Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

UM-EVSE v2 fra charge-amps

Startet av MorganKane, fredag 01. august 2014, klokken 15:58

« forrige - neste »

MorganKane

Er det noen med oppdaterte erfaringer med ladekabelen UM-EVSE? evt. også i v2?
http://charge-amps.com/um-evse-v2

Er det noen som har erfaringer med noen av de stasjonære produktene fra charge-amps?

På forhånd takk for svar!

Mvh
Thomas


Svart Leaf Acenta (2014)

E_S

Jeg har en sånn. Fungerer utmerket for min del, bare vær klar over at låsen på ladeporten ikke virker og at den er for stor til at man kan bruke det originale tyverisikringsdekselet på ladeluken. Altså må man til med hengelås eller noe sånt som tyverisikring, men utenom dette er jeg veldig godt fornøyd. Fint å kunne velge 6, 10 og 16A, da skal man være dekket for det meste.. :)
:)

emil

Bruker ikke annet enn Charge-Amps UM-EVSE v1 kabelen min jeg fikk i oktober ifjor. Låser med hengelås, hvis de ikke har gjort endringer på låsesaken på v2 er det mulig å gjøre en liten modifisering så låsemekanismen i Euroleaf kan benyttes.

I forbindelse med diskusjon rundt en annen produsent av kladdløs ladekabel tok jeg og åpnet opp min og innmaten ser veldig bra ut.

Kjøpte min rett fra Sverige, men man har litt bedre rettigheter ved kjøp fra norsk forhandler (forutsetter at forhandleren eksisterer ut reklamasjonstiden).

De stasjonære har jeg ikke noen erfaring med.

Bobbulf

Sitat fra: E_S på fredag 01. august 2014, klokken 16:05
Jeg har en sånn. Fungerer utmerket for min del, bare vær klar over at låsen på ladeporten ikke virker og at den er for stor til at man kan bruke det originale tyverisikringsdekselet på ladeluken. Altså må man til med hengelås eller noe sånt som tyverisikring, men utenom dette er jeg veldig godt fornøyd. Fint å kunne velge 6, 10 og 16A, da skal man være dekket for det meste.. :)
Jeg har funnet et triks for å få låsen til å låse fast ladepistolen som den skal.
Fungerer veldig bra med litt lim og en plastbit  :) :
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9070.msg132380.html#msg132380
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

E_S

Knall! Takk for tips, det der skal jeg gjøre når jeg er hjemme igjen fra ferie. Har vært litt skeptisk til offentlig lading med den kabelen siden den er så lett å stikke av med om man ikke rigger til noe hengelåsopplegg.. :)
:)

Knotten

Jeg har en liten hengelås hengende på ledningen og nøkkelen på bilnøklene, det tar ca 7,3 sekunder å låse ledningen til bøylen i ladeluken.
Selvsagt er det bare å klippe av shuko pluggen og tre ledningen gjennom, men det er mer styr enn bare å 'ta den'.
Istedet for å rote med timere lader jeg mye med 6A, så den ikke blir toppladet så tidlig på natten.. ::)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

BEHA

Bytt til 16A støpsel fra Biltema, da får du låst og ladet i ladestolpene. Se bilder.

Kjell Leaf

Sitat fra: E_S på fredag 01. august 2014, klokken 20:42
Knall! Takk for tips, det der skal jeg gjøre når jeg er hjemme igjen fra ferie. Har vært litt skeptisk til offentlig lading med den kabelen siden den er så lett å stikke av med om man ikke rigger til noe hengelåsopplegg.. :)
Jeg bruker en litt stor hengelås som jeg tar rundt kabelen og i låsebøylen til ladeluken, fungerer utmerket.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

emil

Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 02. august 2014, klokken 13:07
Sitat fra: E_S på fredag 01. august 2014, klokken 20:42
Knall! Takk for tips, det der skal jeg gjøre når jeg er hjemme igjen fra ferie. Har vært litt skeptisk til offentlig lading med den kabelen siden den er så lett å stikke av med om man ikke rigger til noe hengelåsopplegg.. :)
Jeg bruker en litt stor hengelås som jeg tar rundt kabelen og i låsebøylen til ladeluken, fungerer utmerket.

Sånn som dette :)

Litt unødvendig stor lås, men det var det jeg hadde liggende. Var også noen som hadde laget en løsning med biltema wirelås for sykkel festet til kabelen. Alt har med å gjøre at når den tilfeldige tyven går forbi velger han naboen sin kabel siden du har sikret din nok til at han ikke bare kan ta den med seg uten å vekke oppsikt. Vil tyven virkelig stjele kabelen din gjør han det uansett, og har du sikret for mye kan det være at bilen påføres skader i ladeport/luke som koster mer å fikse enn bare ny ladekabel.

E_S

Den hengelåsen jeg har passer faktisk i lukelåsen på bilen, så den kan klikkes inn der. Bilen lader selv om den tror luken er stengt, sikkert fordi det originale dekselet også festes der. :) Sikkert bedre å låse fast i låsen enn i bøylen på luken, mindre fristende å bryte/brekke løs vil jeg tro.. :)
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA