Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mange betaling å løsninger finnes det?

Startet av Jan-Børre Olsen, fredag 06. juni 2014, klokken 23:03

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Rio på onsdag 16. juli 2014, klokken 22:35
Man burde jo egentlig bare kunne bruke inverteren i revers (slik som når man lader batteriet ved å bremse), (altså, man kobler ut motoren, og kobler til 400V), men jeg lurer på om noen har en patent på det?

Er det ikke en variant av det Renault bruker på Zoe?

Balrog

Elendig service, høyfrekvent nedetid, lang kø, ladeeffekt som er langt fra den lovede, irriterende kompliserte betalingsløsninger og skyhøye priser om man får ladet, gjør at vi så langt det er mulig unngår enhver form for hurtiglading av vår Leaf.

Eneste løsning jeg ser for meg at vil fungere skikkelig er at det offentlige tar over hurtigladinga, ettersom offentlige ladestasjoner fungerer tilnærmet 100% selv om det er vesentlig enklere teknologi.

Dessuten vil jeg mye heller at monopolprisen går i statskassa enn i lomma til noen blåruss som har finregnet seg fram til at 100 kr for 5-10 kWh er en sjarmerende pris, og som sammen med noen andre inkompetente fjols som ikke aner hva verken elektrisitet eller kundeservice er lager et postkasseselskap og får støtte fra Transnova. Deretter monteres "hurtigladere" som har "I ustand" som default tekst i displayet.

Vår neste bil blir en Tesla til, så slipper vi dette hurtigladehelvete som finnes per dags dato.

Hurtigladetilbudet er utvilsomt det aller verste med å ha elbil (unntatt Tesla).
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

goggo

Sitat fra: Balrog på fredag 25. juli 2014, klokken 02:48
Hurtigladetilbudet er utvilsomt det aller verste med å ha elbil (unntatt Tesla).

Enig med Balrog her.

Jeg gjentar gjerne i denne tråden mitt oppgulp fra i går som jeg postet i denne tråden...
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14598.msg240000.html#msg240000

Min teori er at de som forsøker å drifte hurtigladerne i Norge ikke har peiling på hva de driver med :)
Hvis disse energiselskapene kunne fått med seg noen som har erfaring med logistikk, med underleverandør-kontrakter, med system overvåkning - fra f.eks maritim virksomhet eller fra IT drift, så ville nok alt blitt så mye bedre.
Forresten: De trenger noen med erfaring fra å operere i et fungerende åpent marked også, slik det ser ut nå så virker det jo som om de iallefall ikke vil ha kunder da det vil gjøre det bare enda vanskeligere for dem å styre med disse hærsens laderne...

Kanskje energiselskapene er de absolutt minst egnede aktørene til å operere disse laderne, hvem vet?

Hugo Hvidsten
tlf 9228 8025
epost:  hugo at hugo dot no

Sånn; da har jeg underskrevet med fullt navn og kontakt detaljer, det bør man vel gjøre når man slenger rundt seg med kritikk slik som jeg gjør :)
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

sven erik

se bare til danmark der er det et selskap  som driver alle de har mye tettere en oss  og de har en løsning  når det gjelder kort
jeg bor i sandefjord å her skulle det komme opp hurtig lader det er ca 2 år siden  er ikke her ennå  og jeg tenkte da kunne jeg ha en  i miev å ja har ikke hatt så mye problem nesten som her i norge har da kjørt flere ganger til  spania  med denne 
men jeg fant ut at  jeg måtte over på tesla og de har overasket med å få en hel masse lade stasjoner som både er gratis  en slipper en hel masse krøll + at de er så tette at det holder med ca 50% PÅ TANKEN I mellom hvær ja kjører en ikke som svin så  golder det lenger å men   jeg mener de må få orden på dette med hurtigladere for dere andre med en fornuftig betaling som  fungerer på alle  jeg mener 30 min  budre koste max 50 kr om en ikke har abonomang å et  abonomang som gjelder hele landet  kr 350 per måned  da får en fler over på elbil  å mindre rekkevidde angst  å ladre for hvær 6 mil  med ninst 3 ladre så om den ene ikke funker har man 2   ser ikke en levende skjel på hurtigladerne nå før hvar det mange hvor er alle ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA