Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

min tesla trenger og bli fikset på når kommer tilbake fra berlin!!!

Startet av crystallcola, søndag 20. juli 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

crystallcola

Er veldig kjekt med El sidespeil til tider. For noen som har smale garasjer, eller kommer inn i trange veier som i Oslo, eller Amsterdam der vi var for noen dager siden.

Nordtroms

Sitat fra: crystallcola på torsdag 24. juli 2014, klokken 00:18
Er veldig kjekt med El sidespeil til tider. For noen som har smale garasjer, eller kommer inn i trange veier som i Oslo, eller Amsterdam der vi var for noen dager siden.

Når vi nå er i gang med subjektive ytringer om speil så er min mening om innfellbare speil at det er mer i retning av automagisk. Er garasjeporten så trang at jeg må felle inn speilene for å komme inn så blir min Model S stående på utsiden. Punktum. Jeg må likevel innrømme at jeg ved et par tilfeller har trykket på speilknappen når folk på fergen har strøket seg oppetter bilen for å komme forbi. Men nødvendig? Nei. Automagisk? Ja.  ;)
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

cairnz

Sitat fra: Nordtroms på torsdag 24. juli 2014, klokken 02:55
Sitat fra: crystallcola på torsdag 24. juli 2014, klokken 00:18
Er veldig kjekt med El sidespeil til tider. For noen som har smale garasjer, eller kommer inn i trange veier som i Oslo, eller Amsterdam der vi var for noen dager siden.

Når vi nå er i gang med subjektive ytringer om speil så er min mening om innfellbare speil at det er mer i retning av automagisk. Er garasjeporten så trang at jeg må felle inn speilene for å komme inn så blir min Model S stående på utsiden. Punktum. Jeg må likevel innrømme at jeg ved et par tilfeller har trykket på speilknappen når folk på fergen har strøket seg oppetter bilen for å komme forbi. Men nødvendig? Nei. Automagisk? Ja.  ;)

Jeg foretrekker heller at de knuser speilene enn å lage fem meter med deilig merke på siden av bilen ;) Men alle er jo forskjellige..
Elbilist

hoffa

Sitat fra: cairnz på torsdag 24. juli 2014, klokken 08:03
Sitat fra: Nordtroms på torsdag 24. juli 2014, klokken 02:55
Sitat fra: crystallcola på torsdag 24. juli 2014, klokken 00:18
Er veldig kjekt med El sidespeil til tider. For noen som har smale garasjer, eller kommer inn i trange veier som i Oslo, eller Amsterdam der vi var for noen dager siden.

Når vi nå er i gang med subjektive ytringer om speil så er min mening om innfellbare speil at det er mer i retning av automagisk. Er garasjeporten så trang at jeg må felle inn speilene for å komme inn så blir min Model S stående på utsiden. Punktum. Jeg må likevel innrømme at jeg ved et par tilfeller har trykket på speilknappen når folk på fergen har strøket seg oppetter bilen for å komme forbi. Men nødvendig? Nei. Automagisk? Ja.  ;)

Jeg foretrekker heller at de knuser speilene enn å lage fem meter med deilig merke på siden av bilen ;) Men alle er jo forskjellige..
Enig. Derfor jeg har koblet ut autofunksjonen både på TMS og mine tidligere biler.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Espen Hugaas Andersen

Er speil som vippes ned når man setter bilen i revers en del av funksjonaliteten til elektrisk innfellbare speil eller har alle det?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Min bil har ikke innfellbare speil, men vippes ned ved rygging - forutsatt at de er satt opp til å gjøre det.

Espen Hugaas Andersen

Det var det jeg mistenkte. For min del tror jeg ikke jeg har veldig behov for el-innfellbare speil, men jeg får det vel med på ny bil uansett.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

cairnz

Samme, speilene vippes i den posisjonen man har lagret.

For å gjøre dette, må man sette bil i R, justere speil, sette bil til D, justere speil. Deretter sjekke at den faktisk vipper ned ved å sette i R igjen. Fiffig sak for å unngå å kantkjøre felger ved innrygging på diverse parkeringer.
Elbilist

t0ffluss

Sitat fra: cairnz på torsdag 24. juli 2014, klokken 09:04
Samme, speilene vippes i den posisjonen man har lagret.

For å gjøre dette, må man sette bil i R, justere speil, sette bil til D, justere speil. Deretter sjekke at den faktisk vipper ned ved å sette i R igjen. Fiffig sak for å unngå å kantkjøre felger ved innrygging på diverse parkeringer.

Husk å trykk save på førerprofil om du bruker ulike profiler. (Ref: brukermanual)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

sn0le

Sitat fra: Nordtroms på torsdag 24. juli 2014, klokken 02:55
Er garasjeporten så trang at jeg må felle inn speilene for å komme inn så blir min Model S stående på utsiden.
Ser den, men jeg må inn i garasjen for å få ladet bilen. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

crystallcola

Sitat fra: Nordtroms på torsdag 24. juli 2014, klokken 02:55
Sitat fra: crystallcola på torsdag 24. juli 2014, klokken 00:18
Er veldig kjekt med El sidespeil til tider. For noen som har smale garasjer, eller kommer inn i trange veier som i Oslo, eller Amsterdam der vi var for noen dager siden.

Når vi nå er i gang med subjektive ytringer om speil så er min mening om innfellbare speil at det er mer i retning av automagisk. Er garasjeporten så trang at jeg må felle inn speilene for å komme inn så blir min Model S stående på utsiden. Punktum. Jeg må likevel innrømme at jeg ved et par tilfeller har trykket på speilknappen når folk på fergen har strøket seg oppetter bilen for å komme forbi. Men nødvendig? Nei. Automagisk? Ja.  ;)

om du velger og parkere/la den stå på utsiden er det noe mer greit for deg enn for meg. hvorfor jeg klapper inn speilene og kjøre inn den trange garasjen plassen på jobben er fordi det er kun lov og parkere 2 timer her på offentlig plassen. jeg har ikke mulighet og flytte bilen 4 ganger iløpet av arbeidsdagen, så jeg velger heller og kjøre inn i den trange garasje plassen de siste 4 mnd. når det gjelder automagisk så har vi el speil, seter, sentral lås o.l., ingen av dem er nødvendig, men kjekt og ha. er ikke du enig?

koster den ca rundt 5000,- da bestiller jeg dem, koster den over 10.000,- da er det nei takk.

crystallcola

#26
Sitat fra: cairnz på torsdag 24. juli 2014, klokken 08:03
Sitat fra: Nordtroms på torsdag 24. juli 2014, klokken 02:55
Sitat fra: crystallcola på torsdag 24. juli 2014, klokken 00:18
Er veldig kjekt med El sidespeil til tider. For noen som har smale garasjer, eller kommer inn i trange veier som i Oslo, eller Amsterdam der vi var for noen dager siden.

Når vi nå er i gang med subjektive ytringer om speil så er min mening om innfellbare speil at det er mer i retning av automagisk. Er garasjeporten så trang at jeg må felle inn speilene for å komme inn så blir min Model S stående på utsiden. Punktum. Jeg må likevel innrømme at jeg ved et par tilfeller har trykket på speilknappen når folk på fergen har strøket seg oppetter bilen for å komme forbi. Men nødvendig? Nei. Automagisk? Ja.  ;)

Jeg foretrekker heller at de knuser speilene enn å lage fem meter med deilig merke på siden av bilen ;) Men alle er jo forskjellige..

hva med hvis de kommer bak ifra da??  ::) ::) ::)

Bowers


laumb

Sitat fra: Gusse på mandag 21. juli 2014, klokken 12:08
Sitat fra: teslaz på mandag 21. juli 2014, klokken 02:21
Sitat fra: crystallcola på mandag 21. juli 2014, klokken 00:24


fikk høre dem var ca 5000,-?
Du kan få nye side speil gratis.
5000.- betaler du for elektrisk innfellbare side speil.

Såfremt bilen har lagt opp ledningsnett for el-innfellbare speil(min levert 19.des har feks, men antar at de som ble produsert litt tidligere ikke har) måtte de legge opp ledningsnett ble det noe dyrere fikk jeg høre av Tesla. Da var det snakk om nærmere 10K. Ta uansett en prat me Tesla for pris, de sjekker ut i fra VIN.

Oppgraderte ikke ledningsnett på min produsert omtrent på denne tiden i fjor. :)

janmb

Ang. rygging og park kan det nesten høres ut som du har en defekt rævsensor. Riktignok skulle man kanskje tro man da ville se diverse feil under kjøring fremover også, men.

Få Tesla til å se på det - ikke mer komplisert enn som så

Det er ingenting på lista di (med unntak av nøkkelen) som Tesla ikke utbedrer gratis så stress ned :D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA