Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felg og dekk

Startet av Råde, onsdag 11. juni 2014, klokken 23:27

« forrige - neste »

E_S

Sitat fra: Sonus på onsdag 03. september 2014, klokken 09:52

Var innom Vegvesenet i dag og der var de dessverre IKKE samarbeidsvillige. Selv om jeg kunne dokumentere aksellaster og kunne skaffe bekreftelse fra Møller på hjulopphenget satte de seg på bakbena og sa at om det ikke fantes TüV-papirer ville de ikke godkjenne dette. Snakket til og med med SFOOR representanten som jeg har fått godkjent ting av før. Kjenner jeg blir irritert når det kun er snakk om ord på ett papir og ikke noe teknisk begrunnelse for avslaget! :(

Ingen stor nyhet. I Tyskland og de fleste andre land er praksisen slik at dersom senkesettet er godkjent for biltypen, men aksellasten er for lav skal bare max aksellast og tillatt totalvekt settes ned. I Norge er SVV ekstremt vrange på å endre noe som helst som har med vekter å gjøre. Har selv hatt mange runder med SVV på dette angående nedregistrering av større amerikanske biler som er registrert med tillatt totalvekt over 3500 kg. Greia med SVV er at de overhodet ikke kan utøve skjønn og bruke sunn fornuft, men krever cover-my-ass på alt slik at de slipper å ta noe som helst ansvar og vurderere noe som helst.
:)

Sonus

Sitat fra: E_S på onsdag 03. september 2014, klokken 11:03
Sitat fra: Sonus på onsdag 03. september 2014, klokken 09:52

Var innom Vegvesenet i dag og der var de dessverre IKKE samarbeidsvillige. Selv om jeg kunne dokumentere aksellaster og kunne skaffe bekreftelse fra Møller på hjulopphenget satte de seg på bakbena og sa at om det ikke fantes TüV-papirer ville de ikke godkjenne dette. Snakket til og med med SFOOR representanten som jeg har fått godkjent ting av før. Kjenner jeg blir irritert når det kun er snakk om ord på ett papir og ikke noe teknisk begrunnelse for avslaget! :(

Ingen stor nyhet. I Tyskland og de fleste andre land er praksisen slik at dersom senkesettet er godkjent for biltypen, men aksellasten er for lav skal bare max aksellast og tillatt totalvekt settes ned. I Norge er SVV ekstremt vrange på å endre noe som helst som har med vekter å gjøre. Har selv hatt mange runder med SVV på dette angående nedregistrering av større amerikanske biler som er registrert med tillatt totalvekt over 3500 kg. Greia med SVV er at de overhodet ikke kan utøve skjønn og bruke sunn fornuft, men krever cover-my-ass på alt slik at de slipper å ta noe som helst ansvar og vurderere noe som helst.

Rart at SFOOR representanten har en Ford Escort Mk1 med Cosworth turbo motor med uante HK som er godkjent, men at enkle endringer som dette ikke kan godkjennes :(

Snakket med Brakes.no i dag som er offisiell importør av HR og de kunne fortelle at endringer på elektriske biler i Tyskland utløser avgifter m.m. og det er derfor svært sjeldent at disse modifiseres og dermed er markedet ikke stort nok til å ta frem sett til dem. Om dette er korrekt vet jeg ikke?

Råde

Og da tenker jeg at fjærene kommer på uten at det blir sagt noe til noen. Var det ikke bare 10kg differanse på bakaksel det var snakk om? Ikke stort mer enn ei flis spør du meg...
e-Golf | X75D

Råde

Jeg er ikke ute etter lukkede felger, men for de som er, så er dette en mulighet:

http://m.ebay.com/itm/161406624116?nav=SEARCH

e-Golf | X75D

afo

Jeg kjøper gjerne et sett til med originalfelgene bilen blir levert med (astana), hvis noen ikke liker de! :) PM meg

Råde

Sitat fra: afo på fredag 05. september 2014, klokken 08:33
Jeg kjøper gjerne et sett til med originalfelgene bilen blir levert med (astana), hvis noen ikke liker de! :) PM meg
Det ligger noen på ebay.
e-Golf | X75D

Sonus

Svar fra Eibach  ;D
Sitat
thanks very much for your e-mail.

After talking to my colleague he informed me that it is planned to test the springs in week 43/44.

Than we can make some statement.


Mit freundlichen Grüßen | Best regards

| Sales Suspension Technology
Heinrich Eibach GmbH | Am Lennedamm 1 | D-57413 Finnentrop
eibach.com

SilverBullet

Lurer på hvilke priser folk har fått på orginale felger?
har fått en pris på 17" Madrid felger + dekk 205/50 på over 22000,-  :o

Å da har jeg fått 25% på felg og 30% på dekk, det er jo eventyr priser på felgene og noe bedre enn andre kvalitetsmerker tviler jeg på at de er.

Råde

Sitat fra: egolfxxx på tirsdag 23. september 2014, klokken 21:45
Lurer på hvilke priser folk har fått på orginale felger?
har fått en pris på 17" Madrid felger + dekk 205/50 på over 22000,-  :o

Å da har jeg fått 25% på felg og 30% på dekk, det er jo eventyr priser på felgene og noe bedre enn andre kvalitetsmerker tviler jeg på at de er.
Helt riktig det. Det finnes intet ønske om å selge originalt utstyr (les sinnsyke priser...) jeg tror veiledende priser på 18" med dekk er omkring 35' (inkl mva)

Jeg har løst det på en annen måte. Funnet Madrid felger på Finn 9.000,- nesten ikke brukt. På sommer har jeg skaffet 18" replica av Santiago (egentlig 19") og satt på goodyear efficientgrip grip. Pris felg 5000 inkl frakt og dekk 6000 inkl montering.

Med litt jobbing kan det bli betydelig billigere enn via forhandler. Ha tålmodighet på finn, ellers kan jeg anbefale:

For originale felger (og utstyr):
http://www.kunzmann.de/shop/en/golf-vii-7-wheels.htm

For replica felger:
http://www.selectrims.co.uk

Har prøvd begge. Rask levering og fornuftig pris på frakt. Ingen toll, men i prinsippet norsk moms (har ikke fått krav enda)
e-Golf | X75D

E_S

Sitat fra: Sonus på onsdag 03. september 2014, klokken 12:10
r en Ford Escort Mk1 med Cosworth turbo motor med uante HK som er godkjent, men at enkle endringer som dette ikke kan godkjennes :(

Snakket med Brakes.no i dag som er offisiell importør av HR og de kunne fortelle at endringer på elektriske biler i Tyskland utløser avgifter m.m. og det er derfor svært sjeldent at disse modifiseres og dermed er markedet ikke stort nok til å ta frem sett til dem. Om dette er korrekt vet jeg ikke?

Tyskland har ingen bilavgifter utenom moms og en varierende årsavgift hverken på elbil eller eksosbil, så det er nok bare tull og tøys. Skal nok se at de kjente senkesettprodusentene kommer med fjærer til e-Golf snart, men det er ingen volummodell i Tyskland og den er ennå temmelig ny..
:)

Sonus

Sitat fra: E_S på onsdag 24. september 2014, klokken 00:08
Sitat fra: Sonus på onsdag 03. september 2014, klokken 12:10
r en Ford Escort Mk1 med Cosworth turbo motor med uante HK som er godkjent, men at enkle endringer som dette ikke kan godkjennes :(

Snakket med Brakes.no i dag som er offisiell importør av HR og de kunne fortelle at endringer på elektriske biler i Tyskland utløser avgifter m.m. og det er derfor svært sjeldent at disse modifiseres og dermed er markedet ikke stort nok til å ta frem sett til dem. Om dette er korrekt vet jeg ikke?

Tyskland har ingen bilavgifter utenom moms og en varierende årsavgift hverken på elbil eller eksosbil, så det er nok bare tull og tøys. Skal nok se at de kjente senkesettprodusentene kommer med fjærer til e-Golf snart, men det er ingen volummodell i Tyskland og den er ennå temmelig ny..

Regnet vel egentlig med at det var en skrøne ;)
Eibach har jo bekreftet at de skal teste senkefjærer til E-Golf i uke 43/44 :)

SilverBullet

Sitat fra: Råde på tirsdag 23. september 2014, klokken 22:29
Sitat fra: egolfxxx på tirsdag 23. september 2014, klokken 21:45
Lurer på hvilke priser folk har fått på orginale felger?
har fått en pris på 17" Madrid felger + dekk 205/50 på over 22000,-  :o

Å da har jeg fått 25% på felg og 30% på dekk, det er jo eventyr priser på felgene og noe bedre enn andre kvalitetsmerker tviler jeg på at de er.
Helt riktig det. Det finnes intet ønske om å selge originalt utstyr (les sinnsyke priser...) jeg tror veiledende priser på 18" med dekk er omkring 35' (inkl mva)

Jeg har løst det på en annen måte. Funnet Madrid felger på Finn 9.000,- nesten ikke brukt. På sommer har jeg skaffet 18" replica av Santiago (egentlig 19") og satt på goodyear efficientgrip grip. Pris felg 5000 inkl frakt og dekk 6000 inkl montering.

Med litt jobbing kan det bli betydelig billigere enn via forhandler. Ha tålmodighet på finn, ellers kan jeg anbefale:

For originale felger (og utstyr):
http://www.kunzmann.de/shop/en/golf-vii-7-wheels.htm

For replica felger:
http://www.selectrims.co.uk

Har prøvd begge. Rask levering og fornuftig pris på frakt. Ingen toll, men i prinsippet norsk moms (har ikke fått krav enda)

Merkelig at du ikke har måtte betale moms på felgene, hva kan være årsaken til at du ikke har fått krav om det?

Sjekket madrid felgene på kunzmann og de er jo noe billigere, men hvis det kommer moms i tillegg er vi på norsk pris :(
den selectrims sia virket ikke helt frisk så der fikk jeg ikke fram noe fornuftig...

Råde

Kan godt hende kravet tar litt tid. Selectrims har en frisk ebay-side. Der ser du et utvalg. http://stores.ebay.com/SelectRims-Online
e-Golf | X75D

john-r

Eg fikk 18" salvador felga med dekk og fikk vinterhjul på standardfelgane for 22k. Er ikkje noke kupp men føler meg ikkje svindla:p

Sitat fra: egolfxxx på tirsdag 23. september 2014, klokken 21:45
Lurer på hvilke priser folk har fått på orginale felger?
har fått en pris på 17" Madrid felger + dekk 205/50 på over 22000,-  :o

Å da har jeg fått 25% på felg og 30% på dekk, det er jo eventyr priser på felgene og noe bedre enn andre kvalitetsmerker tviler jeg på at de er.
e-golf
pure white, sort skinn, 18" salvador.
nesten alt av utstyr

Råde

e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA