Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norges første web-app til model s eiere

Startet av the_master, torsdag 03. juli 2014, klokken 14:14

« forrige - neste »

Kim L

Sitat fra: BMW850 på fredag 20. mars 2015, klokken 23:53
Denne brukes daglig, veldig bra :)
Ja ser bra ut kommer til å bruke denne tror jeg,,,

ksandal

wow.. fant denne idag... og denne øker kvalitetsfølesen i hele bilen... den løfter rett og slett bilen et hakk til på skalaen!  IMPONERT  :)
Hvor finner den bildene?  er dette samme siden som Teslapage.com?
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

NegativeElectrode

Her er det bare å ta for seg av data som samles inn langs veiene. Dersom dette ble tilgjengelig i appen ville det være veldig nyttig, og utnytte potensialet som ligger i skjermen.
http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Om+organisasjonen/For+utviklere+API/tilgjengelige+data
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

frosken

Sitat fra: the_master på fredag 14. november 2014, klokken 21:13
Sitat fra: frosken på mandag 03. november 2014, klokken 15:43
Kunne du tenke deg å legge ut prosjektet på Github? Så kan vi gjøre endringer selv i stedet for å mase på deg :) Og om du liker det som gjøres kan du trekke det inn i hovedprosjektet.

Det kan kanskje bli en mulighet i fremtiden. Men koden er fortsatt såppas rotete at jeg ikke vil ha den på github.. :)
Nærmer vi oss fremtiden nå?  ;D Jeg er gjerne med på å bidra til utviklingen av denne. Eventuelt lage en fork tilpasset eget bruk.

Om du ikke ønsker full publisering tilbyr Bitbucket lukkede git-repositories gratis.

Ikke meningen å mase, ta det som et kompliment :)

Pompel

Har brukt denne siden i ganske lang tid, men noe som jeg savner er at nyhetsfeeden oppdaterer seg automatisk i stedet for at jeg må refreshe hele siden. Er det noe jeg har oversett eller er det ingen automatisk oppdatering? Browseren kjører javascript så det burde vel være mulig med en timer som henter nye nyheter med jevne mellomrom?
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

lunitiks

Sitat fra: Pompel på torsdag 08. oktober 2015, klokken 08:25
Har brukt denne siden i ganske lang tid, men noe som jeg savner er at nyhetsfeeden oppdaterer seg automatisk i stedet for at jeg må refreshe hele siden. Er det noe jeg har oversett eller er det ingen automatisk oppdatering? Browseren kjører javascript så det burde vel være mulig med en timer som henter nye nyheter med jevne mellomrom?

Samme her
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

the_master

Sitat fra: lunitiks på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:45
Sitat fra: Pompel på torsdag 08. oktober 2015, klokken 08:25
Har brukt denne siden i ganske lang tid, men noe som jeg savner er at nyhetsfeeden oppdaterer seg automatisk i stedet for at jeg må refreshe hele siden. Er det noe jeg har oversett eller er det ingen automatisk oppdatering? Browseren kjører javascript så det burde vel være mulig med en timer som henter nye nyheter med jevne mellomrom?

Samme her

Hei gutter. Det var tidligere auto-refresh funksjonalitet på siden, men den kræsjet websiden etter at bilen hadde vært av en stund. Virket som om javascript loopen ble kjørt x anntall ganger etter at bilen startet opp igjen. Jeg må researche litt på det problemet før jeg finner en løsning.
Skaperen av: http://teslapage.com

jog

Jeg bruker mye lade  funksjonen i websiden, men er det ikke mulig å få laget en egen tab for ladestasjoner som lader hurtigere en 16A?
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Lynet

Sitat fra: jog på fredag 09. oktober 2015, klokken 07:55
Jeg bruker mye lade  funksjonen i websiden, men er det ikke mulig å få laget en egen tab for ladestasjoner som lader hurtigere en 16A?
En for 11kW og en for 22kW er mitt ønske.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Pompel

Sitat fra: the_master på torsdag 08. oktober 2015, klokken 22:21
Hei gutter. Det var tidligere auto-refresh funksjonalitet på siden, men den kræsjet websiden etter at bilen hadde vært av en stund. Virket som om javascript loopen ble kjørt x anntall ganger etter at bilen startet opp igjen. Jeg må researche litt på det problemet før jeg finner en løsning.
Hadde vært knall om du fant ut av problemet og fikk i gang en auto-refresh igjen. Kanskje legge refresh requests i en kø som sjekkes av en separat timer. Om så ørten refresh requests blir fyrt så vil alle bli behandlet i én smell fra køen og refresh blir kjørt bare én gang?

Kjører virkelig javascript i browseren etter at bilen er slått av? Merkelig, men har egentlig sluttet å bli overrasket over slike ting :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

the_master

#160
Hei gutter. En ny oppdatering er ute! (http://mintesla.com)

Jeg har nå brukt noen dager på å modernisere portalen. Det var på tide! Det var mest visuelle endringer denne gang, men nå er den lekrere enn noen gang!
Legger ved en liste på engelsk over nøkkelendringene som har blitt gjort. (nederst)

Videre skal jeg jobbe litt med selve funksjonaliteten på portalen, der jeg skal fokusere på automatisk oppdatering av nyheter, og utvide funksjonalitet på lader-sekjsonen med bla. med et filter.

Sitat- New menu button (top right) where you can change the background of the header.
- Three backgrounds to choose from, Brushed aluminium, obeche and carbon.
- Portal fits snuggly in the new tesla OS (7).
- color changes and temperature for some visual elements
- Fonts are now consistent around the portal, and text is now easier to read.
- and a lot of other minor details.

Tilbakemeldinger tar jeg imot med stor takknemlighet!
Skaperen av: http://teslapage.com

krister461

Sitat fra: the_master på tirsdag 10. november 2015, klokken 10:17
Hei gutter. En ny oppdatering er ute! (http://mintesla.no)
...
Tilbakemeldinger tar jeg imot med stor takknemlighet!

Sjekk linken din. ;)

the_master

Skaperen av: http://teslapage.com

MeTesla

Denne har jeg ikke testet ut i Teslaen men når jeg ser på den på PCen så ser den jo veldig fin og nyttig ut!

Den skal jeg prøve etterpå i bilen. Nyttig med oversikt over ladere i nærheten utenom Tesla.

Bra jobb :)

tkjoerlaug

#164
Bra jobb!

Et tips fra min side er å legge til en enkel lade-kalkulator som støtter 4 nyttige formler for både batteriprosent og tkm:

Batteriprosent for å komme frem:
- legg inn distanse
- legg inn forventet forbruk
Batteriprosent = (distanse * forbruk)/kapsitet

Rekkevidde
- legg inn batteriprosent
- legg inn forventet forbruk
Rekkevidde = (kapasitet * batteriprosent)/forbruk

Typical km for å komme frem
- legg inn distanse
- legg inn forventet forbruk
Typical km = (forventet forbruk/typical forbruk)*distanse

Max forbruk for å komme frem
- Legg inn distanse
- Legg inn typical km
Max Forbruk = (Distanse/Typical km)*typical forbruk


Tilgjengelig kapasitet er gitt av batteriet - på 85kwh er den ca 75-76kwh - må kunne legges inn i en setting meny
Typical forbruk er gitt av bilen - kan være forskjellig fra bil til bil - f.eks 187wh/km på min bil.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA