Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foretrukket mobil-app for ladestasjonsoversikt

Startet av ingolfzp, onsdag 23. juli 2014, klokken 09:09

« forrige - neste »

ingolfzp

Hei kjære el-bilister!

Som nytt medlem i foreningen lurer jeg på hva dere foretrekker av mobil-apper/nettsider for å finne fram til ladestasjonene?

Selv har jeg erfart at flere stasjoner ikke ligger inne i de kartene jeg har sjekket, og ønsker derfor å legge de til selv.

Navn / nettside: http://www.plugshare.com/
App-navn: PlugShare (Play og AppStore)
Beskrivelse: amerikansk tjeneste. Enkelt å legge inn egne stasjoner og gjøre endringer på andre. Bilde/beskrivelse/uttak/rapportering/endre plassering m.m. Abonnere på nyheter i "sitt område".

Mal.
Navn / nettside :
App-navn:
Beskrivelse:


Takker!

jkirkebo

Sitat fra: ingolfzp på onsdag 23. juli 2014, klokken 09:09
Hei kjære el-bilister!

Som nytt medlem i foreningen lurer jeg på hva dere foretrekker av mobil-apper/nettsider for å finne fram til ladestasjonene?

Selv har jeg erfart at flere stasjoner ikke ligger inne i de kartene jeg har sjekket, og ønsker derfor å legge de til selv.

Vi ønsker å forholde oss til NOBIL-databasen og de tjenestene som bruker den. F.eks ladestasjoner.no. Mangler det en ladestasjon der er det bare å melde den inn, gjerne med bilde.

Det er ingen grunn til å spre seg over flere tjenester, det er en stor fordel å samle alt ett sted. Da snakker jeg selvsagt om ladestasjoner i Norge, ikke i utlandet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bestorp

jeg bruker appen "Lade nå" som min hovedapp når jeg skal se etter hurtigladestasjoner, men også 1881 sitt hurtigladet kart (også med vanlig ladestasjoner) er bra for da for kan du få realtime oppdatering om den er i bruk eller ikke.
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

JLafton

Bruker 1881 sitt ladekart. Det fungerer veldig bra på alle platformer jeg har samt at det har realtime status på de fleste hurtigladere.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

satheesh.net

Det finnes mange alternativer der ute avhengig av hvilket land man besøker også. I Norge er som sagt NOBIL-basen mest praktisk. Ellers har jeg funnet ut at det beste er å kombinere et par stykker for å få et bedre bilde over lademulighetene. :)

Sjekk forøvrig linken i signaturen min for flere forslag. ;)

emil

Bruker ingen app, de gangene jeg har testet har det ikke kommet opp noe som helst. Pleier å sjekke på http://ladestasjoner.no/ før avgang hvor det er ladeplasser i området jeg skal.

Råde

Det er et stort poeng å forholde seg til en database, i hvert fall nasjonalt. NOBIL kunne godt tatt seg et engelskkurs (jf de engelske nettsidene :) ), men den legger grunnlaget for gode tredjeparts løsninger for uthenting av data.

NOBIL nettsiden har samlet kjente tjenester og apper her:
http://nobil.no/index.php/tjenester
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA