Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på Gålå

Startet av VigdisA, torsdag 17. april 2014, klokken 15:54

« forrige - neste »

VigdisA

Er på Gålå på et hotell og fikk i forkant forsikring fra hotellet om at vi kunne lade her. Ved nærmere ettersyn, er det en brøytekant og en par meter bort til til motorvarmeruttaket (shuko) på baksiden, der det er mange som  går forbi. Dumt vi ikke skaffet oss en skjøteledning før avreise, men inntrykket vi fikk, var at disse uttakene skulle være lett tilgjengelige.
Så en rød Tesla el36xxx utenfor Gålå handel før idag, så det er kanskje noen her med ladeerfaring, eller som vet hvordan vi kan få tak i en skjøteledning?
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

VigdisA

Hm, det ser ut til å ordne seg. Vi får se i morgen.. Hotellet skal fikse noe.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Muffinman

Dette er en erfaring jeg har gjort ved flere anledninger. Hoteller er raske med å tilby lading, men aner ikke hva det innebærer. Jeg har gjort meg god nytte av adaptersett og skjøteledning, for å si det slik.

fonberg

Første helga jeg var på hotelltur med Teslaen tilbød resepsjonisten meg den tynneste skjøteledningen jeg har sett, i tilfelle jeg ikke rakk frem til Schuko-kontakten jeg skulle få lade fra. Som Muffinman sier: stol på deg sjøl, og ha med overganger i bilen.

2,5 mm skjøtekabel og Kirkebø-overganger ligger alltid i bilen min sammen m UMC og Type 2-kabel.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

RaBalder

#4
Sitat fra: fonberg på fredag 18. april 2014, klokken 09:14
Første helga jeg var på hotelltur med Teslaen tilbød resepsjonisten meg den tynneste skjøteledningen jeg har sett, i tilfelle jeg ikke rakk frem til Schuko-kontakten jeg skulle få lade fra. Som Muffinman sier: stol på deg sjøl, og ha med overganger i bilen.

2,5 mm skjøtekabel og Kirkebø-overganger ligger alltid i bilen min sammen m UMC og Type 2-kabel.

Jeg har i tillegg også en skjøteledning med rød kontakter. Og en med blå.
Så finnes det kontakt og man kan rygge noenlunde i nærheten, så skal jeg kunne bruke dem ;)


VigdisA

Da er lading i gang -har ladet 1km så langt..antar det er forvarming av batteriet som foregår når ladefart er 0kmt
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

VigdisA

Da begynner farten å stige..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

VigdisA

#7
Merkelig start på ladingen:

* Etter 16 km lading, Amp sank til 0, men sto fortsatt til "charging"
* Antall km ladet gikk ned, dvs bilen forbrukte strøm
* Resatte og fikk ladehastighet  13kmt, før amp igjen gikk ned til 0 en gang til
* denne gangen ordnet bilen opp selv :-)
* ladehastighet har igjen steget nå - nå er det nok bare bilen som benytter strøm der ute på den kursen
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA