Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt schuko adapter

Startet av eclipse, torsdag 24. juli 2014, klokken 00:38

« forrige - neste »

eclipse

Var innom Tesla Stavanger i dag for å få et nytt chips til feste for Pano tak. "Har du fått nytt schuko adapter" spurte teknikerne, nei det har jeg ikke sa jeg. Jeg viste ikke at det var på gang.

Så fikk jeg kostnadsfritt nytt adapter. Det er formet slik at det er en ca 30cm ledning mellom adapteret og selve schuko kontakten slik at det er enkelt å koble til offentlige schuko ladepunkt
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

HKS

Jepp, fikk denne da jeg var innom Tesla Skøyen på begynnelsen av juni.

De hadde masse på lager, for de som trenger så var det bare å ta med den gamle adapteren så bytter de den mot en ny! :)
Tesla Model 3 Long Range

jkirkebo

#2
Sitat fra: HKS på torsdag 24. juli 2014, klokken 10:36
Jepp, fikk denne da jeg var innom Tesla Skøyen på begynnelsen av juni.

De hadde masse på lager, for de som trenger så var det bare å ta med den gamle adapteren så bytter de den mot en ny! :)

Jeg fikk den nye nesten "kastet etter meg" i Drammen, uten å måtte levere inn den gamle. Så nå har jeg to schuko-adaptere jeg aldri bruker ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Jepp, selvlagde schukoadaptere er _MYE_ bedre.
8)

jog

Den gir vel bare 13A eller?  Er vel vanskelig å modde den til å ta litt høyere A
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Muffinman

I så fall må du lage en overgang fra schuko til blått eller rødt adapter. Det beste er rødt, da vil bilen trekke 16 hvis du har dobbeltlader. Har du enkeltlader må det laskes mellom to faser på den røde enden. Hvis ikke blir det maks 13A hvis man ikke har fått 13 ->16A fiksen.

Harlex

De har begynt å få inn nå ja.. Jeg fikk på forespørsel for en tid tilbake... De ventet inn større kvanta og ville da spy ut til alle var beskjeden...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

drFloyd

Jeg fikk mitt adapter allerede tidlig i juni, men måtte betale over kr 950 for det. Har derfor sendt spørsmål til servicesenteret og spurt om hvorfor noen må betale mens andre slipper.

Litt merkelig det hele, spesielt i og med at jeg sannsynligvis også var den første som sendte varsel til Tesla om at denne kontakten måtte endres. Sendte mail med bilder til George Blankenship 31. august i fjor og fikk svar fra ham om at han hadde videresendt det hele til designtemaet som hadde designet dette og gitt beskjed om at dette måtte de se på en gang til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA