Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hva skjer med utbyggingen av chademo lader i vestfold, telemark og aust agder?

Startet av leaf-newbe, lørdag 28. juni 2014, klokken 02:25

« forrige - neste »

Helenept


Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Leon

Sitat fra: Rio på søndag 25. oktober 2015, klokken 22:41
Sitat fra: Helenept på søndag 25. oktober 2015, klokken 22:34
Noen som vet status på hurtiglader(e ) i bø/seljord området?   :)

I følge hurtigladekartet så er de nærmeste Åmot og Kongsberg:

http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet

Nærmeste hurtiglader er på Notodden. På grunn av problemer med strømtilførselen, er denne inntil videre satt opp med redusert effekt til problemene er løst. Tror det er snakk om en makseffekt på 22-25 kWt, som vel bare kan kalles for semihurtiglading.

Grønn Kontakt har meldt at de skal sette opp en hurtiglader i Seljord i Q4-2015, mens Fortum har lovet en hurtiglader i Bø. Ved St Hans tider meldte de at denne skulle være klar august/september i år, men her er det åpenbart en forsinkelse ute og går.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Larsj84

Ang lader i Bø i Telemark er siste nytt fra Fortum: Vi venter fortsatt på nettselskapet og deres nye trafo. Vi er dog i gang med gravearbeidene nå

OldBear

Angående Bø i Telemark. Jeg kjørte forbi Kiwi i går og det så da ut som om det var satt opp en lader, men jeg så ingen "betalingsterminal". Så kanskje det nærmer seg.
Grønn kontakt sier at deres nye hurtiglader i Seljord forventes å være operativ før jul.

robinbj

Testet laderen på Kiwi i Bø to ganger på lørdag. Den fungerte fint og var gratis. Fortum annonserer sikkert ikke at laderen er klar før de har betalings løsningen på plass.
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

svingen

Sitat fra: robinbj på mandag 02. november 2015, klokken 10:12
Testet laderen på Kiwi i Bø to ganger på lørdag. Den fungerte fint og var gratis. Fortum annonserer sikkert ikke at laderen er klar før de har betalings løsningen på plass.

utrolig bra!
det her er jo kjempe bra nyheter,er seljord på plass etterhvert så kommer man langt inn i telemark.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Helenept

Sitat fra: robinbj på mandag 02. november 2015, klokken 10:12
Testet laderen på Kiwi i Bø to ganger på lørdag. Den fungerte fint og var gratis. Fortum annonserer sikkert ikke at laderen er klar før de har betalings løsningen på plass.

Fantastisk! Da skal jeg teste denne på lørdag da jeg har planer om skien-åmot på lørdag med leafen  :D

hgs

Må si jeg er litt imponert over laderen i Bø. 4 dedikerte og meget godt oppmerkede plasser med Chademo, CCS og 2*22 kW, der alle oppmerkingene viser ladene bil. Som Bøhering kommer jeg neppe til å bruke denne selv, men alltid godt å ha en nødlader like ved om det skulle knipe. Om noe er negativt er det vel at Kiwi innehar den eneste parkeringsplassen i Bø hvor det til tider er reell knapphet på plasser, men foreløpig har jeg til gode å se fossilblokkeringer her. Oppmerkingen hjelper nok.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon


Eternities

I følge kartet til Fortum har det nå kommet opp hurtiglader på McDonalds Porsgrunn nå!
Ser ut som 2 stk trippel ladere. Så det akkurat nå så har ikke vært forbi, men får ta turen i morgen :)

ThomasEL

Fortum har åpnet ny stasjon v McDonald's i Grimstad også. Kloss inntil E18
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

v-i-c

-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Kent

Sitat fra: v-i-c på fredag 27. november 2015, klokken 08:08
Takk for opplysningenen.
Det gir bedre informasjons verdi om det opplyses hvilke lade produkter som tilbys og hvilke tilkoblingsmuligheter som tilbys, slik at en kan vurdere om disse to nye "hurtigladere" kan brukes til å lade den bilen en har på en akseptabel tid.

Det er 2x CHAdeMO x2 CCS og 2X Type 2 22kW. Altså standard oppsett som passer til alle nye biler :)

Gå ut i fra om det ikke er oppgitt noe annet, at standardoppsettet brukes.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Leon

Fortum kan på sin facebookside, dato 25.november, melde om at det er åpnet hurtiglader i Drangedal:

"Vi har hatt æren av å samarbeide med kjøpmann Rasmus Flom hos Spar Drangedal om bygging av dette ladestedet. Rasmus ønsker alle velkommen til å lade på hurtigladeren med CHAdeMO og CCS og den doble 22kW Type 2 ladestolpen."

Fortum sin oversikt står det av en eller grunn 4 * 400V 32A Type2, og ingen CHAdeMO eller CCS, så sistnevnte er kanskje ikke klar enda?
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA