Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Drammen = Maurtue

Startet av Freddan, mandag 24. mars 2014, klokken 12:53

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Henning76 på søndag 30. mars 2014, klokken 09:56
Sitat fra: Amoss på lørdag 29. mars 2014, klokken 01:40
Tja...  Noen av de siste seriene jeg har observert:
...

FYI -  jeg har bil utlevert helt i starten av mars, og regnr EL31... Levert ut i Drammen. Så seriene dine av registreringsnummer er nok ikke helt komplett.  :)

Som sagt, "noen av de siste", gikk ikke så langt tilbake i prehistorisk tid som starten av mars ;)
Model S 85D

LA-Thing

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:11
Jeg tror de satser på litt jevnere utlevering fremover- dette var et stunt med en betydelig belastning av alle ledd i utleveringssystemet.

Det har nok vært en betydelig belastning for naboene også. De øvrige næringsdrivende på samme område har ikke vært veldig fornøyd med at Tesla har lagt beslag på all tilgjengelig plass og skapt trafikk- og parkeringskaos.
Drammen, Tesla Model S #2510

glemmestad

Jeg har nå fått inn 1469 registreringer i Mars, inkludert et par i dag.

Kan også notere at fargefordelingen er slik:
Svart: 440 (30%)
Grå: 381 (26%)
Hvit: 190 (13%)
Rød: 167 (11%)
Blå: 160 (11%)
Grønn: 67 (5%)
Brun: 61 (4%)
Sølv: 2 (!) (0%)

Dette er også i henhold til resten av Model S (totalt 2013-2014):
Svart: 31%
Grå: 26%
Hvit: 14%
Blå: 12%
Rød: 11%
Brun: 3%
Grønn: 3%
Sølv: 1%

Svart leder, med grå hakk i hel. Rød, hvit og blå er mainstream-fargene for de som vil ha noe annet enn svart eller grå, men som ikke er like spenstige som de som vil ha brun eller grønn (de vil VIRKELIG ikke ha svart eller grå!). My 2 cents :)

Newbee

Sitat fra: glemmestad på mandag 31. mars 2014, klokken 10:14
Jeg har nå fått inn 1469 registreringer i Mars, inkludert et par i dag.

Kan også notere at fargefordelingen er slik:
Svart: 440 (30%)
Grå: 381 (26%)
Hvit: 190 (13%)
Rød: 167 (11%)
Blå: 160 (11%)
Grønn: 67 (5%)
Brun: 61 (4%)
Sølv: 2 (!) (0%)

Dette er også i henhold til resten av Model S (totalt 2013-2014):
Svart: 31%
Grå: 26%
Hvit: 14%
Blå: 12%
Rød: 11%
Brun: 3%
Grønn: 3%
Sølv: 1%

Svart leder, med grå hakk i hel. Rød, hvit og blå er mainstream-fargene for de som vil ha noe annet enn svart eller grå, men som ikke er like spenstige som de som vil ha brun eller grønn (de vil VIRKELIG ikke ha svart eller grå!). My 2 cents :)

Hvor får du informasjonen fra vedr. dagens registreringer?
Jeg har utlevering i i dag, men har fremdeles ikkke noe skiltnummer på linken hos vegvensen.no
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

glemmestad

Samme linken som tidligere. EL37855 og EL37856 er registrert i dag. En svart (Oslo) og en grå (Otta).

Newbee

Sitat fra: glemmestad på mandag 31. mars 2014, klokken 10:33
Samme linken som tidligere. EL37855 og EL37856 er registrert i dag. En svart (Oslo) og en grå (Otta).

Ok.
Venter på en Rød (Drammen)
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

glemmestad

Hva mener du egentlig med at du "ikke har noe skiltnummer på linken hos vegvesen.no?"
Har du fått et registreringsnummer fra Tesla, men at dette nummeret ikke har blitt "aktivert" hos Vegvesenet ennå? Kan bilen din ha blitt registrert for noen dager siden, og at skiltene først blir satt på i dag?

Bare prøver å forstå prosessen bedre, slik at tallene blir enda mer nøyaktige i fremtiden.
Fint om du oppdaterer meg når du har fått skilt (evt. via PM).

Newbee

Sitat fra: glemmestad på mandag 31. mars 2014, klokken 10:39
Hva mener du egentlig med at du "ikke har noe skiltnummer på linken hos vegvesen.no?"
Har du fått et registreringsnummer fra Tesla, men at dette nummeret ikke har blitt "aktivert" hos Vegvesenet ennå? Kan bilen din ha blitt registrert for noen dager siden, og at skiltene først blir satt på i dag?

Bare prøver å forstå prosessen bedre, slik at tallene blir enda mer nøyaktige i fremtiden.
Fint om du oppdaterer meg når du har fått skilt (evt. via PM).

Jeg mener at når jeg sjekker understellsnummer på denne linken, er svaret at kjøretøyet ikke er registrert:
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=5YJSA3H19EFP31xxx
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

glemmestad

Skjønner! Si gjerne fra når den er registrert, så har vi litt mer informasjon på når Tesla registrerer sine biler mot VV også. Fra det vi har sett tidligere så har de registrert bilene et par dager i forveien, men det kan jo være at de registrerer samme dag også.

Mhal

Har fått beskjed fra Tesla at bilene registreres straks fortolling er klar. Blir ofte noen dager før utlevering.

Newbee

Sitat fra: glemmestad på mandag 31. mars 2014, klokken 11:10
Skjønner! Si gjerne fra når den er registrert, så har vi litt mer informasjon på når Tesla registrerer sine biler mot VV også. Fra det vi har sett tidligere så har de registrert bilene et par dager i forveien, men det kan jo være at de registrerer samme dag også.


Skal gi deg beskjed.
Årsaken kan være at den ikke er tollet ennå. Overleveringen ble utsatt fra lørdag til i dag, siden endel biler ikke var fortollet på fredag. De fortsetter i dag, og skal være i orden ved 12-tiden. Først da kan den registreres tipper jeg.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

mecanica vergara

Sitat fra: glemmestad på mandag 31. mars 2014, klokken 10:14
Jeg har nå fått inn 1469 registreringer i Mars, inkludert et par i dag.

Kan også notere at fargefordelingen er slik:
Svart: 440 (30%)
Grå: 381 (26%)
Hvit: 190 (13%)
Rød: 167 (11%)
Blå: 160 (11%)
Grønn: 67 (5%)
Brun: 61 (4%)
Sølv: 2 (!) (0%)

Dette er også i henhold til resten av Model S (totalt 2013-2014):
Svart: 31%
Grå: 26%
Hvit: 14%
Blå: 12%
Rød: 11%
Brun: 3%
Grønn: 3%
Sølv: 1%

Svart leder, med grå hakk i hel. Rød, hvit og blå er mainstream-fargene for de som vil ha noe annet enn svart eller grå, men som ikke er like spenstige som de som vil ha brun eller grønn (de vil VIRKELIG ikke ha svart eller grå!). My 2 cents :)
Bare to i sølv :o. Jeg kunne telle mer en to i sølv de gangene jeg har vært innom.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

glemmestad

Der kom din inn, ja. Da er vi på 13 stk i dag, og 1481 totalt for Mars. 19 biler til må vi vel klare?! :)

erot

Kan i alle fall trøste meg med at av alle Teslaene jeg møter daglig nå, så er i alle fall få blå som min :)

Amoss

Sitat fra: mecanica vergara på mandag 31. mars 2014, klokken 11:28
Bare to i sølv :o. Jeg kunne telle mer en to i sølv de gangene jeg har vært innom.

Misstenker at en del "sølv" blir feilregistrert hos vegvesenet som "grå" (de *er* jo grå - etter min mening mer grå enn de som heter "grå" ;) )   Så tror ikke det var så dumt å legge dem sammen i statistikken, mener det var en som gjorde det her tidligere.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA