrelappen, som jeg regner med er enkel å koble opp til permanent strøm.

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_16927.html
http://www.dx.com/p/obd2-16-pin-male-to-mini-usb-5-pin-male-smart-charging-cable-for-car-gps-dvr-android-phone-4m-398995#.VfkqkBGqpBc

Alt sendes fra kina med bananbåt, så nå er det bare å veeeente.

håper bare du får god kvalitet på grejene. De elektroniske dingser jeg har bestilt fra Kina (med lav pris slik dette) har vist seg å ikke fungere så veldig greit. Hadde et micro SD-kort som slettet seg selv av og til uten noen varsel. En annen lader ble fryktelig varm og jeg ble redd den ville ta fyr. Det er ikke alt fra Kina som er greit, jeg hadde vart skeptisk til å sette in slike ting i bilene mine. Spare noen kroner og sette fyr på bilen samtidlig?
ioniq 5

Kavorka

Sitat fra: HelectriC på torsdag 17. september 2015, klokken 08:30
håper bare du får god kvalitet på grejene. De elektroniske dingser jeg har bestilt fra Kina (med lav pris slik dette) har vist seg å ikke fungere så veldig greit. Hadde et micro SD-kort som slettet seg selv av og til uten noen varsel. En annen lader ble fryktelig varm og jeg ble redd den ville ta fyr. Det er ikke alt fra Kina som er greit, jeg hadde vart skeptisk til å sette in slike ting i bilene mine. Spare noen kroner og sette fyr på bilen samtidlig?

Skjønner skepsisen, og jeg unngår alt som går på 230V ved handel derfra. Det var noen artikler om CE merking, hvor CE for china export er mistenkelig lik CE sertifiseringsmerket.

Tanken var ikke å sette fyr på bilen for å spare noen kroner. Det er mer at jeg trenger et kamera som kan vise forløp på en eventuell hendelse. Wifi og billedkvalitet som viser eventuelle hudproblemer er litt i overkant. Siden det er 5V regner jeg med det er ganske safe. Men kanskje jeg burde koble ut batteriet, siden det får strøm uansett. 

Muffinman

Har et G1W av billigste sort i bakruta (Blackvue foran) som filmer helt usmart 24/7. Har fungert greit i noen måneder, uten varmgang. G1W er jo et anerkjent produkt selv om det pr definisjon er kinaræl så jeg er ikke bekymret. Merk at det er mye falske minnekort som selges fra Kina. F.eks kan de tilkjennegi en større kapasitet enn de fysisk har. Ved bruk i dashcam vil de gjøre at kameraet fryser når de når den faktiske kapasiteten istedet for å starte forfra med overskriving. Når det gjelder varmgang er det også en del å hente på å velge et minnekort som er "kaldt" - det er stor forskjell på hvor mye varme de forskjellige utgavene utvikler. Denne varmen utvikles jo inne i kameraet, og er neppe særlig gunstig. Blackvue har en guide hvor blant annet dette nevnes.

Kavorka

Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. september 2015, klokken 10:18
Har et G1W av billigste sort i bakruta (Blackvue foran) som filmer helt usmart 24/7. Har fungert greit i noen måneder, uten varmgang. G1W er jo et anerkjent produkt selv om det pr definisjon er kinaræl så jeg er ikke bekymret. Merk at det er mye falske minnekort som selges fra Kina. F.eks kan de tilkjennegi en større kapasitet enn de fysisk har. Ved bruk i dashcam vil de gjøre at kameraet fryser når de når den faktiske kapasiteten istedet for å starte forfra med overskriving. Når det gjelder varmgang er det også en del å hente på å velge et minnekort som er "kaldt" - det er stor forskjell på hvor mye varme de forskjellige utgavene utvikler. Denne varmen utvikles jo inne i kameraet, og er neppe særlig gunstig. Blackvue har en guide hvor blant annet dette nevnes.

Takk for tips! Jeg ante ikke at det var forskjell i varmgang på minnekort, ei heller at de jukser med kapasiteten!

Jeg kan ta ut mikroSD og sjekke temp av og til. I tilfelle det blir aktuelt, noen som kjenner til minnekort med lite varmeutvikling?

hoffa

Har hatt denne tlf holderen et halvt års tid og den fungerer fint, selv med min store Sony Xperia ultra. Slapp også unna forstyrrelsene med denne plasseringen.

www.abstractocean.com

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Muffinman

Denne Proclip-saken har jo stått i rest i månedsvis nå. Eneste jeg har fått er en haug med mailer med utsatt leveringsdato  >:(

TRM

Sitat fra: hoffa på lørdag 03. oktober 2015, klokken 16:58
Har hatt denne tlf holderen et halvt års tid og den fungerer fint, selv med min store Sony Xperia ultra. Slapp også unna forstyrrelsene med denne plasseringen.

www.abstractocean.com
Så veldig bra ut!
Noen som vet om noen "discount code" som virker hos Abstract Ocean? Kommer litt over momsgrensa på det jeg har i handlekurven...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. oktober 2015, klokken 17:03
Denne Proclip-saken har jo stått i rest i månedsvis nå. Eneste jeg har fått er en haug med mailer med utsatt leveringsdato  >:(
Fikk flere mailer om at det kunne ta lang tid, men den kom i postkassa for noen uker siden. Skal monteres torsdag 22.10.15, ca kl 10!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA