Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

frosken

Sitat fra: frosken på mandag 29. juni 2015, klokken 14:58
(...)
Neste på lista er å kjøpe en skjøtekabel til USB-ledningen som synes på bildet og er koblet i 12v-kontakten. Den skal skjules inne i veggen på midtkonsollen.
(...)

Da har jeg fått skjult kabelen til mobilholderen. Denne holderen fra Brodit er ikke den mest diskrete mobilholderen, men den er utrolig stabil. Den består av to deler, en base som festes i bilen uten skruer og en mobilholder som skrus på denne. Der er det veldig mange valgmuligheter for modell, mobil med/uten deksel, med/uten lading. Jeg bruker denne.

Ikke så mange som fører Brodit på nett i Norge, men et søk i prisjakt etter "brodit [varenummer]" gir noen resultater på base og mobilholder.

Brukte denne guiden fra Teslafied som veileder da jeg løsnet veggene.

Skinnet i dashbordet kan vippes litt ut med et passende verktøy og gi plass til å dytte kabelen innenfor kanten.


Man kan så vidt skimte kabelen i den åpne trekanten der dashbordet, konsollen og kanten av brønnen møtes.
Disse veggene er relativt greit å løsne, de er bare festet med klips. Ta av den nederste som går langs brønnen før du drar av veggen på midtkonsollen.


Og her titter den opp igjen.


Har skåret til et lite hakk så ledningen får plass i skjøten. Har planer om å bytte til en mindre 12V adapter. USB-vinkelen kjøpte jeg opprinnelig fra Abstract Ocean for å slippe at USB-ting stakk ut fra veggen, men den er nyttig her også.

andreasmj

Sitat fra: BMW850 på mandag 29. juni 2015, klokken 20:14
Veldig fornøyd! Lett å montere og ingen bobler :)
Takk! Da bestiller jeg meg en slik jeg også!
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Martinius

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 30. juni 2015, klokken 00:38
Har også bestillt disse fra USA. Ser frem til å bytte ut originalmattene :)

Hvor bestilte du mattene fra herr BMW850?

BMW850

Mattene og pedalen fra http://formytesla.com/custom-floor-mats.html

Veldig god kommunikasjon med Jerry og du får skreddersydd mattene helt etter eget ønske. Har ikke mottatt mattene ennå men det virker som dette er topp kvalitet :)

Pris $442.00usd inkludert shipping med sporing til Norge.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ELLP

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 30. juni 2015, klokken 11:57
Mattene og pedalen fra http://formytesla.com/custom-floor-mats.html

Veldig god kommunikasjon med Jerry og du får skreddersydd mattene helt etter eget ønske. Har ikke mottatt mattene ennå men det virker som dette er topp kvalitet :)

Pris $442.00usd inkludert shipping med sporing til Norge.
Jeg har også kjøpt matter og fotstøtte deksel fra Jerry. Tok ca. 2 uker fra bestilling til jeg fikk de levert. Det er veldig bra kvalitet! Anbefales.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

F_P

Er det mulig å få kjøpt pedaler i samme look noe sted? Tesla har de vel kanskje, men hva vet vel jeg  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

cairnz

Sitat fra: F_P på onsdag 01. juli 2015, klokken 14:26
Er det mulig å få kjøpt pedaler i samme look noe sted? Tesla har de vel kanskje, men hva vet vel jeg  ::)

Tidligere solgte de ikke P-pedaler løst, og S-eiere kunne ikke få P-pedaler.
Elbilist

Leiha

Etter å ha testet lyden på premium anlegget i ca 4 uker- kjørt 11000km på ferie så har jeg bestilt dette: http://evannex.com/products/nvx-b-o-o-s-t-powered-loaded-enclosure-package

Håper på mer fyldig lyd og litt mer punch i bassen på moderat lyd. Synes lyden er i nærheten av bra når en drar på skikkelig, men noen ganger vil en ha moderat lyd, da blir det litt pistrete for min smak selv om bassen står på 12.

Oppdaterer med installasjon og bilder i en egen tråd (hvis det er interesse for det) og en vurdering av lyd når utstyret er på plass om 3-4 uker.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

BMW850

Fikk disse idag. Knallkvalitet :o Skikkelig tunge og vil ligge på plass under alle forhold  ;D 8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mr.rs4

#160
Sitat fra: Leiha på onsdag 01. juli 2015, klokken 15:34
Etter å ha testet lyden på premium anlegget i ca 4 uker- kjørt 11000km på ferie så har jeg bestilt dette: http://evannex.com/products/nvx-b-o-o-s-t-powered-loaded-enclosure-package

Håper på mer fyldig lyd og litt mer punch i bassen på moderat lyd. Synes lyden er i nærheten av bra når en drar på skikkelig, men noen ganger vil en ha moderat lyd, da blir det litt pistrete for min smak selv om bassen står på 12.

Oppdaterer med installasjon og bilder i en egen tråd (hvis det er interesse for det) og en vurdering av lyd når utstyret er på plass om 3-4 uker.
Her er jeg helt enige med deg. Og jeg ønsker ihvertfall en egen tråd med slik info :-)
Vurdere sterkt dette selv.

Min kjøpe liste er
- LED list under / over skilt(bedre fjernlys).
- Litt bedre lyd alla nvx-b-o-o-s-t-powered-loaded-enclosure-package.
- Dashcam - Her er jeg mer usikker, føler ikke det er bra nok dashcam(ser på Blackvue 750 nå, men ikke bra nok? Forlite minnekort mulighet, og dårlig bilde i bevegelse, spesielt i mørke).
- Senter konsoll

EDIT
- LED bagasje lys pakke til Siguri, har bestilt, men han er vel litt opptatt(nå har jeg ikke tid selv til å sette det opp før et par mnd til) :-)

MEN dette kommer ikke før salg av min andre bil  :o
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Havebigfun

#161
Hos Bauhaus i Tyskland kom jeg over denne plastdingsen til 7 Euro som løser UMC oppbevaring for meg mens jeg venter på Zaptec sin 3x32A 230V ladeboks.
Den er egentlig ment til å transportere ev kabelkveil. Håndtaket i midten er en god egnet til oppbevaring av boksen som ikke skal henge i kabelen :)

Mr.Hansen

Nytt skilt med bakgrundsbelysning til garasjen.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

satheesh.net


Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA