Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av EV - Driver, fredag 04. juli 2014, klokken 08:16

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)

2023 ID.3 SELGES 
2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB

Gordon Retriever

A8

varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Ohm

På det bildets ser det helt likt ut som i min eGolf som er uten vp. Ser ut som om du har tatt bilde av ptc elementet fra eber, det er der den orange ledningen går inn. Mulig det er noe mer mekk under der, men den er i alle fall helt lik min intro.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Sidewinder

Står det ikke noe info i brukermanualen til bilen, der bruker det jo å være en kort systembeskrivelse og hvilke parametre den jobber under ?

A8

Vil tro det er samme kompressor som brukes ved oppvarming som ved kjøling. Det skal være ekstra sløyfer med kjølevæske på biler med vp.

Sidewinder

Sitat fra: A8 på fredag 28. november 2014, klokken 20:42
Vil tro det er samme kompressor som brukes ved oppvarming som ved kjøling. Det skal være ekstra sløyfer med kjølevæske på biler med vp.

Så det er ikke et eget seperat system  ?
Men kun en ekstra sløyfe på eksisterende system?

Råde

Og DER forsto jeg at jeg er en nerd... Jeg er en av, til nå, 66 personer som har klikket på et bilde med en oransje ledning.
e-Golf | X75D

Rio

Sitat fra: Råde på fredag 28. november 2014, klokken 22:56
Og DER forsto jeg at jeg er en nerd... Jeg er en av, til nå, 66 personer som har klikket på et bilde med en oransje ledning.

Jeg innså at jeg er en nerd da jeg bestilte en teknisk bok fra Amazon og jeg kunne se at det var bok ca nummer 9 500 000 (!) på listen i Amazon "Best Sellers Rank"! :D

Jeg tror ikke listen er så mye lenger!

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Gordon Retriever

Nerd, javel. :) Hva kan man si om de 50+ som har trykket på bildet av en ladende opp-ned e-Golf? ???

thomanie

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 28. november 2014, klokken 23:24

Nerd, javel. :) Hva kan man si om de 50+ som har trykket på bildet av en ladende opp-ned e-Golf? ???
Douglas Adams fans? "The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't."

ok, ok... jeg har innsett det for leeeenge siden.... ;)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

A8

Sitat fra: Sidewinder på fredag 28. november 2014, klokken 21:25

Så det er ikke et eget seperat system  ?
Men kun en ekstra sløyfe på eksisterende system?

Jeg kan ikke di dette for sikkert, men basert på tilgjengelig informasjon:
For konvensjonell vp, så har en i utgangspunktet det en trenger ved å bytte funksjon på fordamper og kondensator alt etter om en vil flytte energi inn i eller ut av kupeen. Golf har er mer omfattende system som også kan hente energi fra tap (øket temperatur) i drivverk. Til det trenges de ekstra sløyfene.

Ohm

Bildet viser varmeelementet. Ac kretsen er en egen sløyfe og kompressoren sitter nede på høyre side. Mulig det er et mer innfløkt system som ikke synes på bildet. ( som alle nerdene inkl meg selv har klikket på)

Nå trenger vi en test av bil med pumpe. Håper noen snart legger det ut.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

bno

Ble tilbudt en Egolf med VP og fulloaded med lev. Januar. Men ønsket ikke hvit hos merke forh. Da begynnrr det vel å løsne ....

Stikkkontakt

Sitat fra: Ohm på fredag 28. november 2014, klokken 20:31
På det bildets ser det helt likt ut som i min eGolf som er uten vp. Ser ut som om du har tatt bilde av ptc elementet fra eber, det er der den orange ledningen går inn. Mulig det er noe mer mekk under der, men den er i alle fall helt lik min intro.

Det stemmer. Det er ingenting på dette bildet som avslører VP. Forskjellen sitter helt nede på høyre side av motorrommet sett utfra kjøreretningen. En liten sylinderformet/konet sak mellom DU og torbedoveggen. Vi lette lenge på den første VP-Golfen vi importerte for å finne forskjell fra min mor sin norske e-Golf. Det er for øvrig fortsatt noen e-Golfer med VP i DK,men nå er jo valutaen gått til h... Denne aktuelle bilen på finn kom faktisk til Danmark 1.august 2014. Jeg sa til selger at den var uinteressant for Norge fordi den mangler adaptiv cruise. Liker ikke å importere biler som mangler norsk utstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA