Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Ohm, torsdag 07. august 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

Ohm

Sitat fra: mihkku på lørdag 18. april 2015, klokken 11:28
Nå fikk jeg dugg/vann i høyre fremlykt og det har blitt duggmerket i lykta :/
Dugg har jeg hatt i alle VW- hører nesten med. Ikke fått det i eGolfen enda, men det kommer nok..
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

mihkku

Joda, men at det blir stygge merket etter dugget er noe som er irriterende. Får høre hva de sier :)
Sitat fra: Ohm på mandag 20. april 2015, klokken 23:13
Sitat fra: mihkku på lørdag 18. april 2015, klokken 11:28
Nå fikk jeg dugg/vann i høyre fremlykt og det har blitt duggmerket i lykta :/
Dugg har jeg hatt i alle VW- hører nesten med. Ikke fått det i eGolfen enda, men det kommer nok..

wattgolf

Jeg har fått time for bytte av ratt pga sømmen på innsiden av rattet løsnet på første tur.

Speilsenkingen min fungerer ikke helt optimalt, når knappen er vridd på "R" for høre speil og jeg setter bilen i revers hever speilet seg slik at jeg ser ingen ting på den siden.

Sonus

Sitat fra: Sonus på onsdag 25. februar 2015, klokken 08:31
Har hatt subbing i hjuloppheng foran ved store rattutslag siden bilen var ny. Det ble skiftet drivakselmansjett som løsning på problemet, men dette løste ikke problemet. Noen andre som har hatt dette problemet som har funnet en løsning på dette? Støy fra varmepumpe er avfeid som normalt fra Møller. Funskjonalitet på Car-Net er også avfeid med at dette ikke går ann på min bil uten noe nærmere forklaring.

Ulyd i hjulopphenget forsvant når det ble byttet olje på diffen. Ble bekymret for at det har skjedd permanent skade, men Møller hevder det ikke har det. Lyden er iallefall borte. Ingen løsning på car net. Ny software på VP synes å ha løst støyproblemet fra den.

Opplever rygge/sidesensorer som overfølsomme. Skurring ved strømming av musikk via Bluetooth er også noe som må fikses.

Ohm

Sitat fra: wattgolf på tirsdag 21. april 2015, klokken 21:38
Jeg har fått time for bytte av ratt pga sømmen på innsiden av rattet løsnet på første tur.

Speilsenkingen min fungerer ikke helt optimalt, når knappen er vridd på "R" for høre speil og jeg setter bilen i revers hever speilet seg slik at jeg ser ingen ting på den siden.
Hvis du ikke har programmert speilsenkingen, kan det være grunnen. Står i instruksjonsboka hvordan. Husker jeg drev med det da bilen var ny.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ohm på tirsdag 21. april 2015, klokken 21:59
Hvis du ikke har programmert speilsenkingen, kan det være grunnen. Står i instruksjonsboka hvordan.
Sett bilen i revers og programmer høyre speil for å sette speilsenkingen.

jonste

Fikk utsatt levering av eGolfen i 1 1/2 uke grunnet lakkfeil på panseret.
Møller løste dette ved å bestille opp nytt panser og lakkere dette før jeg fikk bilen overlevert.
Det jeg nå lurer på, er det normalt at dette kun er lakkert på utsiden? Innsiden er matt mørkegrå(sort bil), så antar den er kun grunnet som standard karosseridel.
Må innrømme at jeg synes det er en litt kjip detalj når man kjøper ny bil. Men selvsagt til å leve med...

Ohm

Bør koste på maling på begge sider synes jeg. Det er det på min i hvert fall
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Lars Rødset

Sitat fra: Lars Rødset på mandag 20. april 2015, klokken 09:08
Skjevt panser og skjevt bagasjelokk >:(
Får samme lakkskaden på bakfanger som nevnt tidligere i tråden. Helt utrolig at det er mulig.
Skal ha bilen inn hos Møller i morgen. I tillegg knirker demperene mine fælt, og jeg kommer til å klage på skurring ved streaming av musikk over BT. Har en følelse av at jeg ikke kommer til å se bilen på en stund.. :'(

Panser ble justert hos Møller og sitter nå som det skal.
Skaden på bakfanger og bagasjelokk som følge av skjevt bagasjelokk er fotografert og sendt til "garantiavdelingen hos importøren".
Foringer ble skiftet, men det knirker fortsatt i hjulopphenget over fartshumper. Kommer til å klage på dette og samtidig stille spørsmål ved ulyden som kommer når man har fullt rattutslag i lav fart. Har lest at andre på forumet også har sistnevnte problem.

iknutis

Når det er sagt hører jeg en rumlelyd fra forstillingen i lav fart når jeg svinger til høyre. Vanskelig å si hva det kan være, blir en tur innom Møller etterhvert.
Bilen har gått 5000km.

Sonus

Sitat fra: Knutis på onsdag 29. april 2015, klokken 09:30
Når det er sagt hører jeg en rumlelyd fra forstillingen i lav fart når jeg svinger til høyre. Vanskelig å si hva det kan være, blir en tur innom Møller etterhvert.
Bilen har gått 5000km.
samme som jeg hadde og oljebytte på differensialen funket

Grolub

- Bakluke feiljustert slik at den subber ned i bakfangeren. Skal inn og ta bilde hos forhandler i juni.
- "brumme/subbe-lyd" ved store rattutslag i lave hastigheter. Både til høyre og venstre
- Dugg i høyre baklykt

Og nå den siste uken, så har bilen alltid ladet opp til 100% helt uavhengig av hva jeg har satt som nedre ladegrense under generelle innstillinger. Er det noen som har vært borte i samme problem? Jeg har ingen avgangstider aktivert. Kun valgt nedre ladegrense til 80%. Om jeg legger inn en avgangstid med f.eks 90%, så stopper den ladingen der.

Det virker som om maks ladegrense under avgangstider fungerer, mens nedre ladegrense under generelle instillinger sliter.
Tesla Model X 60D 2017
Tesla Model S P85 2015 SOLGT
E-Golf 2015 SOLGT

Ohm

Nedre ladegrense fungerer slik: Hvis du har satt den til feks 50%, vil bilen lade seg opp til 50% hvis du har tidsstyrt lading aktivert. Hvis ikke, vil bilen bare lade seg til 100% når du setter inn ladepluggen.

Nedre ladegrense er satt til 30% fra fabrikken, og fungerer altså kun når du har programmert avgangstid. Dette for at bilen ikke skal stå med helt tomt batteri, men minimum 30% til den tidsstyrte ladingen starter.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

stado

Sitat fra: Grolub på lørdag 02. mai 2015, klokken 09:55

Og nå den siste uken, så har bilen alltid ladet opp til 100% helt uavhengig av hva jeg har satt som nedre ladegrense under generelle innstillinger. Er det noen som har vært borte i samme problem? Jeg har ingen avgangstider aktivert. Kun valgt nedre ladegrense til 80%. Om jeg legger inn en avgangstid med f.eks 90%, så stopper den ladingen der.

Det virker som om maks ladegrense under avgangstider fungerer, mens nedre ladegrense under generelle instillinger sliter.

Merkelig, det samme har skjedd hos meg. Siste uken har bilen ladet til 100% uten avgangstid aktivert. Nedre ladegrense er satt til 80%.

jan-c

Sitat fra: stado på lørdag 02. mai 2015, klokken 18:42
Sitat fra: Grolub på lørdag 02. mai 2015, klokken 09:55

Og nå den siste uken, så har bilen alltid ladet opp til 100% helt uavhengig av hva jeg har satt som nedre ladegrense under generelle innstillinger. Er det noen som har vært borte i samme problem? Jeg har ingen avgangstider aktivert. Kun valgt nedre ladegrense til 80%. Om jeg legger inn en avgangstid med f.eks 90%, så stopper den ladingen der.

Det virker som om maks ladegrense under avgangstider fungerer, mens nedre ladegrense under generelle instillinger sliter.

Merkelig, det samme har skjedd hos meg. Siste uken har bilen ladet til 100% uten avgangstid aktivert. Nedre ladegrense er satt til 80%.
Det er fint det kommer spørsmål som dette, for da kommer instruksjonsboka fram (jeg synes egentlig ikke den er lettlest).
For meg ser det ut som at dersom ikke tidsstyring er aktivert, er det bare tut og kjør - lader med en gang - opp til 100% (hvis ladingen ikke blir avbrutt).
Minimum og maksimal ladegrense fungerer kun med tidsstyrt avreise, og settes i ladesteder.

Er dette riktig?
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA