Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av EV - Driver, fredag 04. juli 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

Sidewinder

Sitat fra: Rio på onsdag 19. november 2014, klokken 23:01
Den er gitt videre til Møller (!), for de hadde ikke fått den fra VW i Tyskland.

Etter det jeg vet så har Møller gitt oss den informasjonen som de har fått. Det virker som om det er VW i Tyskland som sitter på informasjonen.


Det er nesten synd og si det, men skal man få mer konkret informasjon som hentes fra VW sentralt må det gå igjennom media via informasjonssjefen. Synd at de må "presses" slik for å få konkret og forhåpentligvis pålitlig informasjon. Det er bra at alle deler den infoen de får ifra forhandler, men ofte virker det som den spriker i alle rettninger. At Norge som hvistnok skulle selge flest Egolfer er de som får minst informasjon fra fabrikken virker veldig merkelig, og når de hører at feks Danmark har fått mer info virker det enda merkeligere at de ikke får bekreftet eller avkreftet denne infoen.

Jeg vet hvilke karakterer jeg skal gi når jeg får brukerundersøkelsen etter kjøpt bil  :-[

Hvis noen har kontakter som kan presse ut litt info, ville iallefall jeg satt stor
pris på det. Jeg har gidd opp å hente mer info fra min forhandler iallefall

Rio

Jeg tror at DK fikk informasjonen ved et arbeidsuhell. Det var neppe tilsiktet, men bare fordi DK har fått en leveranse av elbiler med VP som må fikses i DK.

I Norge er det kun et par e-Golf med VP (sikkert demobiler), derfor fikk de neppe eposten.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Sonus

Sitat fra: Råde på onsdag 19. november 2014, klokken 22:56
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 03. november 2014, klokken 11:36
Jeg har fått en VP-Golf fra Danmark. I dag kom følgende beskjed om innkalling:

"På grund af en for lille mængde kølemiddelolie og dertilhørende fejlagtige softwareadaptioner, skal der udføres ekstra arbejde på en række e-golf, før disse udleveres til slutbruger. Hvis dette arbejde ikke udføres, vil den elektriske klimakompressor med tiden ødelægges. Hvis nedenstående arbejde ikke udføres før udlevering til slutbruger, hæfter den udleverende forhandler for en eventuel fremtidig reparationen.
En række af bilerne fra denne liste, har allerede fået påfyldt ekstra olie og skal derfor kun softwareparametreres. Jeg er bekendt med at nogle af bilerne allerede er udleveret til slutbruger i god tro. Jeg håber, I vil gøre en indsats for at få kunderne forbi jeres værksted, så hurtigt som muligt, så vi undgår driftstop og en dertilhørende dårlig oplevelse for vores nye e-golf kunder.
Vedhæftet er arbejds- og afregningsanvisninger samt stelnummerliste.
Hvis ovenstående giver anledning til udfordringer, bedes i tage direkte kontakt til mig.
"


Regner med det er dette som er feilen som gjør at leveransene har stoppet opp.

Tar denne opp igjen. Er det noen som har fått bekreftet fra møller at det er dette som er problemet? Evt gitt det videre til gravelystne journalister?

Jeg sendte denne infoen til min forhandler og de hevder å ikke ha fått noen slik info. Ikke sjekket de opp noe mer rundt det heller, kun svar om at de ikke har fått det.

Blir spennende å se hvilken info som kommer i uke51 :/

Ohm

Noen som vet om det selges eGolf uten vp i det hele tatt? Her på forumet er jo varmepumpe det største teamet. Jeg bestemte meg ganske kjapt om å kutte ut varmepumpa, jeg bestilte heller ikke det da jeg kjøpte bilen 26.2.14. Fikk levert i august og er storfornøyd. Regner med at det kommer en elbil på markedet om noen år, som er bedre enn eGolfen jeg har. Alle elbilene på markedet har noen ulemper, de fleste har rekkevidde som den største ulempen unntatt Tesla, hvor den største ulempen er pris.
Så er jeg litt spent på om markedet er slik som her på forumet.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

#619
Det er det med garanti ikke. Markedet utgjøres av ignorante mennesker som er uinteressert i bil og teknikk.

Det er registrert over 1500 eGolf uten VP. Her på forumet kan det mistenkes å være flest som er over gjennomsnittet interessert i bil. En kombinasjon av opplyste og opphengte mennesker.

Møllerapparatet kjører hardt på å få folk til å la vær å tenke på VP. Argumentene har vi diskutert. De kaller VP for hauset opp av mediene. Stoler man blindt på deres argumenter er det idioti å bruke penger og tid på VP, med mindre man skal pendle 100 km hver dag uten lademuligheter, og da er det jo idioti å velge golfen uansett.
e-Golf | X75D

A8

Sitat fra: Ohm på torsdag 20. november 2014, klokken 09:12
Noen som vet om det selges eGolf uten vp i det hele tatt? Her på forumet er jo varmepumpe det største teamet. Jeg bestemte meg ganske kjapt om å kutte ut varmepumpa, jeg bestilte heller ikke det da jeg kjøpte bilen 26.2.14. Fikk levert i august og er storfornøyd. Regner med at det kommer en elbil på markedet om noen år, som er bedre enn eGolfen jeg har. Alle elbilene på markedet har noen ulemper, de fleste har rekkevidde som den største ulempen unntatt Tesla, hvor den største ulempen er pris.
Så er jeg litt spent på om markedet er slik som her på forumet.

Jeg spurte selger om dette for en tid siden da jeg antok at de (aller) fleste ville betale den, i mine øyne, lave prisen for vp. Hun mente at det slett ikke var slik. De fleste var solgt uten vp. Og så kan man jo tenke sitt om bakgrunnen for dette.
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Ohm

Sitat fra: Råde på torsdag 20. november 2014, klokken 09:31
Det er det med garanti ikke. Markedet utgjøres av ignorante mennesker som er uinteressert i bil og teknikk.

Det er registrert over 1500 eGolf uten VP. Her på forumet kan det mistenkes å være flest som er over gjennomsnittet interessert i bil. En kombinasjon av opplyste og opphengte mennesker.

Møllerapparatet kjører hardt på å få folk til å la vær å tenke på VP. Argumentene har vi diskutert. De kaller VP for hauset opp av mediene. Stoler man blindt på deres argumenter er det idioti å bruke penger og tid på VP, med mindre man skal pendle 100 km hver dag uten lademuligheter, og da er det jo idioti å velge golfen uansett.
Enig i det og jeg hadde selvsagt kjøpt vp hvis det fantes. Men nå har jeg kjørt snart 8 000 km med eGolfen, og jeg angrer ikke på valget mitt. Men jeg ser for meg at en webasto kunne være fint, ikke for rekkevidden, men rett og slett for at den gir bedre varme, dvs da kan kan fyre skikkelig uansett utetemperatur. Men jeg kommer til å kjøre denne vinteren uten noen form for endringer på bilen.
Jeg er jo også over gjennomsnittet interssert i bil og teknikk, men har snakket med egolfeiere som ikke har fått med seg varmepumpeproblematikken i det hele tatt. Uansett, bilen går ikke så langt om vinteren (eller sommeren), ei heller med VP.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ohm på torsdag 20. november 2014, klokken 09:12
Noen som vet om det selges eGolf uten vp i det hele tatt?
Vi bestilte bil nr 2 uten så det selges da en og annen.  ;-)
Angrer som fy på hele varmepumpa, kunne hatt den første bilen for flere måneder siden uten det tilvalget...
Anyhow, snakket med selgeren for 2 dager siden og da hadde han fått bekreftet produksjonsuke på bil nr 1 til uke 50.
Så får man se om dette varer- har hatt uke 44 bekreftet tidligere - rett før det ble full stopp og uke 51 kom på bordet...

A8

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 20. november 2014, klokken 21:10
Sitat fra: Ohm på torsdag 20. november 2014, klokken 09:12
Noen som vet om det selges eGolf uten vp i det hele tatt?
Vi bestilte bil nr 2 uten så det selges da en og annen.  ;-)
Angrer som fy på hele varmepumpa, kunne hatt den første bilen for flere måneder siden uten det tilvalget...
Anyhow, snakket med selgeren for 2 dager siden og da hadde han fått bekreftet produksjonsuke på bil nr 1 til uke 50.
Så får man se om dette varer- har hatt uke 44 bekreftet tidligere - rett før det ble full stopp og uke 51 kom på bordet...

Kan jeg spørre når bil nr 1 ble bestilt? Red. informasjon om stopp i produksjon til uke 7.
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

4Matic Fanatic

Sitat fra: A8 på torsdag 20. november 2014, klokken 21:15
Kan jeg spørre når bil nr 1 ble bestilt? Red. informasjon om stopp i produksjon til uke 7.
I slutten av april...

El-Arvid

Samme her, bestilte Golfen med varmepumpe i midten av april. Fikk leveringstid oktober som ble produksjon uke 44. Fikk av VW 10 000 kroner da de måtte utsette produksjon med antatt levering til uke 51.

Fikk mail fra selger i dag at min Golf med varmepumpe er bekreftet for produksjon på fabrikken uke 50. Da må VW ha funnet en løsning på problemene rundt varmepumpen. Da håper jeg at jeg får bilen levert i romjulen, det blir bra. Håper det oppgraderte lydanlegget er bra.

Råde

Sitat fra: El-Arvid på lørdag 22. november 2014, klokken 00:11
Samme her, bestilte Golfen med varmepumpe i midten av april. Fikk leveringstid oktober som ble produksjon uke 44. Fikk av VW 10 000 kroner da de måtte utsette produksjon med antatt levering til uke 51.

Fikk mail fra selger i dag at min Golf med varmepumpe er bekreftet for produksjon på fabrikken uke 50. Da må VW ha funnet en løsning på problemene rundt varmepumpen. Da håper jeg at jeg får bilen levert i romjulen, det blir bra. Håper det oppgraderte lydanlegget er bra.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg sjekket om de kan ha fjernet varmepumpen fra bestillingen, jf andre som har mottatt bil uten VP.

Tror ingenting før jeg får se det lenger...
e-Golf | X75D

Voltswagen

Hei,
Sendte mail til VW i Tyskland angående status på produksjon av e-Golf med VP,  hvor de svarer: "we can inform you that the first deliveries of this model version are planned for calendar week 51"

Det må jo være godt nytt?
e-Golf

Råde

Sitat fra: Voltswagen på mandag 24. november 2014, klokken 21:02
are planned
Ehhh. Jippi?

(Sorry sarkasmen...  8) VW har utvist enormt god planleggingsevne til nå. Det er bare det  >:()
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: Voltswagen på mandag 24. november 2014, klokken 21:02"we can inform you that the first deliveries of this model version are planned for calendar week 51"

Det må jo være godt nytt?

Joda... Men jeg leser dette som at VW planlegger å frigi allerede produserte biler som hittil har blitt holdt tilbake, i uke 51. Og det visste vi vel allerede. Det sies ikke noe om produksjonen av ventepumpe-Golf deretter vil gjenopptas i uke 7 - eller tidligere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA