Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Levering av Soul EV i Norge begynner i september.
Legg inn estimert leveringstid du får oppgitt i denne tråden.

I dag opplyste den lokale forhandleren meg om at Norge har fått tildelt en kvote på 460 biler av 2014-produksjonen. 350 av disse vil ankomme landet i løpet av året, resten til neste år.

Det er lite trolig at Kia kan matche VWs salg av 1200 e-Golf i løpet av 3,5 timer. Likevel, det ser ut som om det lett kan bli leveringstid godt inn i 2015 for den som ønsker seg Soul EV og ikke er rask nok til å bestille. :o

Ona IX

Fikk beskjed at de som bestilte senest 06.06 Vil få bilen i september.
Jeg bestilte da, og i kontrakten står  det 14. september. Men krysser fingrene for tidligere levering!

Igloo

Selger ringte meg idag og fortalte at det har vært en produksjonsfeil på titanium silver, og derfor blir det forsinket leveranse på denne...
Forventet levering i november...
Noen fler som har fått beskjed om dette?
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

nagela

Bestilte selv i midten av juni, og selger oppga da levering i oktober/november. ( også dette som står i kontrakt )
Fikk beskjed om at jeg var for sent ute for første leveranse/pulje som skal komme i september, men at jeg var med på "pulje nummer to".

Men var innom selger i forrige uke, og sjekket mulighet for å bytte farge ifra blå m/hvit til sort m/rødt  8)
Dette går nok greit ifølge selger, men kan føre til opp til 2 måneder forsinket levering.
Men vi snakker fortsatt om 2014, så jeg går nok for dette ettersom hele familien er enig om at Soul'en i svart med rødt tak er TØFF :D
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Ona IX

Sitat fra: Igloo på tirsdag 22. juli 2014, klokken 13:16
Selger ringte meg idag og fortalte at det har vært en produksjonsfeil på titanium silver, og derfor blir det forsinket leveranse på denne...
Forventet levering i november...
Noen fler som har fått beskjed om dette?
Jeg har ikke fått vite noe om det, selgeren min er attpåtil på ferie, så det blir jo spennende å se. Har lite lyst til å vente 2 måneder ekstra!

Leo

Var å prøvekjørte bensinutgaven idag, og ville reservere i titanium silver. Fikk også beskjed at disse var forsinket. Reserverte derfor i blå med hvitt. Jeg spurte også om det var mulig å bestille i andre farger, men fikk beskjed at det kun var de 3 å velge mellom.

Igloo

Jeg synes også at sort med rødt er tøffest, men har pdd en titan i bestilling.
Selgeren min viste intet om den sorte. Heller ikke om soul'n kommer i ulike utgaver til norden/eu/usa.
De skulle kurses iløpet av august, så regner med at vi får oppklart en del mysterier om denne bilen snart :)

Uansett kjipt at det har skjedd noe under produksjon med titanium silver. Aner ikke hva :o
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

sauenmagnus

Bestilte siste ledige fra Buskerud Bilsenter i dag! Blå med hvit tak ;)

Antatt levering mellom midten av sep og midten av okt!
Venter på en Kia Soul Electric Exclusive Caribbean Blue and Clear White - leveres sep./okt.

Gordon Retriever

Jeg ser flere forteller at de har kjøpt den siste ledige bilen hos forhandler. Det skal bli spennende å følge med på hvor kort Kia klarer å holde leveringstiden nå når folk kan få prøve bilen før de bestemmer seg.

Selv håper jeg Kia selger bøttevis av denne bilen. Det vil være bra for konkurransen. Det er bare et år siden  valget i denne klassen bestod i hvilken farge man skulle ha på Leafen. ;)

flux

Tror Kia kan klare å selge mye Soul EV fremover. Kia har gjort en god jobb og laget en kul og veldig bra elbil.

Et minus til importøren i Norge for at de ikke har inkludert varmepumpen i Classic modellen til 199.900,-
Det burde de ha gjort.

EV - Driver

Fikk beskjed i dag om at ved bestilling i dag ville jeg få bilen i januar.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

K S

Bestilte hvit/blå (mulig det var en til ledig)i dag, levering begynnelsen av oktober, blå/hvit var ledig i helgen for levering november.
Dette er på Sandnes.

FredH

Hmfpr!

Fikk denne fra City Bil i Tønsberg i dag:
"... når det gjelder din leveringstid så sliter vi dessverre litt med en kaotisk leveringssituasjon grunnet for stor pågang og for lite bil...har dessverre ikke helt oversikt over din bil enda da det ser ut som den er blitt sendt til et annet Kia land MEN jeg jobber iherdig med saken og skal gi deg løpende info..."[/i]

Bilen ble lovet ila september.
Ikke bra Kia. Ikke bra.
_______________________________________

Kia Soul EV Exclusive (blå/hvit) i bestilling.
Forventet levert slutten av september.

Hanzo

Håper ikke dette gjelder flere, da blir det Zoe på meg. Trenger bil ASAP og har foreløpig blitt lovet slutten av måneden. Å klare å feillevere en bil står det respekt av, og endog til feil land...

m0nkey

Bestilte en av de siste Classicene i Oslo forrige uke.
Ble lovet levering i oktober.

Hadde jeg insistert på en annen farge måtte jeg ha ventet til desember i følge selger.
KIA Soul EV Classic (2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA