Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mobil ladestolpe?

Startet av Jan-Børre Olsen, torsdag 24. juli 2014, klokken 19:35

« forrige - neste »

Jan-Børre Olsen

Skal flytte til en leilighet hvor jeg bare skal bo et år. Parkeringen er noen meter nedenfor leiligheten og ingen plasser å henge ladekladden. Sitter å tenke på om man rett og slett skulle TIG sveise seg et ladestativ i rustfritt stål som står på en sokkel med en litt feit gummikabel(3G4) som strøm forbindelse. Høres det helt koko ut?
Vært litt morro da å kanskje integrere Mode 2 elektronikken i stolpen om man kjøper et sånt byggesett og en type 2 hun-stikk sånn at det ser litt stilig ut. TIG apparatet har jeg, stål har jeg, hva er fellene her? For ladingen sin del har jeg egentlig ikke så stort behov for dette men på de kalde vinterdagene frister det fælt. Tenker også på dager hvor jeg reiser bort og lar Leafen stå hjemme og den burde ha strømtilgang pga batteriet.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

bjorn_2390

Blå Euro-Leaf (2012)

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jan-Børre Olsen

Har sett litt hva man kan gjøre for å gjøre dette relativt enkelt å gjennomføre og ser at feks Schneider har noen greie småskap i rustfritt stål som jeg enkelt kunne sveiset fast i søylen. En enkel betongfot må være enkelt å lage så kostnadsmessig burde hele greia være i boks for 5-6000,-
Nå sitter jeg bare å håper på at det er en utestikk der som jeg kan bruke.
Som et lite sidespørsmål. Hvor kaldt kan det være og hvor lenge før bilen må være tilkoblet strømnettet? Regner med jeg reiser bort til julen og da kan det være kaldt her i Vestfold. En uke med minus 20 er vel ikke gunstig?
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Rav4_EV

SitatEn uke med minus 20 er vel ikke gunstig?
Kan stå flere måneder i denne temperaturen uten at det blir problemer av det.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 27. juli 2014, klokken 16:48
SitatEn uke med minus 20 er vel ikke gunstig?
Kan stå flere måneder i denne temperaturen uten at det blir problemer av det.
Har du testet selv?
Kom over denne bloggen:
http://canadianleaf.wordpress.com/
12.2% batteriforbruk på en natt i minus 28C!
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA