Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-Golf for oss med små ungar

Startet av haugejan, søndag 06. juli 2014, klokken 22:43

« forrige - neste »

haugejan

Då har eg også fått ein prøvertur med e-Golf'n. Meget imponert over bilen og gleder meg veldig til vi får den ein gang ut på hausten. Virker til å være veldig gjennomført. Meget lettkjørt og kvikk. Att bilen er 1500 kg merker ein ingenting til.

Tok nokon biler i forhold til barnesete og vogn. Det er ingen problem med bakover vendt barnesete og barnevogna går akkurat inni bak. Er også genialt att ein kan senke bagasjerommet med nesten 10 cm.

Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

Råde

Fine bilder. Hadde begge barnesetene i under prøvekjøring både av e- og fossilgolf. Ingen problem. Til barnevogna har jeg en passat :). Har imidlertid hatt en golf V da vi "bare" hadde en unge. Gikk med et nødskrik på ferieturer.
e-Golf | X75D

hovik

Kan konfirmere at Teutonia Prestige går rett inn i bagasjerom, og Britax Highway 2 går greit i baksetet. Vi prøvde ikke Akta Duologic 2 setet, men bra å se fra bildene at det passer bra.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

mihkku

Har Emmaljunga Edge Duo Classic. Går fint i Golf 7, så er spent på egolfen :D

afo

Sitat fra: mihkku på mandag 07. juli 2014, klokken 17:11
Har Emmaljunga Edge Duo Classic. Går fint i Golf 7, så er spent på egolfen :D

e-golf = golf 7, identisk inni :)

mihkku

Yes, men der er vel baggasjerommet litt lavere?

Gordon Retriever

Bortsett fra at reservehjulsbrønnen mangler, er bagasjerommet på e-Golf standard Golf VII.

MLe

Noen med vanlig Golf 7 som har forsøkt å klemme inn to smale fremovervente + baby-sete i base? Har en Prius+7 som "ekstrabil", men ville være gullfint å få med barna også samtidig i bilen... :-)

haugejan

Vist du ikkje bruker iso fix og plaserer det bakover vendte i midten trur eg det går, men golfen har som dei fleste andre biler plasser iso fix fest slik att det blir lite plass mellom dersom ein har to sete bak. Einaste bilen eg har sett der det går er Ford s-max

linea82

haugejan

Det går i alle fall ikkje med isofix. Det er heller ikkje iso fix i midten. Det som kanskje kan gå er to bakover vendte i belte og eit forover vendt, men det blir veldig trangt.

linea82

må kanskje gå for 2 isofix seter bak + en voksen og 15-36kg sete foran.
men er vel tryggest med barna i baksete?!

haugejan

Det kan gå men da må basane med ISO fix være litt samle. Er mange ulike løysinger for dette. På eine sete vi har stikk det ut noko fester på sidene slik att det er rimelig trangt i midten.

Trur det beste er att du får låne eg ein Golf teste. Vanskelig å seie sikker kva som går og ikkje før du har testa med barneseta som du har.

Men det som imponerte meg var plassen inni Gold'en. Det er faktisk ikkje mykje forskjell på plassen inn denne kontra ein Passat 2006 modell som eg har.

linea82

Jeg har prøvd e-golf.vogn er ingen problem. Heller ikke 2 barneseter.
TENKER FREMOVER,om det skulle komme en 3 mann.
Kjøper jeg e-golf,så må jeg vel ha den lenge,da e biler taper seg mer enn fossil biler?dette er noe jeg har kommt på i ettertid... :o

rifusk

Prøvde en e-golf i forrige uke. Vi har tre barn, hhv 6 år, 4 år og fire mnd. Prøvde med to fremovervendte og en babystol. Ble ikke store plassen, og jeg måtte vri de to største stolene for å greie å sette i beltet. Har fra før en S-Max, og er vell noe bortskjemt der, men det var trangt i Golfen. Vil ikke anbefale det som "hovedbil" hvis du har tre barn...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA