Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestilt en Soul EV? Post her!

Startet av kringon, tirsdag 08. juli 2014, klokken 17:37

« forrige - neste »

Øyvindjo

Jeg har kjørt ganske normalt, fulgt fartsgrenensen og trafikken generelt. Har unngått å akselerere hardt i lyskryss og lignende, uten å være til hinder for andre.Har bare brukt varmepumpen på vei til jobb om morgenen. Ellers ikke hatt på klimaanlegget.
Når det gjelder ladekabler, får man kjøpt alt man trenger hos f.eks elbilhjelpen.no.
Det kan brukes samme kabler som til leaf vil jeg tro.

Tilbake til rekkevidden. Jeg er nå i gang med et forsøk på å se hvor langt jeg kan kjøre hvis jeg virkelig går inn for å spare strøm.
Jeg hadde fulladet bil på fredag kl 16.00, og resatt triptelleren.
Jeg er ikke ferdig ennå, men jeg har til nå kjørt 95,4 km uten klimaanlegget på og kjørt så økonomisk jeg har kunnet (kun by/landevei.ikke motorvei)
I følge rangemåleren har jeg igjen 97 km å kjøre.dette skulle bli 192,4 km.
Men jeg ser at med denne kjørestilen så teller reelle km fortere opp enn rangen går ned. Så jeg tror jeg kan komme enda litt lenger.Målet er å klare 200 km.
Det som er litt merkelig er at batteri indikatoren står på 60% igjen etter 95,4 km.det skiller bare 2 km på brukt og gjenværende rekkevidde, så burde ikke batteriet vist nærmere 50% ?
Eller er det kanskje slik at du ikke får kjøre batteriet nesten til null?
Regnes rekkevidden ut fra 80-90 prosent av batteriets kapasitet ? Noen som har erfaringer med dette på f.eks Leaf?

terjebc

Kjørte min brors Leaf sen 2013 modell igår.  Med forsiktig kjøring hadde jeg 90km rekkevidde igjen med akkurat 50% på batteriet. Men da hadde jeg kjørt  78 km.  Så virker som GOM er litt omvendt på leaf.
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

Øyvindjo

Jeg har nå avsluttet forsøket med å kjøre så gjerrig som mulig.
Jeg trenger litt rekkevidde i morgen, så jeg måtte sette bilen på lading i natt.
Jeg har nå kjørt 156 km i følge triptelleren.
I følge rangemåleren kan jeg kjøre 53 km til (156+53=209 km)
Batteriet viser en restverdi på 30%.
Testen er utført i by og på landevei ved hastigheter mellom 0-80 kmt. For det meste i 50 og 60 soner.
Ikke noe på motorvei.
Har også kjørt uten bruk av klimaanlegget og varme i seter og ratt.
Jeg er meget fornøyd med at bilen faktisk kan kjøres over 20 mil i virkeligheten. Det overgikk mine forventninger.
Skal bli godt å kunne tråkke litt på gasspedalen igjen. Ikke spesielt gøy å kjøre så økonomisk .............(sikkert ikke for de som har ligget bak heller....)

Gnilre

209km eller veldig bra ! Jeg fikk 169 med anslagsvis 50 % motorvei. Tror det er flere og flere som er glade for at de har en Soul i bestilling og ikke en Leaf eller e-Golf. Iallefall jeg  :D
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

nemiarwen

Da har jeg også lagt inn bestilling på sort/rød exclusive. Ble overbevist etter helgens prøvekjøring :)

Levering ser ut til å kunne bli før jul, da min forhandler hadde bestilling inne på en slik, veldig happy med det. Er strålende fornøyd med forhandleren, Årø Bilsenter i Molde. Thumbs Up.

Har testet Leaf og i3, samt kikket på eGolf. Helt klart Soul som passet best for oss. Nå blir det å vente på levering, blir lange uker fremover


Alfano

Da er Kia Soul EV bestilt opp, farge rød/sort, dessverre veldig lang leveringstid - februar/mars      >:(
Men da har vi noe og glede oss til  8)
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

terjebc

Sitat fra: nemiarwen på mandag 22. september 2014, klokken 12:36
Da har jeg også lagt inn bestilling på sort/rød exclusive. Ble overbevist etter helgens prøvekjøring :)

Levering ser ut til å kunne bli før jul, da min forhandler hadde bestilling inne på en slik, veldig happy med det. Er strålende fornøyd med forhandleren, Årø Bilsenter i Molde. Thumbs Up.


Heldiggris! Jeg fikk bestilte for 2 uker sia og må vente til Jan/Feb på Sort og Rød ! :)
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

popple

Om man har fått beskjed om produksjon i oktober, hva kan man forvente av leveringsdato da?
KIA Soul EV Black and Red Exclusive i bestilling

KiaSoulEV

Jeg fikk beskjed av Kiaforhandleren der jeg bestilte bilen om at det tar ca. 2 mnd fra bilen er produsert til den ankommer Norge.
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

terjebc

Sitat fra: Øyvindjo på søndag 21. september 2014, klokken 23:04
Jeg er meget fornøyd med at bilen faktisk kan kjøres over 20 mil i virkeligheten. Det overgikk mine forventninger.

Det er jo ekstremt bra. Det overgikk det meste av mine forventninger og.
Da slår den jo Leaf ganske så greit der. Jeg har økokjørt alt jeg kan ut av en 2013/2014 Leaf og personlig beste er 180km.
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

Selchiev

Bestilte en på mandag, den danket ut golfen for min del. Pris,rekkevidde varmepumpe og god testing i nord Sverige samt full garanti på 7år gjorde susen. Også er den flott da! Titanium. Exclusive forventet levering.. Mars! De har solgt noe sykt..

Larry King

Bestilte og på mandag, men har levering i desember fordi jeg tok tilgjengelig farge. Fikk custom foliering med i kontrakten, mot beskjedent pristillegg.

Kias utstyrsnivå ruler, og ingenting slår denne bilen i forhold til valuta for pengene og månedlige kostnader. Bytter inn tysk 3-liter, og det er bare for lommebokens skyld.
Kommer til å savne snerringen fra de 6 sylinderene...
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

grorudklovnen

#117
Min første post her:

Var innom KIA på Lørenskog og snakket med en selger. Han sa at hvis jeg bestilte nå så kom EV i april 2015. Er det fasiten akkurat nå?

Når det gjelder mitt testeksempler i helgen så kjørte jeg en blåhvitt exlusive. Skinnsetene var litt for harde for min smak. Jeg foretrekker nok stoff.

Selchiev

Det er nok fasiten det ja, men de safer det og håper på at fabrikken øker produksjonen etter etterspørselen.

Helt ok å foretrekke stoff setene, men da mister du alle de andre fine tingene med exclusive pakken, som varmepumpen. Ville ikke anbefale deg å gå for den vanlige rent personlig, og setene blir nok mykere ved bruk,slik lær gjør. Men det er selvfølgelig bare mine meninger

Ona IX

Sitat fra: Selchiev på mandag 29. september 2014, klokken 19:55
Det er nok fasiten det ja, men de safer det og håper på at fabrikken øker produksjonen etter etterspørselen.

Helt ok å foretrekke stoff setene, men da mister du alle de andre fine tingene med exclusive pakken, som varmepumpen. Ville ikke anbefale deg å gå for den vanlige rent personlig, og setene blir nok mykere ved bruk,slik lær gjør. Men det er selvfølgelig bare mine meninger

Helt enig, jeg vil ikke anbefale classic utgaven. Men vet at det er flere som har gjort det! Må tenke hva man helst vil ha, skinnseter og varmepumpe eller stoffseter uten. I tillegg, når(/om) man skal selge bilen, får man igjen investeringen med exclusive eller gjør man det ikke?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA