Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

noen som har tekniske manualer? baksete låst seg mulige vaier som er ryki?

Startet av svingen, onsdag 23. juli 2014, klokken 09:08

« forrige - neste »

svingen

sette bak sjåføren har "låst" seg var innom peugeot og dem sjekket "spaken" men viste seg det ikke var den (den er helt løs) dem sa att det kan være Vaier som er ryki eller selve sete som er feil på,estimate 7-8 tusen kr.
Snakket med importøren (buddy) som gjerne ville se på den selv før Bertel og Sten såg på den,siden dem alltid tar 5X prisen (skjønner jeg godt) problemet er att der er det ikke folk før om 2 uker.
Ville vært typisk om det bare var noe enkelt noe,noen som har noe manual etc på det?
så jeg eventuelt kan se på det selv?
Det er garanti på bilen så importøren fikser nok opp,men kunne godt tenkt meg og få det her i orden nå og ikke om 2 uker,ikke spesielt behagelig hvis vi skal på tur alle 4 og sitte "rett opp og ned" sette står rett opp så får akkurat plass baki ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Mr.Zero

Dette har skjedd med andre biler. Søk litt på forumet/nettet. Jeg er på ferie i 2 uker til..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

goggo

Fikk du løst dette @svingen?

Hvis ikke så kan vi jo byttelåne bil hvis du skal ut med hele familien før dette er løst.  Jeg kjører stort sett med en eller max to i bilen, så det går greitt for min del.

Du har mitt mobilnummer - bare ta kontakt hvis det blir aktuelt.

Dessuten hadde det vært fint å få en ekspert som deg til å uttale seg om rekkevidden på min 64000 km I-MIEV sammenlignet med din nyere bil :)


HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

covi

Vanlig problem dette.
Håndtaket sitter på en firkantbolt med invendige splines, for å få denne til å sitte på akslingen har de klemt firkantbolten og således ødelagt splinsene.
Skru ut setet og borr ett hull tvers igjennom firkantbolten og sett i en splitt pinne. Det holder til du får byttet setet.

Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

svingen

takker får tips her folkens og mulighet til og låne bil fra deg Hugo! :)
Går overraskende greit og sitte i den, har bilt noen turer på alle 4,så lenge dama kjører og tar frem sete (hun er 168 så det går greit) når jeg prøvde den hadde jeg kjørt sist og da var det "tynt" med plass.
vært på flere turer med den nå,og det går egetlig greit nok :)
Takker får mulighet til og bytte låne Hugo men er veldig ofte avhenig av sykkel stativet mitt,senes i går da jeg og eldste sykklet til byen og dama hentet oss og så kjørte videre til asker (4 mil)
men blir fint når det blir i orden etter ferien og :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

Okey,saken er løst ut fra hva jeg skjønte var "tanjula" ødelagt og noe annet tekniker hos buddy sveisa og ordnet og 1 time senere var bilen ok :-) ikke problem siden veldig fornøgd med buddy folka
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kito76

Har fått samme feil med baksete på vår Imiev og venter på reperasjon av Motorforum. Hvordan oppsto din (Svingen)skaden? Mener bestemt at det er en svakhet med baksete som må forventes til å tåle litt trøkk. Venter som nevnt på reperasjon som tar over 2 måneder og vet ikke om det går på garanti.

erik e

Vanlig feil. Garanti. Baksete rygg skiftes. Tar ca. 15 min.. Ikke mer "snikk snakk".  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Kito76

Takk for svar. Venter som nevnt på delen fra Japan og svar fra dagligleder hos Motorforum Brobekk som ikke har besvart en eneste mail..... 3 måneder med kun 3 seter...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA