Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av EV - Driver, fredag 04. juli 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

GreenBeHH

Hørte med selger i dag.  Fikk bekreftet at bilen ble produsert i uke 17 som planlagt.  Bilen gikk fra Wolfsburg med tog 25.04 og ankommet Bremerhaven i dag 28.04.  Da venter den på båt som skal til Bekkelaget.  Så skal den til Stavanger.  Blir vel overlevering rett før eller etter 17.mai.  Hurra !!!
Så langt stemmer all informasjon fra Møller.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

Heimdal-eGolf

Produsert 1.4, sent fra Bremerhaven 13.4 og blir levert mandag 4.5. (Kunne ha fått den denne uka om jeg hadde vært hjemme)
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

jan-c

Sitat fra: geestone på tirsdag 28. april 2015, klokken 19:15
Sitat fra: hottentott33 på tirsdag 28. april 2015, klokken 18:55
I mitt tilfelle ble den produsert i uke 17 (sist uke) og jeg har fått beskjed om at henting av bilen er neste uke, altså 2 uker etter produksjon.

Dette var nyttig info. Min også skulle produseres i uke 17, men jeg har ennå ikke hørt noe om henting. Spørs om ikke jeg må purre litt på selger.
Etter produksjon, kan selgeren fortelle hvor bilen står. Bare å spørre :-)
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

raggi


jan-c

2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX


jan-c

#1416
Sitat fra: raggi på fredag 01. mai 2015, klokken 22:11
Stemmer!
De skal gjøre et par timers arbeide, vaske den og sette på skilter. Min forhandler gjorde mye av dette for at jeg skulle få bilen så fort som mulig. Fakturaen tok vi dagen etter. Ikke mer enn 50% batteri. Ikke gjennom sjekkliste, men tok med et par punkter i en tråd her. Panser og bakluka, striper på taket - alt OK. Få dem til å fikse den for deg imorgen :-)
Jeg vet hvordan det er å vente, så bare kjør på :D
Lykke til!
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

zapateria

Fikk melding om at bil bestilt 18 desember var kommet til Oslo. Klargjøring 12. mai, og så frakt opp til Molde forhåpentligvis samme uke. Carnet registrering ser ikke ut til å fungere (har prøvd fra 0 og oppover til 70km).

raggi

Sitat fra: jan-c på fredag 01. mai 2015, klokken 23:23
Sitat fra: raggi på fredag 01. mai 2015, klokken 22:11
Stemmer!
De skal gjøre et par timers arbeide, vaske den og sette på skilter. Min forhandler gjorde mye av dette for at jeg skulle få bilen så fort som mulig. Fakturaen tok vi dagen etter. Ikke mer enn 50% batteri. Ikke gjennom sjekkliste, men tok med et par punkter i en tråd her. Panser og bakluka, striper på taket - alt OK. Få dem til å fikse den for deg imorgen :-)
Jeg vet hvordan det er å vente, så bare kjør på :D
Lykke til!

Fristende , men selgeren min er ikke på jobb før tirsdag , så har avtale da kl 14, så et par dager til å vente får jeg prøve å tåle! Hehe

EL ??????

LEVERING
Hei alle sammen nå får jeg bilen til tirsdag. jeg takker alle dere som har bidratt med nyttig informasjon i ventetiden. en spesiell takk til han som kom med bestilt dato forventet produksjons uke den viste seg og være veldig pålitelig. Bilforhandler kom kun med info når bilen var bekreftet for produksjon og når den var klar for utlevering. Ventetiden ble CA 6 og en 1/2 måned.
Det har vært skrevet mye hær om hva problemet kan være spesielt var dette aktuelt å finne ut av for de første som hadde bestilt og som fikk en ventetid tett opp under et år. Det siste ryktet jeg har kommet over er at VW hadde ingen problemer med å utvikle varmepumpen det gikk helt som planlagt. Det vil si tester skulle være unnagjort før uke 6-2015 som var startuke for produksjon av bil med varmepumpe. Så da er det kanskje ikke så rart at importør Møller har hat veldig lite informasjon å komme med til oss som er kunder. Hvordan Møller Gruppen har klart å åpne opp for salg/ordreregistrering så lenge før produksjon er sikkert en godt bevart hemmelighet mellom Møller Gruppen og produsent i Tyskland. Årsaken til at Møller Gruppen gjorde dette mot sine kunder har sikkert noe med overskudd / fortjeneste /inntjening. Vi kan bare spekulere i hvorfor det var så viktig å binde opp 4600 uvitende kunder med kontrakt som et hvilken som helst gissel utrolig.
Om mine antagelser hær er riktige så har Møller behandlet sine mest lojale kunder dårlig.
Så til alle dere som har ventet i det lange og i det brede kjøp lagerbil som blir utlevert på dagen neste gang.   
Vi får håpe at Møller Gruppen ønsker å gjøre godt igjen ved å behandle de som har ventet lengst som VIP kunde.   

Gordon Retriever

De tyske lokomotivførerne sliter med å bli enige med arbeidsgiverne om en ny tariffavtale, og har gjennomført flere kortere streiker hittil i år.
Nå topper det seg foreløpig med en streik som vil lamme godstrafikken fra mandag klokken 15 til førstkommende søndag klokken 9.

Greit å være klar over for den som håper på å få nyprodusert e-Golf fraktet ut av Wolfsburg denne uken.

Link:
Tarifstreit bei der Bahn: Lokführer streiken sechs Tage lang
 

geestone

Da er det jammen godt at min plutselig er i Norge. :-) Produsert i uke 17, skal klargjøres denne uken også blir det utlevering i slutten av neste uke.

Endelig. :-)

hottentott33

#1422
Jada :D I dag ankom gliset vårt gitt, nå ble levering denne uken plutselig mye mer realistisk :)


2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

jan-c

#1423
Sitat fra: hottentott33 på mandag 04. mai 2015, klokken 19:08
Jada :D I dag ankom gliset vårt gitt, nå ble levering denne uken plutselig mye mer realistisk :)

Den står jo parkert utenfor "Express service". Da burde du kunne overta i morgen :-)
Personlig fikk jeg superservice, og overtok e-Golfen 3 timer etter ankomst.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

hottentott33

Sitat fra: jan-c på mandag 04. mai 2015, klokken 19:41
Sitat fra: hottentott33 på mandag 04. mai 2015, klokken 19:08
Jada :D I dag ankom gliset vårt gitt, nå ble levering denne uken plutselig mye mer realistisk :)

Den står jo parkert utenfor "Express service". Da burde du kunne overta i morgen :-)
Personlig fikk jeg superservice, og overtok e-Golfen 3 timer etter ankomst.

Hehe, så sant. Men det er tectylbehandlingen som hindrer meg å overta den umiddelbart. Men fredag bør jo være realistisk  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA