Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøre 14 Mil i 110/Kmt

Startet av Nicolay, onsdag 23. juli 2014, klokken 08:53

« forrige - neste »

Nicolay

Hei,

Hva er sannsynligheten for at dette går? E-golf i 14 mil i 100-110/Kmt?

Mvh
Nicolay

torlie

Mulig noen kan være snille og teste dette for deg, alternativt om du bare tester selv. Legg inn cruise på 110kmt og se hvilket forbruk den legger seg på i den hastigheten.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Nicolay

det hadde vert utrolig fint om noen kunne teste dette. eller vet at det går.
finnes det en slags elbil emulator? hvor man kan legge på temp, vekt, grader helling, fart osv.
hadde vert utrolig morsomt:)

Hyperstress

Om noen tester så bør de gjøre det over en T/R strekning slik at ikke det er høydeforskjell på start og sluttpunkt.

Tror en kan si med sikkerhet at en ikke har nubbesjans på vinteren, men at det muligens kan gå på sommeren.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Flips

denne siden kan man legge inn temperatur, terreng etc. og da får man ca. rekkevidden.

Hyperstress

http://www.jurassictest.ch/GR/

Er ganske nøyaktig, men tror ikke e-golf ligger inne, bare prototypene basert på golf 6 (??)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Sense

Jeg vil tippe at man ville hatt en bedre sjanse for å klare 14 mil om man kunne holde 100-110 i jevn fart. Men det er ikke så enkelt på motorveiene her på østlandet pga mye trafikk. Du må akselerere opp igjen i marsfart ofte, noe rekkevidden setter liten pris på.

Nicolay

Takk for svar alle sammen, jeg tok turen.
i stedet for og stoppe i drammen tenkte jeg og ta turen til Liertoppen for hurtiglading på vei hjem.
etter min store fortvilelse var denne driten ute av drift!!!!

Turen ble da i stedet ca 170Km. jeg kjørte med ac hele tiden siden det var 33 grader ute. å stoppet et par
ganger for is til passasjerene.

jeg tok et bilde av skjermen på bilen. forsøker og laste det opp

Råde

Spennende...
Hva var gjenværende rekkevidde og gjennomsnittsfart? 17 mil var ikke dårlig.
e-Golf | X75D

Nicolay

har all info på et bilde, noen tips til hvordan jeg laster det opp?
har ingen erfaring med slike forum

Kent

Sitat fra: Nicolay på torsdag 24. juli 2014, klokken 11:56
har all info på et bilde, noen tips til hvordan jeg laster det opp?
har ingen erfaring med slike forum

Letteste vil vel bli å trykke på +'en på "vedlegg og andre alternativer" under boksen hvor man skriver innlegg.

Da får man opp en meny hvor man kan legge ved bilder :)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Nicolay


Nicolay

#12
Dette viser turen tilbake, jeg fikk ladet en god time på flyplassen forresten.
grunnen til lav gjennomsnittshastighet skyldes helt sikkert 2 stop på bensinstasjon...
hastighet på cruise var 100-110

Hyperstress

Skjønte ikke helt. Kjørte du 170km inkl en times ladestopp, eller 170km uten lading?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

d386yv

Nå i sommer har jeg kjørt 115 km til hytta i E-up i 100 km/t 90% av strekket (E6 fra Oslo til forbi Sarpsborg, til og med litt 110 km/t nå mot slutten) med full A/C og det går helt greit. Har vel ca 15 km rekkevidde igjen.

Det er vel større batteri på e-golf så 14 mil burde ikke være noe problem nå i sommer i hvert fall. Tipper det går smertefritt helt til temperaturen bikker under 10 grader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA