Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nytt om kiwi - eller andre butikker ??

Startet av Louise, lørdag 19. juli 2014, klokken 10:44

« forrige - neste »

Louise

Hei.

1. april var det stor blest om Kiwi sine planer om hurtigladere, og etter det har det vært ganske så stille.... Ikke noen av mine lokale kiwi har en gang hørt om dette, og det er butikker av ganske stor størrelse og ny dato...

Noen som har hørt mer nytt ???

Leser i går at Bunnpris har planer om hurtigladere !!! Håper Rema 1000 kommer i siget etterhvert og. Kan ikke forstå annet enn at det ville trekke kunder. Hvis kjedene er usikker på om det er ekte kunder eller ikke som bruker laderne, kan det jo påføres en ladekode på kvitteringen, som en så kan bruke neste gang en lader. Eller alle Trumf medlemmer får lade gratis hos Spar, Kiwi osv, og alle Coop medlemmer får lade gratis hos Coop. Mange løsninger (tankerekken min her, er at det kanskje vil øke laderne at brukerne enten må være medlem av en kundegruppe, eller betale litt for seg. Kan egentlig ikke forvente at kjedene skal la kunder lade gratis/uten noen betingelser i det lange løp).

Anyway - noen som vet noe ???  :o

JLafton

Hei.
Har sendt spørsmål flere ganger til KIWI om dette, men ingen kan svare på det. Har på følelsen at dette bare var ett pr stunt for å kapre noen flere kunder.
Dem skrev jo at de første laderne skulle vere satt opp i våres, men ingen er satt opp enda.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Louise

I så fall veldig synd for Kiwi sitt omdømme som "miljøbevisst".

Men uansett, denne artikkelen lover jo godt :

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Lader-opp-til-kamp-3160001.html#.U8o2RoB_u34

Powerflux

Sitat fra: JLafton på lørdag 19. juli 2014, klokken 11:04
Hei.
Har sendt spørsmål flere ganger til KIWI om dette, men ingen kan svare på det. Har på følelsen at dette bare var ett pr stunt for å kapre noen flere kunder.
Dem skrev jo at de første laderne skulle vere satt opp i våres, men ingen er satt opp enda.
Kanskje en Facebook aksjon for å "Oute" dem litt hadde vært på sin plass......... :o
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

abc

Min forhandler sier at det skal være ladere i gang i september.

Jeg regner med at intet skjer i tidsrommet som kalles ferie.

hansob

I følge en kompis er det satt opp to ladere på Kiwi ved Veitvedtsenteret i Oslo. Jeg vet ikke hva slags type ladere eller om de er satt i drift, men laderne står nå i hvert fall der :D
Er det noen som er i nærheten og kan sjekke nærmere og registrere hos Nobil?
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

hansob

Ny info om Kiwi på Veitvedt:
Ladeplassene er ute i gata vis-a-vis Kiwi. Da er det kanskje ikke "Kiwi ladere" likevel?
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

Leon

Har kommet noen planlagte på hurtigladekartet.

Kiwi Åmot (nord for Elverum)
2 ladepunkt / Chademo & Type 2 semihurtig?
Eier: Kiwi
Utbygger: Nissan
Antatt klar: Q3 2014
Nissan-Kiwi

Kiwi Ålgård (Rogaland)
2 ladepunkt / Chademo & Type 2 semihurtig?
Eier: Kiwi
Utbygger: Nissan
Antatt klar: Q3 2014
Nissan-Kiwi

Kiwi Drammen Ligosenteret
2 ladepunkt / Chademo & Type 2 semihurtig?
Eier: Kiwi
Utbygger: Nissan
Antatt klar: Q3 2014
Nissan-Kiwi

Kivi Mølla, Oslo
2 ladepunkt / Chademo & Type 2 semihurtig?
Eier: Kiwi
Utbygger: Nissan
Antatt klar: Q3 2014
Nissan-Kiwi

Kiwi Frogner (nær Skedsmokorset)
2 ladepunkt / Chademo & Type 2 semihurtig?
Eier: Kiwi
Utbygger: Nissan
Antatt klar: Q3 2014
Nissan-Kiwi

Kivi Drøbak
2 ladepunkt / Chademo & Type 2 semihurtig?
Eier: Kiwi
Utbygger: Nissan
Antatt klar: Q3 2014
Nissan-Kiwi


Kanskje ikke de hurtigladestasjonene jeg ønsket meg mest, alle ligger temmelig nær allerede eksisterende hurtigladestasjoner, men alle monner drar.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

E_S

Det ved Kiwi på Veitvet Senter er de vanlige "nye" Oslo Kommune-stolpene med Schuko og type 2 som står på andre siden av veien rett utenfor Kiwi. :)
:)

Asarin

Jeg så det var to stykk 22kW ladere ved Kiwi i Hemsedal. :) Begge lyste og var klare til bruk.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Leon

Bra, jeg er fast kunde der når jeg er på hytta!  :)

Synd at jeg bare har 3,6 kW lader da. Spørs hvor populær jeg blir om jeg blir stående og oppta en plass i 3-4 timer. Men det vil jo for så vidt også en Tesla gjøre om han skal fylle opp...  ???
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Asarin

Sitat fra: Leon på mandag 21. juli 2014, klokken 14:25
Bra, jeg er fast kunde der når jeg er på hytta!  :)

Synd at jeg bare har 3,6 kW lader da. Spørs hvor populær jeg blir om jeg blir stående og oppta en plass i 3-4 timer. Men det vil jo for så vidt også en Tesla gjøre om han skal fylle opp...  ???

Forhåpentligvis lader Teslaen nede i Gol. :)

Hele Kiwi i Hemsedal var nybygget, stort nytt bygg - fin parkering. El-plassene var på "baksiden" like ved vareleveringen.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

SoulEv

Ser at Kiwi Tiller i Trondheim planlegger hurtiglader i følge ladekartet :)

Louise

Hei. Har sendt facebook melding til Kiwi, og forstår det slik at vedkommende som har med dette å gjøre er på ferie, men at alle spørsmål omkring dette blir sendt til han per mail. Så da er det vel bare å fylle opp mailboksen hans da ....... :D

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA