Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Større og mindre modifikasjoner på din Leaf - hva har DU gjort?

Startet av E_S, onsdag 23. juli 2014, klokken 18:03

« forrige - neste »

E_S

Tenkte å lage en tråd hvor de som ønsker kan skrive inn hvilke modifikasjoner/småting de har gjort med sin Leaf. Enkelt og greit! :)

Alt fra andre felger, soting av ruter og lignende til mer teknisk utfordrende ting.. :)

:)

DeadLock

Hei.

Dette blir en spennende tråd etterhvert tenker jeg. :)

Jeg har gjort følgende med min Nissan Leaf:


  • L.E.D. inni bilen
  • Hvite Nissan Juke 17" felger
  • Sølvfargede blinklyspærer
  • 100W Xenonkit for fjernlyset
  • L.E.D. parklys, tåkelys foran og bak + ryggelys
  • Fjernet alle emblemer unntatt "Nissan"
  • Full understellsjustering (var +1,3 ute av stilling)
  • Brusa NLG-lader (kommer snart)
  • EBC Turbogroove bremseskiver (sorte) med Greenstuff klosser (kommer)
  • Tein Coilover-kit (senkesett) (kommer)

Kommer nok mere etterhvert tenker jeg. :)

Mvh
Thomas.
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

E_S

Spennende! Har du noen bilder?

Får vel skrive selv også:

Gjort:

  • LED-pærer i parklys, sidemarkeringslys foran, interiørbelysning og ryggelys

På listen:

  • 18" sommerfelger, vurderer å lakkere i farge "gunmetal grey"
  • Tein senkesett (og hjulstillingskontroll)
  • LED i tåkelysene og koble disse som automatiske dagskjørelys (har USA-bil, så ingen kjørelys der originalt..)
  • Mørke ruter bak B-stolpen (var ikke mulig å få på USA-bil)
  • Sort folie i fronten bak skiltet
  • Xenon i fjernlys (om det blir brukbart, det er jo ganske dårlig originalt)


:)

tomrh

Interessant! Foreløbig bare kjøpt uoriginale 16" sommerfelger (Momo Win2), men kan tenke meg å gjøre større saker og ting etterhvert, spesielt ang. batteri & lading. Lurer egentlig på hvor langt man kan gå før Nissan Norge blir sure og voider garantien.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

DeadLock

Jeg var innom Ålgårds Auto i dag i forbindelse med dekkbytte.

Luftet mine tanker ovenfor flere av de ansatte, og alle var positive til det å sette inn en ekstra lader for å lade raskere uten å bruke hurtiglading.

Byttet til Dunlop dekk, skal se hva jeg finner ut om de etterhvert. :)

Nå må jeg ut å nyte siste rest av sommerværet.


Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

Powerflux

Curt hengerfeste!
Bluetooth adapter til leafSpy!

Ikke det helt store.............. :o
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Jan-Børre Olsen

Sort foliert tak og "grill", LED hist og her og BLÅ eloksert ventilhetter på hjulene.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Småfly

Ikke de helt store tingene, men litt endring har det blitt.

Bilde 1: Led lys i tak, ble nesten litt mye av det gode :)
Bilde 2: Led lys bagasjerom
Bilde 3: Fjernet Zero Emission merkene på døra
Bilde 4: Fjernet alle merkene bak, led i skiltlys
Bilde 5: Lagt opp eget rele til fjernlys, hadde nesten 2v spenningstap til fjernlysene pga de forferdelig tynne ledningene de har brukt. Nå er det 2.5mm2 hele veien.
Bilde 6: Lagt inn lys i fotbrønnene for litt hyggelig stemning i mørket


tomrh

Sitat fra: Småfly på mandag 11. august 2014, klokken 09:20
Bilde 5: Lagt opp eget rele til fjernlys, hadde nesten 2v spenningstap til fjernlysene pga de forferdelig tynne ledningene de har brukt. Nå er det 2.5mm2 hele veien.
God idé, var ikke klar over at de har grovt underdimensjonert ledningstykkelsen.  :o Men hvorfor måtte du ha eget relé? Ikke nok å bare bytte ut ledningene?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Jan-Børre Olsen

Fjerning av alle merker var fint! Hvordan er mulighetene til å sette de på igjen? Klarer man å hoste opp noe dobbelsidig tape som sitter like godt eller har Nissan brukt noe über greier man ikke finner noen steder?

Har også LED de fleste plasser utenom kjørelys og blinkelys/ryggelys. Har vurdert å forbedre ledningsnettet til hovedlysene men har liksom ikke helt fått meg til å gjøre det siden bilen i seg selv ikke leverer skikkelig spenning(14,4V) til batteriet. Litt mye greier for et ikke 100% resultat men tror kanskje jeg må i tenkeboksen likevel. Hmmmm.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Småfly

Sitat fra: tomrh på mandag 11. august 2014, klokken 10:00
Sitat fra: Småfly på mandag 11. august 2014, klokken 09:20
Bilde 5: Lagt opp eget rele til fjernlys, hadde nesten 2v spenningstap til fjernlysene pga de forferdelig tynne ledningene de har brukt. Nå er det 2.5mm2 hele veien.
God idé, var ikke klar over at de har grovt underdimensjonert ledningstykkelsen.  :o Men hvorfor måtte du ha eget relé? Ikke nok å bare bytte ut ledningene?

Det gjør nok samme nytten, problemet er og få trekt nye med større kvadrat helt frem til rele. Også kan det jo hende det er like underdimensjonert frem til det orginale releet. Med eget rele kan man ta strøm rett fra batteriet og bruke de orginale ledningene til styring av releet. Men det burde strengt talt ikke være nødvendig på en bil i dag :)

Småfly

Sitat fra: smaug01 på mandag 11. august 2014, klokken 10:08
Fjerning av alle merker var fint! Hvordan er mulighetene til å sette de på igjen? Klarer man å hoste opp noe dobbelsidig tape som sitter like godt eller har Nissan brukt noe über greier man ikke finner noen steder?

Har også LED de fleste plasser utenom kjørelys og blinkelys/ryggelys. Har vurdert å forbedre ledningsnettet til hovedlysene men har liksom ikke helt fått meg til å gjøre det siden bilen i seg selv ikke leverer skikkelig spenning(14,4V) til batteriet. Litt mye greier for et ikke 100% resultat men tror kanskje jeg må i tenkeboksen likevel. Hmmmm.

Aner ikke hvordan lim de egentlig bruker, sikkert mulig og få tak i. Hvis ikke er vel tec7 en slager :)

Bilen leverer bare rundt 13v ladespenning ja, men som jeg tenkte er det bedre med 13v på pærene enn 11v slik det var. Ble merkbart bedre lys. Ladespenningen får man jo ikke gjort så mye med, annet enn og sette på vinduspussere da, hehe. Da får du over 14v og det kan man faktisk se pærene da de blir mindre gule.

tomrh

Sitat fra: smaug01 på mandag 11. august 2014, klokken 10:08
Har vurdert å forbedre ledningsnettet til hovedlysene men har liksom ikke helt fått meg til å gjøre det siden bilen i seg selv ikke leverer skikkelig spenning(14,4V) til batteriet. Litt mye greier for et ikke 100% resultat men tror kanskje jeg må i tenkeboksen likevel. Hmmmm.
Tekna har vel xenon fjernlys? Og de trekker mer strøm enn halogen?
For halogen (Acenta, Visia, gammel Leaf) er vel faktisk ikke gevinsten så stor. Brukte denne kalkulatoren: http://tore.aasli.no/spenningstap/index.php
Halogen fjernlys trekker 60W, dvs. ca. 5A. Lengden på kablene aner jeg ikke, men satte inn 2 meter (to ledninger á 1 meter). Selv med tynneste kabel (0,75 mm2) får jeg et spenningsfall på bare 0,47V. Dette utgjør bare 2,5W tapt effekt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

BE

Sitat fra: tomrh på mandag 11. august 2014, klokken 10:36
Tekna har vel xenon fjernlys? Og de trekker mer strøm enn halogen?
Gamlebilen og Tekna har begge LED nærlys, Både LED og HID Xenon trekker mindre strøm en halogenlys.


Edit:
Alle Leaf har halogen fjernlys.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA