Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye supercharger ladepunkter i Europa

Startet av jakoys, fredag 11. april 2014, klokken 17:54

« forrige - neste »

sven erik

mallaga med elbil er gjort før  men da på 11 dager neste tur blir vel på 3 med tesla i sede for  i miev

Harlex

#151
Sitat fra: crystallcola på tirsdag 22. juli 2014, klokken 00:14
Er nå på Tesla Hamburg og lade på 22kw laderen. Innmaten til stolpen er nedi bakken nå. Har vært her 3 ganger på en uke. SC skulle ha vært opp tidligere ;)
Var der idag og ladet på 22 kw... De jobbet med superladerene... Klar neste mandag var svaret jeg gikk da jeg spurte  :D Så blir det lading det når jeg skal hjemover i midten av august:-)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

satheesh.net

Av nysgjerrighet: Er vi forresten helt sikre på at dette er en fullverdig Supercharger? Det kan jo være en med lavere kapasitet og at de bygger denne til å likne på en SC? ::)

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 23. juli 2014, klokken 00:04
Av nysgjerrighet: Er vi forresten helt sikre på at dette er en fullverdig Supercharger? Det kan jo være en med lavere kapasitet og at de bygger denne til å likne på en SC? ::)

Du mener de har begynt å bygge 22kW AC ladepunkter forkledd som SuperChargere? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

satheesh.net

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 23. juli 2014, klokken 00:08
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 23. juli 2014, klokken 00:04
Av nysgjerrighet: Er vi forresten helt sikre på at dette er en fullverdig Supercharger? Det kan jo være en med lavere kapasitet og at de bygger denne til å likne på en SC? ::)

Du mener de har begynt å bygge 22kW AC ladepunkter forkledd som SuperChargere? ;)

Ja, å lage kun to båser virker så lite liksom. Antar det vil bli en horde av biler der når disse kommer opp - rett utenfor dørene deres. Men håper selvsagt at det faktisk er SC som kommer opp! ;)

sondell

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 23. juli 2014, klokken 00:18
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 23. juli 2014, klokken 00:08
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 23. juli 2014, klokken 00:04
Av nysgjerrighet: Er vi forresten helt sikre på at dette er en fullverdig Supercharger? Det kan jo være en med lavere kapasitet og at de bygger denne til å likne på en SC? ::)

Du mener de har begynt å bygge 22kW AC ladepunkter forkledd som SuperChargere? ;)

Ja, å lage kun to båser virker så lite liksom. Antar det vil bli en horde av biler der når disse kommer opp - rett utenfor dørene deres. Men håper selvsagt at det faktisk er SC som kommer opp! ;)

Dette er vel bare for å ha noe frem till den riktige SC Hamburg er ferdig i fölge tyske og danske forum. Tror ikke den lokasjonen er kjent men blir jo närmere autobahn sies det.

cairnz

Med tanke på hvor mye strøm som går til bare to båser i en SC, så er det ikke urealistisk å tro at det er det som er kapasiteten til bygget de er koblet på.
Elbilist

Harlex

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 23. juli 2014, klokken 00:04
Av nysgjerrighet: Er vi forresten helt sikre på at dette er en fullverdig Supercharger? Det kan jo være en med lavere kapasitet og at de bygger denne til å likne på en SC? ::)
Det kan jeg svare paa om noen uker iallefall..... akkurat naa naermer jeg  meg sc bad rappenau..... det gar tregt. veiarbeid.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

crystallcola

I Hamburg så var det det helt fint og ladet der på mandag den 14. Torsdag den 17. Var vi der igjen, så var det limt opp en lapp for på alle bokser med "åpningstider" for lading ;) jeg var desperat, så jeg brydde meg ikke så mye om det...

Harlex

Kan idag bekrefte at SC-ene i chasse sur rohne ikke er fullverdige superladere. Lader der nå på 12,4 mil i timen. Det er 2 ladere og jeg hadde mye dårligere hastighet da jeg startet da det stod en annen Tesla der... Ikke noe problem siden jeg skal overnatte her... Det som jeg la merke til var at selve ladestolpene var rød inni... Alle de andre SC-ene som jeg har brukt har vært hvit inni. Kanskje rød er midlertidige (sc-light) mens de hvite er fullverdige?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jkirkebo

Sitat fra: Harlex på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:37
Kan idag bekrefte at SC-ene i chasse sur rohne ikke er fullverdige superladere. Lader der nå på 12,4 mil i timen. Det er 2 ladere og jeg hadde mye dårligere hastighet da jeg startet da det stod en annen Tesla der... Ikke noe problem siden jeg skal overnatte her... Det som jeg la merke til var at selve ladestolpene var rød inni... Alle de andre SC-ene som jeg har brukt har vært hvit inni. Kanskje rød er midlertidige (sc-light) mens de hvite er fullverdige?

Hvis du er nr. 2 som lader er det da umulig å vite hvor kraftig SCen er. Nr. 1 kan nettopp ha startet og drar kanskje 110kW. Da er det ikke mye igjen til deg, rundt 25kW stemmer bra med det du fikk.

De nye ladestolpene er røde inni og med TESLA skrevet i rødt på siden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Harlex

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:48
Sitat fra: Harlex på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:37
Kan idag bekrefte at SC-ene i chasse sur rohne ikke er fullverdige superladere. Lader der nå på 12,4 mil i timen. Det er 2 ladere og jeg hadde mye dårligere hastighet da jeg startet da det stod en annen Tesla der... Ikke noe problem siden jeg skal overnatte her... Det som jeg la merke til var at selve ladestolpene var rød inni... Alle de andre SC-ene som jeg har brukt har vært hvit inni. Kanskje rød er midlertidige (sc-light) mens de hvite er fullverdige?

Hvis du er nr. 2 som lader er det da umulig å vite hvor kraftig SCen er. Nr. 1 kan nettopp ha startet og drar kanskje 110kW. Da er det ikke mye igjen til deg, rundt 25kW stemmer bra med det du fikk.

De nye ladestolpene er røde inni og med TESLA skrevet i rødt på siden.
Ok. Kanskje det er bånn gass.... De står imidlertid plassert løst og virker ikke som om de skal stå der fast uten at det nødvendigvis trenger å si noe om effekten...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:48
Sitat fra: Harlex på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:37
Kan idag bekrefte at SC-ene i chasse sur rohne ikke er fullverdige superladere. Lader der nå på 12,4 mil i timen. Det er 2 ladere og jeg hadde mye dårligere hastighet da jeg startet da det stod en annen Tesla der... Ikke noe problem siden jeg skal overnatte her... Det som jeg la merke til var at selve ladestolpene var rød inni... Alle de andre SC-ene som jeg har brukt har vært hvit inni. Kanskje rød er midlertidige (sc-light) mens de hvite er fullverdige?

Hvis du er nr. 2 som lader er det da umulig å vite hvor kraftig SCen er. Nr. 1 kan nettopp ha startet og drar kanskje 110kW. Da er det ikke mye igjen til deg, rundt 25kW stemmer bra med det du fikk.

De nye ladestolpene er røde inni og med TESLA skrevet i rødt på siden.
Da er det iallfall på det rene at disse er midlertidige... Står svart på hvitt på et skilt. Det skal settes opp 6-8 permanente i regionen. Jeg merket seint igår at jeg kun hadde satt lading til 80% :-/ Da stoppet ladingen selvsagt da... Fikk ikke startet den via appen igjen... "Check charging power" eller noe sånt... Stod grytidlig opp og spaserte de 2 kilometerne. Da fikk jeg bekreftet at det er noe feil med punktet jeg har ladet på. Dro opp til 10A, rotet seg mellom 5 og 10 for den gikk ned i 0. Prøvde flere ganger med kabel ut og inn og det samme skjedde. Byttet da bås og det ble fart i sakene. Gikk relativt kjapt opp i 80A og i underkant av 150 km/t. Men vi kan vel også konkludere at disse midlertidige punktene per nå ikke er fullverdige sc-er? Greit nok at hastigheten reduseres når man nærmer seg fulladet men 80A og 145 km/t er vel godt i underkant av det man får når man står alene på en sc med 80% ladet? Uansett.... Jeg er svært godt fornøyd og klar for siste etappe til rivieraen...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jkirkebo

Sitat fra: Harlex på fredag 25. juli 2014, klokken 08:16
Byttet da bås og det ble fart i sakene. Gikk relativt kjapt opp i 80A og i underkant av 150 km/t. Men vi kan vel også konkludere at disse midlertidige punktene per nå ikke er fullverdige sc-er? Greit nok at hastigheten reduseres når man nærmer seg fulladet men 80A og 145 km/t er vel godt i underkant av det man får når man står alene på en sc med 80% ladet? Uansett.... Jeg er svært godt fornøyd og klar for siste etappe til rivieraen...

Det er i underkant, ja, men ikke ekstremt. Jeg pleier å få i underkant av 120A når 80% passeres. Men siden du restartet lading etter noen timer kan det hende batteriet ikke hadde optimal temperatur lengre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Harlex

Vi får se når vi kommer til Aix en provence seinere idag. Det er det visstnok tilsvarende som her i chasse sur rohne. Der vil jeg ankomme med under 10 mil på "tanken" Da får vi se hva den gir....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA