Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er du fornøyd med din i3?

Startet av el-bilen, tirsdag 08. juli 2014, klokken 07:56

« forrige - neste »

Thomas81

i3 kjøres av oss som liker bil OG som vil ha miljø og ikke minst økonomisk gevinst. Leaf og e-Golf kjøres av folk som tror de redder verden og som bryr seg filla om bil. Såpass ærlig må man kunne være.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

E_S

Sikkert mange i den båsen der, men jeg anser meg selv som laaaangt over snittet interessert i bil, og grunnen til at jeg kjører Leaf er at det var den billigste/eneste "ordentlige" el-bilen jeg har råd til. Trilling og e-Up ble for kjipt, e-Golf og i3 alt for dyrt. For en som alltid har kjørt biler til 15-20000 kroner var det en enorm overgang å ha bil til 200k, og en krone mer enn det var overhodet ikke aktuelt.
:)

afo

Sitat fra: Thomas81 på mandag 28. juli 2014, klokken 13:50
i3 kjøres av oss som liker bil OG som vil ha miljø og ikke minst økonomisk gevinst. Leaf og e-Golf kjøres av folk som tror de redder verden og som bryr seg filla om bil. Såpass ærlig må man kunne være.

Ok. Samme kan vel sies om de som kjører Mercedes B-klasse diesel.. ? Regner med du har din grunner for det. Rimelig mange grunner til å kjøpe noe annet enn i3 også, bilintereeserteller ikke.

Thomas81

Mercedes og BMW er det eneste som skal inn i min garasje. Så får de som er uenige i at ikke-bilinteresserte kjører e-Golf, Leaf osv være det.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

E_S

Så man kan altså ikke ha noen bilinteresse om man kjører noe annet enn BMW og Mercedes?
:)

Klykken

Folk er forskjellige, og det der er en diskusjon uten ende..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

E_S

Nå er det heldigvis sånn at jeg også har en Mercedes og det er faktisk den 6. Mercedesen jeg har, så hadde jeg syntes Mercedes var dårlige saker hadde jeg vel neppe kjørt kun Mercedes som bil nr. 1 de siste ti årene helt til jeg kjøpte el-bilen.. ;)

Jeg har bare lært meg at bilentusiaster kan deles i to grupper - de som er veldig merkefrelst for et eller annet merke, og de som er mer interessert i biler på generelt grunnlag. Undertegnede hører til sistnevnte gruppe som er i et absolutt mindretall. ;) Det som er min lille kjepphest er at jeg "couldn't care less" om hva naboen/andre synes om mitt valg av bil, ergo er status et ikke-tema for min del.
:)

Thomas81

Absolutt enig, og nei man MÅ ikke ha MB eller BMW fir å være bildrelst. Men personlig ville jeg ikke hatt noe annet. Men enkelte biler kan jeg ikke se for meg vekker noe hos en ekte bilfrelst.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

bromm

Nå synes jeg at dere skal holde dere til emnet i tråden her "Er du fornøyd med din i3?"...

Om dere kjører Leaf eller har gamle Dino-Merser ELLER ikke har fått den bestilte i3'en enda er fullstendig uinteressant i denne tråden... Lag deres egen !

Thomas81

ER ikke fornøyd med min i3 pr nå men blir det når jeg får den.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

ganton

Etter tre uker med i3: fantastisk bil   :) , kommer aldri til å gå tilbake til bensin/diesel. Regen virker bra, men veldig vanskelig å coaste (frirulle) ned bakker. Ser noen her påstår de klarer det, men å få momentanmåleren til å stå på eksakt null og kjenne at bilen ruller..?
Ift. de tre tidligere BMW'ene jeg har hatt er det én ting som jeg mener BMW har bommet på, og det er rattet, det er rett og slett ikke så godt å holde i pga den fancy blå stripa på forsiden som gir en litt hard kant etter min smak :( .

Men ellers som sagt en tvers igjennom veldig bra bil. Kjører ca 5 mil om dagen. Forbruket ligger nå på snitt rundt 12kWh/100km, men lett å få det høyere med denne responsive bilen  :)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Pit

Det fungerer veldig bra å coaste ved bare å switche gearvelgeren til N. Og så ha litt gasspådrag når du skifter tilbake til D for å unngå regen. Enkelt og greit!
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

Klykken

Sitat fra: Pit på torsdag 11. september 2014, klokken 09:05
Det fungerer veldig bra å coaste ved bare å switche gearvelgeren til N. Og så ha litt gasspådrag når du skifter tilbake til D for å unngå regen. Enkelt og greit!
Hehe, gjør faktisk det samme i ny og ned. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Olemann

Fantastisk bil, kjempefornøyd.   Utrolig kompakt og  kjapp og en super bybil.  Eneste jeg savner fra trillingen er at bilen er nesten 1/2 meter for bred så jeg ikke smetter inn på smale plasser lenger.  Men får heller glede meg over at Tesla er mye verre sånn sett :)  Og at eGolfen er verre hva lengde angår.

Savner ikke plass, kjører ikke lenger 5 personer i bilen mer enn en gang i måneden, og bagasjeplassen er mer enn god nok også.   
Selv det ordinære musikkanlegget, men med DAB valgt, er mer enn godt nok for min del. (Har hatt lånebil med det andre så har sammenlignet). 
Spent på bilen til vinteren, men regner med at det blir omtrent som bobla, så da blir det jo både gøy og framkommelig.

Forbruk i snitt over snart 4000 km er 12.7 kW/100 km, og det er vanlig "fossil" kjørestil, by, kø, E18 etc, så dette synes jeg er meget bra.

Har over noen år kjøpt 5 nye VW, i tillegg til enda flere brukte, herunder 7 Golf'er, men var ikke i tvil da jeg kjøpte min 1. BMW, nemlig i3.   Det ble ikke eGolf, på tross av min historikk med VW. 

i3 er for morsom, rask, nytenkende, kvalitets-feeling, spesiell og rett og slett for gøyal til å unnlate å kjøpe  (Liker ikke designen bakfra, og er ikke spesielt glad i grevling, derfor valgte jeg ikke hvit :)


Ole

ganton

Sitat fra: Klykken på torsdag 11. september 2014, klokken 09:13
Sitat fra: Pit på torsdag 11. september 2014, klokken 09:05
Det fungerer veldig bra å coaste ved bare å switche gearvelgeren til N. Og så ha litt gasspådrag når du skifter tilbake til D for å unngå regen. Enkelt og greit!
Hehe, gjør faktisk det samme i ny og ned. ;D

Har tenkt tanken men ikke turt. BMW kaller N for "Car wash function samt at det er  en advarsel mot å taue bilen (i døra var det vel). Må du trykke inn bremsepedalen når du skifter til/fra N?
Hva er så galt med å trille i hastighet i N posisjon?  Antar at alt dette + motoren snurrer rundt:
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA