Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

moby666

Bremerhaven pleier å være etter Gøteborg, så hvis Grand Pioneer ikke somler (får plass) i Rotterdam,så er nok båten i Gøteborg førstkommende onsdag +-

moby666

Da er det bekreftet at båten kommer til Gøteborg ca kø 2130 i morgen

Andreastf

Når har dere fått forespeilet levering? Og har noen hørt noe fra bilforhandler?
Jeg har bare fått vite at det skjer noe, men ikke mer enn det..

Geir81

Min bil var på Grand Victory. Båten gikk følgende rute etter Tilbury: Rotterdam(NL) - Walhamn(SE) - Bremerhaven(DE), og jeg fikk telefon fra forhandler i Drammen om at de hadde mottatt bilen 4 dager etter at Grand Victory forlot Bremerhaven. Det kan nok variere en del, for jeg tror noen biler lastes av i Walhamn for å bli kjørt videre til Norge, mens andre som i utgangspunktet var ment for det tyske markedet lastes av i Tyskland for så å bli satt på ny båt til Norge.

Skal forøvrig hente bilen på torsdag etter å ha ventet siden oktober. Gleder meg =)

moby666

Regner med å få bilen i slutten av neste uke. Bilen er på Grand Pioneer

Zyntax

Bestilte i september, aner ikke når vi får den... Men er ikke produsert enda. Så tidligst mai  >:(
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

Beckern

For oss som ikke ønsker å stå i en ukjent lang kø og bla er redd for dramatisk endrede vilkår innen "vår" bil ankommer: Vil det ikke være gunstig å vente en uke eller to før man kaster seg over de få bilene på finn?
Kommer det en båtlast nå vil det forhåpentlig vis være flere som bare skal selge igjen av ymse årsaker, tenker jeg. Tenker jeg feil?

Souleklar

Jeg bestillte svart/rød fra Kia Larvik i november og fikk beskjed om levering i mai ved signering av kontrakt. Når jeg spør forhandler om info ang. levering  får jeg beskjed at de ikke har noe info om bestillte biler.  Jeg finner dette merkelig i beste fall.  Er det noen andre her inne som har lignende erfaringer? Er dette et generellt problem eller kun lokalt vedrørende Kia Larvik? Takker for alle tilbakemeldinger:)
Venter på Kia Soul EV.

Andreastf

Autopremier er nok min beste gjetning.. hørt noe om at bilene vanligst går via bremerhaven og autopremier er båten som går den ruten..
får melde fra når noen hører fra forhandler

OlavEmil

Sitat fra: Souleklar på søndag 08. mars 2015, klokken 16:07
Jeg bestillte svart/rød fra Kia Larvik i november og fikk beskjed om levering i mai ved signering av kontrakt. Når jeg spør forhandler om info ang. levering  får jeg beskjed at de ikke har noe info om bestillte biler.  Jeg finner dette merkelig i beste fall.  Er det noen andre her inne som har lignende erfaringer? Er dette et generellt problem eller kun lokalt vedrørende Kia Larvik? Takker for alle tilbakemeldinger:)

Vi bestilte svart / raud i månadsskiftet oktober - november, og fekk beskjed om levering i august - september. Så trur nok seljaren din var litt overoptimistisk den dagen...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Fei

Sitat fra: OlavEmil på mandag 09. mars 2015, klokken 00:17
Sitat fra: Souleklar på søndag 08. mars 2015, klokken 16:07
Jeg bestillte svart/rød fra Kia Larvik i november og fikk beskjed om levering i mai ved signering av kontrakt. Når jeg spør forhandler om info ang. levering  får jeg beskjed at de ikke har noe info om bestillte biler.  Jeg finner dette merkelig i beste fall.  Er det noen andre her inne som har lignende erfaringer? Er dette et generellt problem eller kun lokalt vedrørende Kia Larvik? Takker for alle tilbakemeldinger:)

Vi bestilte svart / raud i månadsskiftet oktober - november, og fekk beskjed om levering i august - september. Så trur nok seljaren din var litt overoptimistisk den dagen...


Ikke nødvendigvis. Jeg bestilte i midten av oktober og fikk en sort/rød som kia ensjø allerede hadde i bestilling fra før. Den hadde produksjon i mars og levering april mai.

Jos

Min kone bestilte EV Exclusive i september for levering nov/des. Så ble levering lovet innen 20. des, deretter jan/feb så feb/mars on nå er den klar torsdag 12. mars.
Trodde bilen skulle komme fra Korea men da vognkortet kom i posten her om dagen viser det seg at den ble registrert første gang i Tyskland 29. januar.
På spørsmål om dette innrømmer forhandler at jo, den kommer fra Tyskland og ble registrert der men den har samme spec. og garanti så nå er jeg veldig spent på kilometerstanden på denne "bruktbilen".

Noen som har opplevd tilsvarende?

Ragged_Glory

Dette er nok en fra "Tysklands-kvoten". De blir registrert (en dag) i Tyskland før de sendes videre til Norge. Er det Titanium Silver? Jeg venter på en slik. Garantien gjelder fra første gang registrert i Norge, og de skal være like de norske bilene.

R_G
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

moby666

Sitat fra: Jos på tirsdag 10. mars 2015, klokken 09:57
Min kone bestilte EV Exclusive i september for levering nov/des. Så ble levering lovet innen 20. des, deretter jan/feb så feb/mars on nå er den klar torsdag 12. mars.
Trodde bilen skulle komme fra Korea men da vognkortet kom i posten her om dagen viser det seg at den ble registrert første gang i Tyskland 29. januar.
På spørsmål om dette innrømmer forhandler at jo, den kommer fra Tyskland og ble registrert der men den har samme spec. og garanti så nå er jeg veldig spent på kilometerstanden på denne "bruktbilen".

Noen som har opplevd tilsvarende?

Hvor i landet er dette? Kom bilen med Grand Pioneer?

AC

Noen som har hørt noe fra forhandler enda? Jeg ble forespeilet levering denne uken, men ikke hørt noe. Bilen burde vel ha kommet til landet nå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA