Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av EV - Driver, fredag 04. juli 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

agj

Er jo en del som har fått sin bil med VP bekreftet ferdig. Er det noen av dere som har fått beskjed om at bilen har forlatt Wolfsburg, og kommet noe nærmere forhandler?

Toddy

Hei !
Da har vi endelig fått en dato å forholde oss til. Bestilte bil den 27.02, la til varmepumpe senere i mars/april. Har nå fått bekreftet at bilen vil bli levert uke 47 her i Bergen. Ikke intro.

ea

Bestilt 3.mars ikke-intro med senre tillegg av VP. Fikk nå opplyst produksjon i uke 42 og "estimert" levering "ca" uke 46 i Trondheim. Tror det ikke før jeg får se det, men greit å ha et nytt estimat å forholde seg til.

nilskt

Endelig bekreftet produksjon for vår også!

Bestilt 20. mars med VP. Bekreftet produksjon uke 42 og levering i "midten av november"!

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Ohm

Endelig for dere som har ventet på varmepumpe. Golfen er knallfin, her er det bare å glede seg.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Sitat fra: Ohm på mandag 22. september 2014, klokken 22:33
Endelig for dere som har ventet på varmepumpe. Golfen er knallfin, her er det bare å glede seg.
Har ventet? Frekk eller  ;D
e-Golf | X75D

Ohm

Sitat fra: Råde på mandag 22. september 2014, klokken 22:58
Sitat fra: Ohm på mandag 22. september 2014, klokken 22:33
Endelig for dere som har ventet på varmepumpe. Golfen er knallfin, her er det bare å glede seg.
Har ventet? Frekk eller  ;D
Hehe, det har jo ikke gått så lang tid siden bilene ble lagt ut for salg....
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

JohnBjørnstøl

Bestile min E-golf i går, uten varmepumpe.

Forhandleren sa at varmepumpe ikke var vits, da den kun fungerte når temperaturen var fra -10 til 10+, og man måtte kjøre i 30min sammenhengende for at den skulle begynne å virke.

Er dette fakta?

Ohm

Er vel ingen som vet 100% hvordan varmepumpen blir og hvordan den vil virke i praksis. Det eneste som er 100% sikkert, er at varmepumpe er en fordel, uansett. Jeg mener at ingen kan hevde noe annet. Jeg har kjøpt uten VP, og tiden vil vise om det var veldig dumt å ikke vente. For min del, så kjører jeg aldri mer enn 10 mil om dagen, og har varm garasje på jobb og kan lade der. Sånn sett har ikke varmepumpe så mye å si for meg. Jeg har lagt opp til bruk av bilen med den korteste rekkevidden som bilen kan ha ved streng kulde.

Men, du kan for 6 500,- få en bil som har inntil 20-30% bedre rekkevidde innenfor de gitte temperaturene du nevner. Så får jo du tenke om det er viktig for deg eller ikke. Med varmepumpe vil bilen i teorien bli litt billigere i drift også, den jevn over bruker mindre strøm.

Uansett, gratulerer med valg av egolf. Jeg er veldig fornøyd med bilen min, kjørt 4 000 km med den så langt.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

JohnBjørnstøl

Okei, takk for svar. Nå ble jeg enda sikrere på at jeg har gjort et riktig valg :)

Har også garasje og lademuligheter på jobb, og kjører maks 3-4mil om dagen.
Tenkte mer på om det vil påvirke salget når den skal selges om 3år, men det får tiden vise.

Tusen takk, min første NYbil, og angrer ikke et sekund!

EV - Driver

Sitat fra: JohnBjørnstøl på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:06
Bestile min E-golf i går, uten varmepumpe.

Forhandleren sa at varmepumpe ikke var vits, da den kun fungerte når temperaturen var fra -10 til 10+, og man måtte kjøre i 30min sammenhengende for at den skulle begynne å virke.

Er dette fakta?

Varmepumpa har en avtagende effekt etter minus 10 grader. Ved minus 20 er COP-faktoren tilnærmet 1 etter hva jeg har sett av diverse grafer. Den virker umiddelbart. Det gjør i alle fall varmepumpa på LEAF etter hva jeg har hørt av folk som har det. Kan ikke tenke meg at VW har laget et dårligere produkt. Propagandaen fra selgeren skal du se bort i fra da dette er fraser han har lært seg tidlig i år da E-Golf ikke kunne leveres med VP. Nå er leveringstida identisk på biler med og uten VP.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

Elbila

Hei,

Sitat fra: JohnBjørnstøl på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:06
Forhandleren sa at varmepumpe ikke var vits, da den kun fungerte når temperaturen var fra -10 til 10+, og man måtte kjøre i 30min sammenhengende for at den skulle begynne å virke.

Vår forhandler også sa at man måtte kjøre i 2-3 mil før varmepumpen kunne begynne å virke.
Er det sant?

Vi tenkte at en varmepumpe var verdifull for mange korte reiser (når bilen må varme ofte). Hvis vanlig varmeapparatet er brukt i tilleg til varmepumpen de første ~30 minuter, det sparer sikkert ikke så mye energi.

Hva tenker dere?

hans.ks

Da er bilen på samlebåndet, ferdig i morgen og forventes levert innen 2 uker. Bestilt i februar, ikke intro og lagt til varmepumpe i ettertid. Får bare krysse fingrene.. :-)
E-Golf med ventepumpe.

Ohm

mange stopp eller ikke ser ikke ut til å påvirke rekkevidden nevneverdig for min del. Hender jeg kjører noen kilometer, er hos  en kunde en time  for så å kjøre videre. Virker som om den ved så korte stopp ikke blir iskald og rekkeviddefradraget holder seg stabilt. Det har ikke vært skikkelig kaldt enda, men nå ligger utetemp på 1 til 10 grader. I eco modus holder bilen seg greit varm, å trekker fra en drøy mil fra rekkevidden. Greit nok dette.

Venter spent på rapport fra ventepumpegjengen når de får testa bilene sine om veldig kort tid. Håper noen kan ta bilder av pumpa også.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

haugejan

Da er det 14 dager siden bilen min var ferdig produsert. Bilen står no i Tyskland. Nokon har har fått info om kor tid dei har tenkte å sende av gårde bilane med vp.
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA