Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Makseffekt fra Supercharger

Startet av cairnz, torsdag 10. juli 2014, klokken 10:00

« forrige - neste »

mecanica vergara

Sitat fra: El-boy på lørdag 02. august 2014, klokken 11:11
Sitat fra: sigurdi på fredag 01. august 2014, klokken 16:17
@janmb
Har bare sett screen shot fra Middelfart og de andre laderene i danmark med høyere strømstyrke en 330A.

Er ikke sikkert det er samme ladere i Danmark, som de nye i Norge, er det step up transformatorer på SC i midlefart?

sigurdi
Har ladet et par ganger på Middelfart på min 60kWh, har ikke bilde, men ladingen låg i området 330A x 350V. Det høyeste ladehastighet jeg såg var vel 592 km/t, kan hende den kom høyere når jeg ikke fulgte med. Ladingen gikk uansett veldig fort...
"Sløveste" superladeren jeg har testet er den på Lillehammer.
330A x 350V gir 115kW. Det er veldig bra på en 60kW. Jeg har ikke vært høyere en 98kW på Lier.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

janmb

Sitat fra: sn0le på fredag 01. august 2014, klokken 13:20
@janmb:
http://tesla.sondell.biz/wp-content/uploads/2014/07/current_karlstad_supsercharger.png

Her har Sondell fått rundt 330A i alle fall.

Poenget mitt er at det beviselig er folk som har fått vesentlig MER enn 330A - til tross for at noen tilsynelatende hevder det er er absolutt maks.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OleJA

Sitat fra: janmb på tirsdag 05. august 2014, klokken 09:58
Sitat fra: sn0le på fredag 01. august 2014, klokken 13:20
@janmb:
http://tesla.sondell.biz/wp-content/uploads/2014/07/current_karlstad_supsercharger.png

Her har Sondell fått rundt 330A i alle fall.

Poenget mitt er at det beviselig er folk som har fått vesentlig MER enn 330A - til tross for at noen tilsynelatende hevder det er er absolutt maks.
Sikker på at at du ikke blander med første gen superlader som har max 210 kontinuerlig? Disse ser ut til å gi vesentlig mer i perioder. For den nye '135kW generasjonen', har jeg aldri sett mer enn 335'ish rapportert. Med vanlig slingringsmonn for målefeil så er dette 'innenfor' '330A maks'.

jkirkebo

Sitat fra: janmb på tirsdag 05. august 2014, klokken 09:58
Sitat fra: sn0le på fredag 01. august 2014, klokken 13:20
@janmb:
http://tesla.sondell.biz/wp-content/uploads/2014/07/current_karlstad_supsercharger.png

Her har Sondell fått rundt 330A i alle fall.

Poenget mitt er at det beviselig er folk som har fått vesentlig MER enn 330A - til tross for at noen tilsynelatende hevder det er er absolutt maks.

I Europa? Jeg mener å ha sett bilder fra de amerikanske der man er oppe på rundt 350A men de har altså en annen plugg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

janmb

Har dere i det hele tatt sett på screenshotet i denne tråden? Som vitterlig viser 341A
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OleJA

Sitat fra: janmb på tirsdag 05. august 2014, klokken 14:54
Har dere i det hele tatt sett på screenshotet i denne tråden? Som vitterlig viser 341A
Jepp, men med vanlig slingringmon for målefeil (Dette er en bil, og ikke et Fluke) så er 341A innenfor 330A og ikke 'vesentlig MER'

sigurdi

#51
Dette var Midelfart og ikke sett noe dokumentasjon at de er merket med 330A på de danske.
Er det step up fra 400 til 480v i Midlefart eller har denne 480v trafo?

Norske 135kW ladere har jeg ikke sett screenshots med høyere en 330A, verken her eller på facebook sidene.
Kun Åmot sin ladestasjon det er postet bilder av spesifikasjonene på selve SC. 330A CONTINUOUS (40C, Supply 480V) 135kW.

Så godt mulig den kan gi høyere an 330A i burst, oppfordrer alle til å ta bilder og legge ut om de ser høyere.

Hvor høy Ampere avlesing får vi på de norske stasjonene. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

sn0le

I og med at SC på Lillehammer og Dombås er merket med 210A continous, som vil gi ca 80 kW, og allikevel yter mere enn 80 kW så er det vel ikke usannsynlig at en SC merket med 330A continous kan gi mere enn 330A i et kort tidsrom.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

sigurdi

Godt mulig men post bevis på at en av de nye i norge kan levere mer en 330A da. :-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

janmb

Er screenshotet til Bjørn også fra Danmark?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sigurdi

#56
@snOle står i svar 31 i tråden at dette var også midlefart så null bevis at SC i Norge leverer mer en 330A.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15284.msg238922.html#msg238922

Heller ikke dokumentasjon på hva spesifikasjon i Midlefart, for alt vi vet kan dette være en test lader med ennå høyere effekt. Eller at step up omformerene i norge er begrensningen. :-)

Gleder meg til å se screen shot av høyere en 330A i Norge, langtur i helgen og test alle mann he he he he

Så noen som skal til Danmark i helgen og kan ta bilder av spec på SC med tilhørende utstyr?
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Svært skuffet at ingen har kjørt rundt i siste tiden for å få tatt screen shot av mer en 330A i norge.   ::)

Følger og med på TOC og kom over at personer med signaturer model og A versjon av batteripakken, er begrenset til 90kW.

Er det noen her som har oppdaget det samme?
Men tror vel egentlig ikke noen i Norge A versjon er vel B eller nyere versjon av batteripakkene når levering startet her.

Dere med tidlig Signature eller production - hva får dere av lade effekt på de nye laderene?
Horten
Model X90D (18.03.17)

Muffinman

Ser ut som jeg har en D utgave. Bil levert 30.10.2013.

Veggen

#59
Har B batteri, levert 9 sept 2013.

Fikk 330A / 118kW både i arboga og karlstad.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA