Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Drammen = Maurtue

Startet av Freddan, mandag 24. mars 2014, klokken 12:53

« forrige - neste »

Inv

#15
Tesla Trondheim skulle levere ut 130 biler denne uken i følge min kontaktperson. Omtrent like eksklusivt å eie en Model S som en pakke melk.

RunarBT

Sitat fra: Inv på mandag 24. mars 2014, klokken 17:55
Tesla Trondheim skulle levere ut 130 biler denne uken i følge min kontaktperson. Omtrent like eksklusivt å eie en Model S som en pakke melk.

Dersom du kjøper tesla for å ha en eksklusiv bil, så har du etter mi meining bommet litt. Bilen er jo noke av det beste du går tak i, at mange andre og blir klar over det er jo bare flott.:-)

janmb

Synes det er litt synd at de blir så vanlige, men det måtte vi jo regne med. På plussiden er det fint både for miljøet samt å gni det i trynet på alle motstanderne.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OleT

Tipper grunnen til "jojolevering" ikke er et valg fra Tesla's side, men et resultat av at bilene fraktes med båt. Når det kommer en båt med biler, blir det hektisk. Og så er det rolig en stund.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Birger

Sitat fra: OleT på mandag 24. mars 2014, klokken 18:25
Tipper grunnen til "jojolevering" ikke er et valg fra Tesla's side, men et resultat av at bilene fraktes med båt. Når det kommer en båt med biler, blir det hektisk. Og så er det rolig en stund.

Ikke usannsynlig at de også produserer de forskjellige landsmodeller i batcher. Det reduserer lagerkostnader.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Newbee

Jeg var bortom der i dag også, så etter bilen min. Det er SYKT høy aktivitet der. Sikkert 20-30 ansatte som føk rundt der.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Aikon74

Hørte når jeg var på Alnabru forrige fredag at mange er fløyet inn fra de andre byene til Drammen for å hjelpe til med utleveringene denne uka. Han nevnte et mål på 1000 biler i Drammen denne uka. Skal nok holde hardt, men det blir uansett spennende å se!

Thor2014

Med tanke på at en utlevering tar ca 1,5 time +- er det imponerende.
Jeg var forresten på Audi fabrikken i forrige uke der de lager A4 og A6. De produserte 1200 biler om dagen. Venstre og høyre ratt om hverandre. USA og EU modeller i full miks. 

Sharp

Det er vel sjeldent at det registreres over 1000 av en bilmodell i Norge i løpet av en mnd. Hvis tallene det snakkes om her stemmer, vil vel Tesla knuse alle rekorder i Norge i mars?

Vil tippe det blir lange køer på superladerne når påska starter  ;D

Daniel.B

Sitat fra: Aikon74 på mandag 24. mars 2014, klokken 20:48
Hørte når jeg var på Alnabru forrige fredag at mange er fløyet inn fra de andre byene til Drammen for å hjelpe til med utleveringene denne uka. Han nevnte et mål på 1000 biler i Drammen denne uka. Skal nok holde hardt, men det blir uansett spennende å se!

Ingen tvil om at det er bra trøkk hos Tesla om dagen. Håper bare at det ikke går for fort i svingene.
Men kan da umulig stemme at de skal levere 1 000 biler i Drammen denne uka?

166 biler hver dag og 20 biler i timen. (6 arbeidsdager og 8 timer per dag)
Kan ikke skjønne at de har kapasitet til dette? 80 biler per dag feks høres mer realistisk ut.

LA-Thing

Sitat fra: Sharp på mandag 24. mars 2014, klokken 21:55
Det er vel sjeldent at det registreres over 1000 av en bilmodell i Norge i løpet av en mnd. Hvis tallene det snakkes om her stemmer, vil vel Tesla knuse alle rekorder i Norge i mars?

Da jeg hentet adapterne forrige uke pratet jeg med en hyggelig kar som nevnte at de prøvde å sette noen nye rekorder i mars. I tillegg til å booste kvartalsresultatene vil de nok gjerne ha noen positive overskrifter.
Drammen, Tesla Model S #2510

sigurdi

Virker som de fleste får utlevert bilene sine omtrent som lovet på dato, etter diverse utsettelser. :-)
Altså bestilt før pris oppgang.

Vil tro jojo har da med bach produksjon, bestillinger, og frakt.
Tesla har nok avtale om frakt med et selskap for å få ned prisen, går ikke båter hver dag over Atlanteren, og er bedre økonomi at logistikk er planlagt slik at minimalt med omlasting.
Eks biler til Norge pakket i et parti med Containere og sent som batcher.

Elon nevnte vel og at kvartal denne gangen, ville bli litt lavere, pga endel biler i frakt, men dette ville ligne seg ut på sikt siden det alltid vil være biler på vei til kunder. Med større avstand fra fabrikk til kunde tar dette mer tid en før.

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 24. mars 2014, klokken 17:12
Noen som har oversikt over hvor mange som har blitt solgt i dag?

Antall som ble registrert i dag er så vidt jeg kan se 95 biler. Men de har også jobbet med å registrere i hele helgen og regner med at en del av de også ble levert ut i dag. Tilsammen 146 biler....

Totalt for måneden er nå 896 biler registrert...
Model S 85D

knappern

Jeg blir en i maurtua i morgen :D ENDELIG!!! Ble EL361XX..
Svart model S P85.

sisc1337

Pratet med en av mekanikerene da jeg hentet bilen min i Stavanger. Jeg spurte han hvor mange biler de kom til å levere ut denne uka. Da svarte han at han ikke hadde lov å si det, men at tallet var nærmet 3-sifret!:P
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA