Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Navigasjonsenheten Discover Pro og Bluetooth

Startet av e-Golfer, torsdag 31. juli 2014, klokken 10:10

« forrige - neste »

e-Golfer

Hei.

Leste litt i brukermanualen for Discover Pro i går, og lekte litt i bilen. Ser at Navi systemet har mulighet for å koble seg til online, dersom man har SIM kort i hanskerommet (Det er det ikke på e-Golfene) eller dersom man har en telefon som støtter rSAP (Det gjør ikke iPhone).

Er det noen her på forumet som har fått e-Golf, og som har en telefon som støtter rSAP f.eks Samsung Galaxy S eller Note?

I så fall, klarer dere å koble telefonen til Navienheten slik at dere får SMS på navienheten, og klarer å koble den til Internett? Dersom man klarer det, så kan man nemlig får Google StreetView og live trafikkmeldinger på Navienheten...

Gitt at jeg har iPhone 5S, så får jeg ikke testet dette. Dersom det funker, så kan jeg vurdere å kjøpe en Samsung å ha liggende i bilen for online muligheter...

Noen som har testet/forsøkt?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Kent

Jeg har Nexus 4, og den støtter vistnok rSAP med noe modifisering.
Jeg skal leke meg litt, så får man se hva man finner ut.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Rio

Noe nytt her?

Google Street View ville vært flott.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kent

Har roota telefonen og lagt inn diverse programvare, men fortsatt ikke fått noe mer tilgjengelig i bilen.
Har ikke gitt opp ennå da, men har prioritert å kjøre litt, framfor å sitte å leke med programvare, kommer sterkere tilbake senere :)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Rio

Ærlig talt, vi forventer at du sitter ute i bilen i natt, inntil du har fått det til å virke!

Skulle bare mangle, altså.

Så egoistisk av deg å sove!

;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

e-Golfer

Jeg har lest litt mer i brosjyren og Googlet litt, og har dessverre en mistanke om at dette kun virker dersom man har Bluetooth Premium. Det er først da Discover Pro enheten forsøker å hente data via rSAP protokollen.

Men er ikke sikker... Derfor det hadde vært kult å få dette testet. Man vil i så fall ikke bare få Google Streetview, men også WLAN hotspot, Google søk etter POI og sanntids køinformasjon.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Råde

Leste et eller annet sted at dette ikke var med i e-Golf. Kan ikke finne det igjen nå. Men det kan være riktig som e-Golfer skriver.
e-Golf | X75D

Kent

Er mye mulig jeg har kasta 69,- nå altså  >:(. Har lekt meg litt til, men får ikke til noe produktivt :p
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Guardian

Jeg har prøvd å finne ut litt rundt dette og som e-Golfer skiver så må man ha Bluetooth Premium, (ref: http://volkswagen-carnet.com/no/no/start/car-models/golf_7/golf7_trafficinfo.html#tab/open/requirement) noe som jeg ser kan bestilles som ekstrautstyr i tillegg til Discover Pro på den nye Passaten til kr. 4400,-.

På denne siden: http://www.android-rsap.com/faq/107.html#GSMMode har de listet opp de siste serienummerne på Bluetooth Premium-enhetene og den siste ser ut til å være den samme som brukes mot Discover Pro. På ebay er det en som selger originale enheter av den siste modellen http://www.ebay.com/itm/VW-Bluetooth-Premium-FSE-rSAP-SMS-A2DP-WLAN-3C8035730D-Steuergerat-3C8-035-730D-/281126206379

Men tenkte jeg kunne høre her først om noen har noen formening om det vil fungere eller ikke og hvor komplisert installasjonen evt. vil være før jeg sender de en mail. Jeg satte inn en Bluetooth-adapter i en Passat med RNS 510 navienhet en gang og da var det bare å ta ut spilleren, sette inn en ekstra kabel på den som allerede var der så fungerte alt. Hvordan det vil påvirke garanti osv. kan jo også være en faktor.

hottentott33

Guardian: Sjekket du ut eller prøvde du ut dette noe mer? For dette hørtes ut som en god idé i teorien  ;)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Sonus

Min media-enhet skal byttes på grunn av ulyd ved streaming (høres ut som en dårlig justert FM-radio) via bluetooth. Jeg ba dem sjekke om jeg kunne få oppgradere til SMS-varsling/lesing slik jeg mener det er på 2016 modellene, men det gikk ikke selv om jeg var villig til å betale var svaret jeg fikk.


bno

Drt fulgte med Nokia 300 med min importerte her funker med rssp sms motta send osv. TP meldiger fra NRK over radio også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA